Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo 3

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jun 2024 07:32

Je geeft het antwoord zelf al. Je betaalt voor de software, de hardware van de Karoo is weinig spannend. Het is gewoon een smartphone.

Overigens is de Wahoo Element v3 ook onderweg.

richard84
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 05 jun 2024 14:48

havana schreef: 02 jun 2024 21:47 Je kunt toch gewoon Ki2 sideloaden? Dat stelt weinig voor.
Heb even gekeken, toen dat net uitkwam functioneerde het niet, vooral niet voor de hood buttons (zat er gewoon niet op). Maar nu blijkbaar een soepele add on.

Dat begint er al op te lijken. Maar nu deel 2. Kan ik op de hammerhead karoo ook een garmin mount sideloaden? Want die mount van karoo a. Vertrouw ik niet (heb de karoo2 niet vrijwillig weg gedaan, die besloot zelf om er vandoor te gaan) en b. Moet ik weer allemaal nieuwe out front mounts kopen voor mijn nieuwe fietsen...

Dat de Edge 1050 eraan komt is af te leiden uit de cycleduur maar vooral ook omdat het min of meer op DCrainmakers website stond. Hij gaf een opsomming van apparaten die niet vervangen gaan worden in de komende maanden en dus prima in de aanbieding te kopen zijn en daar hoorde volgens hem de 1040 niet bij. Ik vermoed dat hij hem zelfs al te testen heeft.

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 jun 2024 15:51

Je hebt een garmin adapter die er standaard bij zit toch, althans, die kreeg ik bij mn karoo2

richard84
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 06 jun 2024 03:53

1094 schreef: 05 jun 2024 15:51 Je hebt een garmin adapter die er standaard bij zit toch, althans, die kreeg ik bij mn karoo2
Ja klopt, dan zit de garmin adapter via de karoo standaard vast aan het apparaat. Ik had echt gehoopt op een nieuwe mount. De eerste brak gewoon af (toen gebruikten ze nog plastic dat niet tegen hitte kon...) en de tweede die ze me toen stuurde scheurde tijdens een afdaling, die karoo heb ik nooit meer teruggezien. Goeie service, maar loste het probleem dus niet op.

Ik vond het op zich een fijn apparaat maar dat kun je van de element roam en de duurdere edges ook wel zeggen, dus die problemen die hammerhead niet heeft opgelost wegen wel zwaar, althans in mijn keuze. En dan krijg je toch anderhalf-2x zo lang batterij, dat is toch ook wel fijn.

Het ontloopt elkaar gewoon niet genoeg om dit soort irritaties te hoeven accepteren.

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 06 jun 2024 09:06

Mijn Karoo2 is nu 3 jaar oud, zou alleen een nieuwe overwegen wanneer er een inruil actie is met een goede korting maar verwacht die niet.

Zou ook graag wat meer accu en snelheid hebben in het systeem maar de beeldkwaliteit vind ik zo fijn dat ik het voor lief neem.

Boswielrenner11
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2024 07:35

Boswielrenner11 07 jun 2024 21:23

Ik heb de Karoo 3 en hier mijn bevindingen.
Karoo 3 is overall beter dan Karoo 2, die al erg goed is.
- Livetracking Karoo 3 via app gaat uitstekend.
- Beeldscherm Karoo 3 is het beste op de markt.
- Navigeren op Karoo 3 is het beste op de markt (maar dat was Karoo 2 ook al)
- Batterij Karoo 3 is veel beter dan van Karoo 2.
- Karoo 3 is overall niet beter dan Garmin Edge 1040 en duidelijk verbeterd ten opzichte van de Karoo 2. Geen revolutie maar evolutie.
Ik kan de Karoo 3 zeker aanraden. Als je al een Karoo 2 hebt, dan is een upgrade niet direct nodig, maar het is wel fijn. Vooral scherm, batterij en livetracking (via BT & app).
Ik gebruik de Karoo 3 naast mijn Edge 1040 en ze hebben beide pluspunten. Ik ben ook benieuwd naar de Edge 1050 als die uitkomt.

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 15 jun 2024 16:37

Blijft pokkeduur voor wat het eigenlijk is.
Je zou idd een smartphone kunnen kopen en die als gps gebruiken, maar ik vraag me af of die na verloop van tijd de duizenden schokken op de fiets goed blijven verteren.

