Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
16 jan 2024 15:54
raven14 schreef: ↑16 jan 2024 15:03
Er zijn wel wat verschillen tussen de 2. Vivoactive heeft veel features voor de prijs, maar ziet er wat minder premium uit, heeft een oudere HR sensor, kan geen real time hoogtemeters weergeven, heeft geen mogelijkheden om telefoongesprekken op te nemen etc etc... Ik had de keuze en vond het verschil groot genoeg om voor mijzelf het prijsverschil te verantwoorden.
De Venu 3 en Forerunner 265 hebben ook ongeveer dezelfde features maar dan weer een heel andere esthetiek.
Een veelgehoorde klacht over de Garmin smartwatches, veel te veel keuze
- wel een goeie verkoopsstrategie, 'Kies ik nu deze of gene watch van Garmin?'
Mijn zoon heeft een Coros Apex 2 en is er ook heel tevreden van.
Ja de keuze is veel te groot bij Garmin. Ik zei ook dat het qua fit tools en activiteitentracking in grote lijnen vrij gelijk is. Idd Venu 2 heeft telefoonopnemen etc, maar dat was voor mij niet echt een dealbreaker. Ik heb toch alle realtime verbindingen met de telefoon uitgezet (dus krijg geen appjes etc op het horloge). Ik heb zelfs de weergave van hartslag, bodybattery, stress etc etc uitgezet. Ik kan die data alleen raadplegen via de mobiel op de garmin connect app. Dit om mezelf te beschermen om daar te vaak naar te kijken (valkuil). Hij registreert het dus wel, maar geeft het niet weer op het horloge.
Voordeel voor mij was ook dat de vivoactive 5 een kleiner horloge is. Dit draagt voor mij fijner met smalle polsen.
-
supermatt
- Forum-lid
supermatt
16 jan 2024 20:00
Ik heb een Forerunner 255 en ik vind hem ideaal. Na twee fitbits, een oudere Venu is dit veruit de beste. Hij registreert flink wat health data en dat blijkt heel nuttig. Je kan precies zien wat je kan doen om je slaap te verbeteren: alcohol, laat eten of cafeïne zijn bij mij slecht voor mijn nachten.
Verder wordt je progressie qua training mooi bijgehouden als je ook een Garmin fietscomputer hebt. Dat komt mooi samen in Connect.
Verder een goed werkende gps en een iets minder chique scherm (geen Oled) waardoor de accu veel langer mee gaat.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
16 jan 2024 20:42
Ik wil die vivoactive 5 voor mijn vrouw kopen.
Die heeft nu een zwarte forerunner 945 maar dat ziet er niet uit bij een vrouw.
Kan je met die vivoactive 5 ook je telefoon niet opnemen of alleen met de eerdere.
(Mocht je ING hebben daar zijn een aantal modellen een stuk goedkoper)
-
Wout88
- Forum-lid
Wout88
16 jan 2024 21:03
supermatt schreef: ↑16 jan 2024 20:00
Je kan precies zien wat je kan doen om je slaap te verbeteren: alcohol, laat eten of cafeïne zijn bij mij slecht voor mijn nachten.
Heb je toch geen horloge voor nodig om dat te weten.
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
16 jan 2024 21:12
Hoewel zelf de aangever van de Venu als optie toch een kleine aanvulling: de HF meting op de pols is niet super bij activiteit.
Heb dit vorig jaar (helaas) ook moeten vasstellen toen mijn hart wat begon te bokken als bijwerking van bloeddrukverlagers. Had korte stoornissen van 30sec waarbij mijn HF vanuit rust naar mijn max schoot (175-180) en dan na 30sec weer terugzakte. Ik voelde het perfect (bekend met boezemfibrileren waarvoor een paar jaar geleden succesvol behandeld dmv ablatie) maar de Venu kwam niet verder dan 125 tijdens zo'n stoornis. Borstband gaan dragen en toen perfect kunnen registereren.
