Michelin Prorace 3
-
- Forum-lid
Ja, 20.000 km is wel echt heel erg veel. Stap je af bij elke bocht ofzo?
Ja buzz ik maak me toch ook zorgen. Om je kilometerteller of om je benen. Het is natuurlijk zo dat de banden van een formule 1 wagen alleen zo snel slijten als het volle vermogen erop komt en niet als je ze monteerd onder een lelijk eendje. Maar 20.000km met een pro 2 achterband is echt ongelofelijk. Ik gebruik al jaren de pro 2 en pro 3 maar meer dan 5000km achter nooit, never! Maar wellicht zit er véél meer rubber op de 25mm ???
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Nou, over m'n km-teller hoef je je geen zorgen te maken, Henk. Die functioneert inmiddels al 8 jaar naar volle tevredenheid. Ook over m'n benen hoor je mij niet klagen. Integendeel!HenkV schreef:Ja buzz ik maak me toch ook zorgen. Om je kilometerteller of om je benen. Het is natuurlijk zo dat de banden van een formule 1 wagen alleen zo snel slijten als het volle vermogen erop komt en niet als je ze monteerd onder een lelijk eendje. Maar 20.000km met een pro 2 achterband is echt ongelofelijk. Ik gebruik al jaren de pro 2 en pro 3 maar meer dan 5000km achter nooit, never! Maar wellicht zit er véél meer rubber op de 25mm ???
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar om het verhaal compleet te maken... Na de gememoreerde Fiets-bandentest bleek de 25mm-versie weliswaar ietsje meer rolweerstand te hebben dan de 23mm-versie, maar doordat ie veel moeilijker door te prikken was, koos ik dus voor de 25mm-variant. En kocht er meteen 2 setjes van. Bij het eerste setje kreeg ik m'n eerste lekke band na 12.000km, en verwisselde het daarna voor het huidige, tweede paar.
Maar kennelijk worden dergelijke aantallen hier niet geloofd. Is mij prima, hoor. Wat ik dan niet helemaal begrijp: waarom zou iemand hierover liegen? Voor de lol, of om stoer te doen? Dat zou ik persoonlijk nogal ongelofelijk vinden.
Wat ik trouwens écht ongelofelijk vind... Het wereldrecord zuinig autorijden: 4896km op 1 liter brandstof...
Buzz, nu kan ik je niet meer volgen? Als ik je laatste bericht goed lees heb je dus met 1 setje max 12000 km gedaan en niet 20000 km? Dat is nog steeds veel maar al een stuk geloofwaardiger omdat het tenslotte de 25mm variant is. Overigens ik heb nergens gezegd dat je liegt. Maar de ervaringen van de medeforummers (waaronder ik) en die van jouw lopen nogal extreem uit elkaar!
Buzz schreef:...koos ik dus voor de 25mm-variant. En kocht er meteen 2 setjes van. Bij het eerste setje kreeg ik m'n eerste lekke band na 12.000km, en verwisselde het daarna voor het huidige, tweede paar...
En met dat tweede paar is dus inmiddels meer dan 20K gereden, Henk. Maar wie heeft er dan eigenlijk nog meer ervaring met de Michelin Pro2 25mm? (Zo te lezen: niemand van de forummers hierboven.)
-
- Forum-lid
Ik blijft het een heel sterk verhaal vinden. Maar desalnietemin zou ik willen dat ik zoveel km's kon maken op 1 setje banden!
Ik moet Buzz even bijvallen. Heb dik 8500 km op Pro2 23mm gereden en nooit lek. Toen maar overgegaan tot vervanging omdat ik een wedstrijd moest rijden. Was eigenlijk niet nodig. En natuurlijk reed ik die wedstrijd lek met nieuwe Pro3... Ik zeg erbij dat ik een mooi weer fietser ben en regen zo veel mogelijk vermijd.
Buzz, wellicht is het dan DE tip om wat meer levensduur uit de bandjes te halen, de 25 mm versie. Wellicht dat ik het eens ga proberen met 1 25mm pro race 3 achterband. Dat heet als het past want dat schijnt nog wel eens problemen op te leveren.
-
- Forum-lid
Ik reed gisteren lek. Tot mijn verbazing was de buitenband tot op de draad versleten. Niet op een plaats, maar op vele plaatsen op de band. Had 'm een week geleden nog gecontroleerd. Toen viel het mij wel op dat hij wat vierkant was.
Thuis maar eens gekeken hoeveel Km de band had gelopen: 2100Km.
Let wel: 2100Km op goede wegen en nog geen 1 keer in de regen!
Dit valt toch vies tegen. Exemplarisch probleem of uitkijken naar een ander type band?
Met Pro2Light reed ik altijd aanmerkelijk meer per band.
Thuis maar eens gekeken hoeveel Km de band had gelopen: 2100Km.
Let wel: 2100Km op goede wegen en nog geen 1 keer in de regen!
Dit valt toch vies tegen. Exemplarisch probleem of uitkijken naar een ander type band?
Met Pro2Light reed ik altijd aanmerkelijk meer per band.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
De pro3 zijn heerlijke bandjes maar heb zelf ook al gemerkt dat het van de ene op de andere week klaar kan zijn. Beetje vierkant aan de achterkant betekent bij mij meteen vervangen. Overigens doe ik dat 's zomers standaard al ivm wedstrijden maar 's winters ben ik geneigd om de banden echt 'op' te rijden. Kun je met pro3 dus beter niet doen. Overigens zijn bij velo-motion pro2 voor 17 euries te koop.