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 02 jul 2024 21:17

Hi, newbee vraag: ik gebruik nu nog mijn iPhone en red dat prima (ritjes van 2-3uur max) in combi met de mous telefoonhouder.
Toch wil ik de volgende stap maken, naar een fietscomputer. Belangrijkste is de meest gebruiksvriendelijke navigatie (metrics kunnen ze allemaal) en dan kom ik uit bij de Karoo.
De midklasse garmins, wahoos en top mios en roxits vind ik allemaal net niet…

En dan de 64k dollar question:
Vraag: Kan ik als beginner een 2e handsje Karoo 2 op MP scoren voor €225 of beter voor nieuw gaan voor €460?

Heb nu alles gelezen en enige wat me tegenhoudt voor 2e hands is een terugval in de toch al kortere batterijduur… verder is performance en functionaliteit bijna gelijk… om gelijk voor de Karoo 3 te gaan houdt me tegen: ik ben net begonnen (3 maanden) maar het zal toch wel sneller worden komende jaren met de regelmatige updates? Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jul 2024 22:38

Robbie-bike schreef: 02 jul 2024 21:17 Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…
Dan ga je toch voor het nieuwste. :)
Maar met wat gezond verstand misschien een andere keuze maken.
Kijk eens naar een Garmin Edge Explore R2, die kan je nadien, als je dat al zou willen , doorverkopen zonder veel verlies.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Maruss
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 02 jul 2024 23:34

Robbie-bike schreef: 02 jul 2024 21:17 Heb nu alles gelezen en enige wat me tegenhoudt voor 2e hands is een terugval in de toch al kortere batterijduur… verder is performance en functionaliteit bijna gelijk… om gelijk voor de Karoo 3 te gaan houdt me tegen: ik ben net begonnen (3 maanden) maar het zal toch wel sneller worden komende jaren met de regelmatige updates? Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…
Als je ritjes van 2-3 uur maakt dan is de batterijduur geen enkel probleem.
Afgelopen weekend een rit van bijna 9 uur fietstijd gemaakt (met route en alle sensors) en had nog meer dan 20% over.
Dus er is nog wel wat ruimte voordat je werkelijk tegen een batterij limiet oploopt.

Ik verwacht dat updates ook nog wel een aantal jaar zullen blijven komen.

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 03 jul 2024 05:40

Lcsmet schreef: 02 jul 2024 22:38
Robbie-bike schreef: 02 jul 2024 21:17 Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…
Dan ga je toch voor het nieuwste. :)
Maar met wat gezond verstand misschien een andere keuze maken.
Kijk eens naar een Garmin Edge Explore R2, die kan je nadien, als je dat al zou willen , doorverkopen zonder veel verlies.
Goeie tip die Garmin edge explorer 2 (verkeerd formumdraadje dat dan weer wel)…. Net even wat gekeken en die is echt gemaakt voor mijn (voorlopige) doelen van dat ding: onbezorgd fietsen ( ook met de garmin varia) en lekker wattages wegtrappen zonder dat ingwikkelde gedoe van de duurdere modellen. Had alleen naar de 840 en 1040/1050 gekeken en ging ervan uit dat de middenklassers aftreksels/ oudere tech was. Op MP zienje dat de explorer 2 ook zo weg is voor paar tientjes verlies mocht deze niet bevallen, dus idd verstandige keus!
Twijfel alleen nog of Garmin wel zo eenvoudig is qua routes inladen en gebruik, waar ik nu net overtuigd ben geraakt van de Karoo….

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 03 jul 2024 05:45

Maruss schreef: 02 jul 2024 23:34
Robbie-bike schreef: 02 jul 2024 21:17 Heb nu alles gelezen en enige wat me tegenhoudt voor 2e hands is een terugval in de toch al kortere batterijduur… verder is performance en functionaliteit bijna gelijk… om gelijk voor de Karoo 3 te gaan houdt me tegen: ik ben net begonnen (3 maanden) maar het zal toch wel sneller worden komende jaren met de regelmatige updates? Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…
Als je ritjes van 2-3 uur maakt dan is de batterijduur geen enkel probleem.
Afgelopen weekend een rit van bijna 9 uur fietstijd gemaakt (met route en alle sensors) en had nog meer dan 20% over.
Dus er is nog wel wat ruimte voordat je werkelijk tegen een batterij limiet oploopt.

Ik verwacht dat updates ook nog wel een aantal jaar zullen blijven komen.
Gaat de batterijduur niet na verloop van tijd achteruit? Hele slechte ervaringen met smartphones die na 2-3 jaar achteruitgaan… en dit is toch een androidbase ding? Dus als ik er nu eentje van 2-3 jaar koop, is ie misschien 6-7 uur? En lees ook van overstappers dat het na verloop van tijd toch wat trager wordt… ben er nog niet uit dus want mijn verstand vindt de bijna dubbele prijs voor de Karoo 3 met weinig extras toch wel een dingetje…. :shock:

Plaats reactie