Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Zadel en schaamstreek pijn.

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 10 mei 2010 22:27

Ik heb bovenstaand zadel nu ook in de probeerfase. Het deel waar je zitbotjes rusten is niet zo zacht als lijkt op de foto. Het deukt een beetje in om de druk op te vangen. Vanaf waar de deuk begint wordt het steeds zachter richting de punt.
Ik heb met dit zadel de neiging naar voren te glijden. Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ik heb minder druk, maar lijk nu meer wrijving te hebben omdat er meer ruimte is. To be continued.....
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 mei 2010 22:42

Dat bontragerzadel heb ik ook gehad, vreselijk vond ik het, het materiaal is te glad en ik glij alle kanten op, was telkens bezig me weer in goede positie naar achter te duwen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bibske
Forum-lid

bibske 10 mei 2010 22:53

Ik heb gek genoeg meer last van pijn als ik alleen rij, op mijn dooie gemakje, als ik wat meer moet doortrappen heb ik juist minder last. Mijn theorie is dat ik dan wat sterker rechtop zit en minder druk uitoefen op mijn zadel omdat ik juist harder moet trappen en mijn eigen gewicht dus eerder via mijn benen naar mijn pedalen doorgeef dan passief via mijn zadel.

hansdevos
Forum-lid

hansdevos 10 mei 2010 22:55

smp zadel al geprobeerd?
zadel met een gat en de punt iets naar beneden
ze zijn er in verschillende hardheden

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 10 mei 2010 23:48

Volgens mij heb ik ooit zo'n bontracer zadel op een nieuwe fiets gehad. Wat een drama, na 300 meter overal kramp omdat het zo zacht was dat er nergens steun was en al m'n bilspieren hard moesten werken om op het zadel te blijven zitten.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 11 mei 2010 00:12

[quote="Stan Ockers"]Tijdens toertochten valt het me op dat er nogal wat dames zitten te "wringen" op het zadel , waarschijnlijk omdat het tempo net iets te hoog voor ze ligt.
Dit kan ook een oorzaak zijn.[/quote]

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met wringen, maar ik denk dat dat meer een kwestie is van dat er iets niet helemaal lekker aanvoelt (slechte zeem, geirriteerde huid). Ik heb zelf althans van die dagen dat ik gewoon niet lekker zit, lijkt wel net zoiets als goeie of slechte benen hebben. Dan ga je steeds verzitten in de hoop dat het dan comfortabeler wordt, maar dat is dan natuurlijk niet zo. Heeft weinig met het tempo te maken volgens mij.

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 11 mei 2010 11:24

[quote="Margriet"]Volgens mij heb ik ooit zo'n bontracer zadel op een nieuwe fiets gehad. Wat een drama, na 300 meter overal kramp omdat het zo zacht was dat er nergens steun was en al m'n bilspieren hard moesten werken om op het zadel te blijven zitten.[/quote]

Dit verklaart wat. Ik krijg echt zo'n pijn in mijn billen als ik bergop moet werken. Ik denk dat zondag met de 170 km gewoon mijn oude mannenzadel er maar weer even op gaat. Dan maar een beurse bips, maar die kramp trekt door naar heel je benen.

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 11 mei 2010 21:15

Naar de fietsenmaker geweest en heb een Selle Italia Lady gel of zoiets te leen. Bontrager ligt geparkeerd in de kast op de reserveplank. Ik vrees voor een lange zoektocht. To be continued.....

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 11 mei 2010 22:01

Succes! Ik rij zelf met Selle Italia's Lady gel op racefiets en mtb!
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 11 mei 2010 22:04

Ik heb een zadel liggen wat je kan proberen, misschien is dat wel wat, ik vond het een fijn zadel alleen het pastte niet bij mijn nieuwe fiets. Je kan m proberen en kijken hoe die voelt.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

lien
Forum-lid

lien 11 mei 2010 22:23

Ik rij sinds 2 maanden ook met een Selle Italia Lady gel. Maar ik heb het gevoel dat deze voor mij te breed is waardoor ik niet goed op mijn zitbotjes kan zitten en te veel op de 'voorkant' kom te zitten. Ik heb mijn zadel al iets gekanteld en hoop dat het dan beter gaat. Verder ga ik de methode van 'spin' binnenkort uitproberen voor het meten van de breedte!

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 12 mei 2010 00:08

De Selle italia heb ik ook op mijn andere fiets, die beviel mij erg goed, behalve dat ik nog steeds af en toe een beetje teveel op de voorkant rust en daar af en toe een beetje last van krijg. Die kantel ik dus idd ook een beetje. Maar het is wel een zadel waar je rustig een hele dag op kunt rijden zonder zadelpijn te krijgen. Ben benieuwd hoe hij je bevalt fitseflitser, hou ons op de hoogte :)

Plaats reactie