koude voeten tijdens fietsen
- plantagenet
- Forum-lid
Dikke neopreen overschoenen helpen mijn voeten warm te houden. Ik heb (Shimano) schoenen die aan de bovenzijde van de neus voorzien zijn van gaas. Da's heerlijk van het voorjaar-zomer-herfst, maar bij temperaturen < ±7°C worden die echt te koud. Dus vandaar de dikke overschoenen, ik ben er heel tevreden mee.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik heb sinds 2 weken de Castelli Dulivio set aangeschaft.
Heb gisteren nog de vtt 11 bergen gereden in Apeldoorn. Niks geen koude voeten.
De handschoenen heb ik alleen tijdens duurritten op de weg aan. Ik vind ze iets te dik voor de cx. Heb het gevoel (eigenlijk niet) dat ik de fiets niet aanvoel (?)
Ik heb de set bij bikeandtravel aangeschaft voor 75,-
Heb ze niet echt goedkoper kunnen vinden...adviesprijzen zijn 45,- p.s.
AL met al, het zijn heerlijk warme overschoenen en handschoenen.
Heb gisteren nog de vtt 11 bergen gereden in Apeldoorn. Niks geen koude voeten.
De handschoenen heb ik alleen tijdens duurritten op de weg aan. Ik vind ze iets te dik voor de cx. Heb het gevoel (eigenlijk niet) dat ik de fiets niet aanvoel (?)
Ik heb de set bij bikeandtravel aangeschaft voor 75,-
Heb ze niet echt goedkoper kunnen vinden...adviesprijzen zijn 45,- p.s.
AL met al, het zijn heerlijk warme overschoenen en handschoenen.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
De tip die ik heb gekregen voor warme voeten is eerst zorgen dat je voeten goed warm zijn en dan 2 paar sokken aantrekken. Eerst een paar dunne zijden sokken en daaroverheen een paar wollen sokken (er zijn ook sportsokken van wol te koop, dus het hoeven niet van die ouderwetse geitewollen sokken te zijn).
Heb het nog niet in de praktijk kunnen testen maar in januari zit ik in Lapland en kan ik een goede test doen.
Heb het nog niet in de praktijk kunnen testen maar in januari zit ik in Lapland en kan ik een goede test doen.
Twee paar sokken hebben geen zin als je daarna moet proppen om je voet in de schoen te krijgen. Of heb je speciale schoenen voor in de winter die groter zijn?
Dan kun je beter net als altijd 1 paar sokken dragen en de schoen wat losser houden. Je moet lucht creëren. Dat isoleert.
Dan kun je beter net als altijd 1 paar sokken dragen en de schoen wat losser houden. Je moet lucht creëren. Dat isoleert.
fietspraat schreef:Farelli schreef:
In mijn beleving wel een beetje 'spammig' opnieuw opgerakeld.
Ook in een ander topic hetzelfde gedrag.
was zeker niet spammig bedoeld. excuses. Zie dat een moderator de link ook al verwijdert heeft. Herhaal jij 'm dan ook niet.
Toen ik reageerde was de link nog niet verwijderd.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
thja14 schreef:Blijft leuk om te zien hoe een topic van 6 maanden oud ineens weer wordt voortgezet alsof het van gisteren is.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hetzelfde dacht, met dat verschil dat ik 6 maanden geleden echt geen koude voeten meer had
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Toen niet en nu gelukkig ook niet Ik nu ook niet, gelukkig. Heb ooit een gouden tip gehad en die heeft mij voorgoed van koude voeten verlost. Laat je overschoenen aan de achterkant open, zodat tranpiratie vocht (wat altijd ontstaat ook al is het koud) kan verdampen. Vond het toen ik het hoorde een belachelijk idee, maar heb het toch maar eens uitgeprobeerd, voor mij werkt het echt.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Ergens gelezen:
Ultieme wapen tegen koude voeten: aluminiumfolie!!
Pak een redelijk stuk aluminiumfolie vouw het twee keer dubbel en vouw het over de voorzijde van de schoen. Daarna een neopreen overschoen er over en klaar!!
Nooit meer koude voeten!!
Ultieme wapen tegen koude voeten: aluminiumfolie!!
Pak een redelijk stuk aluminiumfolie vouw het twee keer dubbel en vouw het over de voorzijde van de schoen. Daarna een neopreen overschoen er over en klaar!!
Nooit meer koude voeten!!
-
- Forum-lid
. Je moet lucht creëren. Dat isoleert.[/quote]
Dat denk ik nu ook.
Vorige week een paar winterschoenen van shimano gekocht en meteen het advies erbij gekregen:
Eén maat groter
Eén paar sokken
Niet strak aantrekken
Het werkt gisteren geen koude voeten en het was toch min 3
Dat denk ik nu ook.
Vorige week een paar winterschoenen van shimano gekocht en meteen het advies erbij gekregen:
Eén maat groter
Eén paar sokken
Niet strak aantrekken
Het werkt gisteren geen koude voeten en het was toch min 3
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
Diogenes schreef:Ik ben net terug en heb wel koude tenen na 47.5 km. Ik ga eens noppenfolie om mijn schoenen doen, net als marathonschaatsers dat doen.
Life is a bitch and then you die
Do kin der mar druk mei weze