Nieuwe wielset velgrem
-
- Forum-lid
Zal vanavond eens opmeten.
-
- Forum-lid
Mijn eigen snelspanner heeft 0.5mm diameter.
End cap 9 à 10mm, denk ik. Zie foto.
Snap technisch niet wat dat allemaal wil zeggen.
Passen die Leeze wielen dan wel of niet?
Indien wel, waarom zegt Leeze dan van niet?
End cap 9 à 10mm, denk ik. Zie foto.
Snap technisch niet wat dat allemaal wil zeggen.
Passen die Leeze wielen dan wel of niet?
Indien wel, waarom zegt Leeze dan van niet?
Misschien dat anderen de afbeelding zien. Ik niet.
ik zie ook niks. En dat zal wel hier aan liggen: De url staat er niet
Code: Selecteer alles
[img][/img]
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
2de poging
Je hebt wel een slimme manier om de maat aan te meten, n.l. 9 à 10 mm.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is. Iedere wielset die niet voor steekas gemaakt is, heeft een asdiameter van 9mm vooraan en 10mm achteraan. Of er nu nog een quick release door die as geschoven wordt of niet, de uitvaleinden van een frame zijn voor die maten gemaakt. Als een fabrikant een wielset zou maken met andere as-maten dan past die dus in geen enkel frame, lijkt mij nogal dom.
+1abdr schreef: ↑26 sep 2024 10:00 Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is. Iedere wielset die niet voor steekas gemaakt is, heeft een asdiameter van 9mm vooraan en 10mm achteraan. Of er nu nog een quick release door die as geschoven wordt of niet, de uitvaleinden van een frame zijn voor die maten gemaakt. Als een fabrikant een wielset zou maken met andere as-maten dan past die dus in geen enkel frame, lijkt mij nogal dom.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Ik lees bij mijn fietsspecs: Quick release 9x100mm, 9x130mm.
Ik lees bij Leeze wielset: Quick release 5x100mm, 5x130mm.
Dus ik zie verschillende cijfers staan en als leek weet ik niet wat dat wil zeggen en vraag dus of de Leeze wielset compatibel is met mijn fietsspecs.
Leeze antwoordde in een mail "if your bike has quick releases with 9 x 100 mm and 9 x 130 mm, our wheels will not fit and we have no possibility to fit a different hub".
De ene vraagt hier om iets op te meten, wat ik doe. De andere snapt hier het probleem niet.
Dit is toch een forum waar men om hulp kan vragen? Niemand hoeft te helpen. Maar zo van die halfslachtige antwoorden ...
Voor mij is dit Chinees, niet iedereen is onderlegd in die zaken.
(bis = Wil helemaal niet onbeleefd/ondankbaar/cru/... zijn)
Ik lees bij Leeze wielset: Quick release 5x100mm, 5x130mm.
Dus ik zie verschillende cijfers staan en als leek weet ik niet wat dat wil zeggen en vraag dus of de Leeze wielset compatibel is met mijn fietsspecs.
Leeze antwoordde in een mail "if your bike has quick releases with 9 x 100 mm and 9 x 130 mm, our wheels will not fit and we have no possibility to fit a different hub".
De ene vraagt hier om iets op te meten, wat ik doe. De andere snapt hier het probleem niet.
Dit is toch een forum waar men om hulp kan vragen? Niemand hoeft te helpen. Maar zo van die halfslachtige antwoorden ...
Voor mij is dit Chinees, niet iedereen is onderlegd in die zaken.
(bis = Wil helemaal niet onbeleefd/ondankbaar/cru/... zijn)
Ik zie niets anders dan standaard aan jouw wiel. Ik verwacht dat ook de alu set van Leeze gaat passen. Wat hierboven gemeld wordt, maten zijn vrij standaard.
5mm is de diameter van je snelspanner zelf. De rest van de naaf.
@orlok: niet iedereen heeft een schuifmaat, dan moet je het doen met wat je hebt en is het minder accuraat.
5mm is de diameter van je snelspanner zelf. De rest van de naaf.
@orlok: niet iedereen heeft een schuifmaat, dan moet je het doen met wat je hebt en is het minder accuraat.
Je haalt twee zaken door elkaar, het juiste antwoord is je al gegeven door @Philippos:
Edit: zie dat gelijktijdig @Philippos min of meer hetzelfde antwoord.
Als jouw huidige wielset Campagnolo Zonda in jouw frame past zal die van Leeze het ook (moeten) doen zoals @abdr hebt geantwoord.Philippos schreef: ↑25 sep 2024 11:295mm is de diameter van je snelspannerpjorre funk schreef: ↑25 sep 2024 11:16 Technisch vraagje: zie dat de bewuste alu set Quick release heeft van 5x100mm, 5x130mm terwijl mijn fiets 9x100mm, 9x130mm heeft. Is dat een probleem of niet? Indien probleem, is dat op te lossen? Hoe?
9mm (of soms ook als 10mm aangeduid) is de diameter van de buitenkant van de endcap (bij het gat waar de snelspanner er uit komt of er in gaat)
Edit: zie dat gelijktijdig @Philippos min of meer hetzelfde antwoord.
-
- Forum-lid
Raar dat Leeze mailt dat hun wielen niet zouden passen. Dat geeft alvast weinig vertrouwen in hun firma / kunde.
Heb ze nog eens gemaild met vraag om verduidelijking.
Heb ze nog eens gemaild met vraag om verduidelijking.