Ook met fietsen zonder borstband registreert de Venu bijzonder onnauwkeurig op de pols.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 jan 2024 07:09
Wout88 schreef: ↑16 jan 2024 21:03
supermatt schreef: ↑16 jan 2024 20:00
Je kan precies zien wat je kan doen om je slaap te verbeteren: alcohol, laat eten of cafeïne zijn bij mij slecht voor mijn nachten.
Heb je toch geen horloge voor nodig om dat te weten.
Klopt, maar is echt heel grappig om te zien dat zelfs 2 biertjes op een hele avond al invloed heeft op die waardes.
Less is bore
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
17 jan 2024 08:05
wasbeer2006 schreef: ↑16 jan 2024 20:42
(Mocht je ING hebben daar zijn een aantal modellen een stuk goedkoper)
Dat is goede tip, scheelt serieus geld op een Garmin Venu Sq 2 Music (50! euri)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 jan 2024 12:02
Wat gewoon leuk is aan zo,n horlage dat je ook echt kan zien welke invloed het heeft.
Je HRV en Bodybattery zijn behoorlijk goed en klopt vrijwel altijd.
Natuurlijk ook een logische, maar bv 2 a 3 uur voordat je gaat slapen niets meer eten of drinken (behalve water).
Daar gaat je slaap echt mee voorruit. Het komt allemaal neer op gezond leven, maar doordat je het nu ook veel beter ziet kan ik voor mezelf ook veel beter patronen herkennen en aanpassen.
-
Emil1
- Forum-lid
Emil1
17 jan 2024 14:30
Hier ook een tevreden gebruiker van de Venu 2. (niet de sq music) Gewoon een fijn horloge waar alles op en aan zit. Ik gebruik hem ook bij het hardlopen. En mocht je geen Spotify Premium account hebben dan kun je er gewoon ouderwets mp3 bestanden op zetten voor de muziek tijdens het lopen
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
17 jan 2024 15:39
Zojuist op marktplaats een (hopelijk) goed functionerende Vivoactive 3 Music gescoord voor 35 euri. Ik ga daar maar eens mee beginnen. Kan ik altijd nog een nieuwe aanschaffen. Deze raak ik met een beperkte afschrijving ook wel weer kwijt. Kan ik met deze een beetje kijken wat ik mis in het gebruik en daar een duurdere aankoop op baseren. Of deze is prima, en blijft gewoon.
Iedereen dank voor het meedenken, de tips waren zinvol en ook voor een eventuele toekomstige aankoop zal dat helpen. Ik zal nog even laten weten hoe mijn tweedehandsje bevalt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
17 jan 2024 17:16
Hoe jij het nu gedaan hebt is een goede tip voor heel veel "twijfelaars".
Eerst een horloge zoeken die aan jouw behoeften voldoet en dan een (goedkope) tweedehands kopen om te zien of je verwachtingen ingelost worden zonder dat het veel geld kost.
In feite gaat dit op voor heel wat zaken, gelukkig zijn er ook anderen die wel direct nieuw kopen want anders was er geen kwalitatieve tweedehands markt langs de aanbieders kant.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 jan 2024 20:09
rikkert schreef: ↑17 jan 2024 15:39
Zojuist op marktplaats een (hopelijk) goed functionerende Vivoactive 3 Music gescoord voor 35 euri. Ik ga daar maar eens mee beginnen. Kan ik altijd nog een nieuwe aanschaffen. Deze raak ik met een beperkte afschrijving ook wel weer kwijt. Kan ik met deze een beetje kijken wat ik mis in het gebruik en daar een duurdere aankoop op baseren. Of deze is prima, en blijft gewoon.
Iedereen dank voor het meedenken, de tips waren zinvol en ook voor een eventuele toekomstige aankoop zal dat helpen. Ik zal nog even laten weten hoe mijn tweedehandsje bevalt.
In maart heb ik een gebruikte forerunner 945 te koop waarschijnlijk, mocht je niet tevreden zijn.