Elektrolyten poeder
Dat is water teveel in nemen. Niet te weinig zouten.1094 schreef: ↑24 mei 2024 17:48 Ik weet niet in hoeverre dit een risico is maar een elektrolytentekort kan nare gevolgen hebben
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Niet zijken maar reiden !
Niet zijken maar reiden !
Mijn ervaring is dat het op lange en warme dagen weldegelijk helpt. Ik wil het expres gescheiden houden van mijn standaard bidons, zodat ik mezelf ook dwing om een paar bidons extra te drinken als ik veel zweet.
Dus bijvoorbeeld bij 7 uur fietsen, drink ik 7 bidons met 50gr koolhydraat op de fiets en tijdens 2 tussenstops tik ik een bidon water met elektrolyte achterover.
Dus bijvoorbeeld bij 7 uur fietsen, drink ik 7 bidons met 50gr koolhydraat op de fiets en tijdens 2 tussenstops tik ik een bidon water met elektrolyte achterover.
Heb dat een keer gehad, toen had ik last van mn maag en daardoor wrs te weinig gegeten en gedronken maar dat ging ook gepaard met een gebrek aan koolhydraten dus kan niet inschatten of dat ook door zoutverlies kwam. Wel veel witte sporen op mn broek maar dat is niet heel gek geloof ik
En die witte sporen heb je niet als je die elektrolyten naar binnen werkt? Dus geen elektrolyten verlies als je er maar genoeg naar binnen werkt. Waarom neem je ze dan als je ze toch niet kwijt raakt? Of begrijp ik je reactie verkeerd?1094 schreef: ↑24 mei 2024 22:58 Heb dat een keer gehad, toen had ik last van mn maag en daardoor wrs te weinig gegeten en gedronken maar dat ging ook gepaard met een gebrek aan koolhydraten dus kan niet inschatten of dat ook door zoutverlies kwam. Wel veel witte sporen op mn broek maar dat is niet heel gek geloof ik