Ja zeg,.... hallo.
Alsof we allemaal semi-profs zijn en alleen maar carbon speelgoed willen rijden. En ook carbon wielen. Tubeless, schijven, elektro schakelen, powermeter, aero fit en god weet wat nog meer onzin de fietsen industrie ons aan praat.
Misschien zijn er ook nog mensen op deze aarde die gewoon genieten van 's avonds een rondje sportief knallen op een racefiets. En het zal ze echt jeuken of de kabeltjes open en bloot liggen, of omdat strava de wattage heeft geschat of gemeten. Misschien boeit strava ze ook geen drol. Voor 1500 euro koop je een hele leuke alu fiets waar je heeeeeeeeeel erg veel plezier van kan hebben. Tenminste als je wielrennen een beetje leuk vind. Fietsen van 5000 en meer euro zijn bedoeld voor mensen die van gadgets houden
Advies 1e racefiets max 2500 EUR
-
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Dit is wel heel erg kort door de figuurlijke bocht.
Alsof je zonder te voldoen aan deze items niet kan genieten van een fiets.
Tijdje terug reed de Ineos ploeg nog op een Pina met velgremmen, wat een sukkels zijn dat
Dat klinkt als de fiets die ik 2 weken geleden heb gekocht! Niks mis mee hoor
Laat ik nu net geen spijt hebben van wat jij hier boven allemaal noemt. (Die powermeter heb ik wel).
Mijn Liv is 4 jaar oud, voelt voor mij als, bijna, nieuw. Maar ik heb dan ook niet zoals enkelen zeggen dat ik iedere keer dat ik hem pak een "wow" gevoel heb.
Mijn 2024 BMC RM Two had gewoon Alu velgen en geen PM. Zeer bewuste keuze. Had nl. nieuwe wielen besteld bij Philippos, welke beter zijn dan carbon wielen die je van een fabrikant krijgt. Dan ga ik niet 1000,- meer betalen voor carbon velgen op de fiets terwijl ik die toch meteen ga vervangen. Zelfde als dat veel mensen al vaak een wielset hebben die ze op een nieuwe fiets willen gaan gebruiken. Idem met de powermeter. Gebruik al een paar jaar de Assioma's, en die heb ik dus netjes overgezet naar de nieuwe fiets. Een crank PM is toch wat lastiger mee over te zetten naar een nieuwe fiets, zeker als er een andere groep op zit. Imho is een power pedaal (Assioma / Garmin / Wahoo speedplay / etc) de slimste keuze voor een powermeter, aangezien je die bij aanschaf van een nieuwe fiets meteen kunt overzetten, en nieuwe fietsen komen standaard al zonder pedalen
Hier ook iemand die even veel plezier heeft aan zijn 5jaar oude Trek van 1200euro als aan zijn carbon racer van 3000euro. Wanneer het nieuw eraf is, is het gewoon een fiets. Die kan je dan de rest van je leven mooi, gemiddeld of lelijk vinden.
Nog iemand die denkt dat wij een Carbon racer met schijfremmen en elektrische schakelen kopen omdat de industrie dat ons aanpraat.rob74 schreef: ↑17 mei 2024 07:27 Ja zeg,.... hallo.
Alsof we allemaal semi-profs zijn en alleen maar carbon speelgoed willen rijden. En ook carbon wielen. Tubeless, schijven, elektro schakelen, powermeter, aero fit en god weet wat nog meer onzin de fietsen industrie ons aan praat.
Misschien zijn er ook nog mensen op deze aarde die gewoon genieten van 's avonds een rondje sportief knallen op een racefiets. En het zal ze echt jeuken of de kabeltjes open en bloot liggen, of omdat strava de wattage heeft geschat of gemeten. Misschien boeit strava ze ook geen drol. Voor 1500 euro koop je een hele leuke alu fiets waar je heeeeeeeeeel erg veel plezier van kan hebben. Tenminste als je wielrennen een beetje leuk vind. Fietsen van 5000 en meer euro zijn bedoeld voor mensen die van gadgets houden
Ik heb niet eens een account op Strava, gaat niet snel gebeuren. En ik fiets wel eens vaker. Mijn fiets kost ook iets meer dan het gemiddelde. Toch zal mij de vergelijking met "de rest" een grote zorg zijn.
Dogma F