Waardebepaling unieke Dedacciai U2
- thestudent
- Forum-lid HC
Een perfecte dura ace 7700 groep of 7800 groep is los meer waard dan op de fiets.
Vergelijk het even met de autowereld.
Stel je was in 2001 in een gekke bui en bestelde een gloednieuwe Audi TT roadster voor 55K sloeg nog wat extra aan en een kek geel kleurtje voor 60k.
Op dit moment is een gemiddelde TT roadster misschien 6k waard. En een slechte nog geen 4k. Zo ongeveer 10% van de nieuwwaarde.
Een enthousiaste verliefde auto eigenaar legt er vervolgens velgen en een sportuitlaat onder voor een grove 1200 euro en laat de lak helemaal polijsten. Echter de waarde van die auto blijft echt maar 6k ok vooruit misschien 6.5k.
Is die auto dan een barrel? Nee waarschijnlijk niet
Rijdt het slecht. Nee waarschijnlijk ook niet
Wordt die auto meer geld waard? Mwah misschien nog wel iets als je nog 20 jaar geduld hebt. Alleen in de tussentijd gaat het ding je meer geld kosten.
Vergelijk het even met de autowereld.
Stel je was in 2001 in een gekke bui en bestelde een gloednieuwe Audi TT roadster voor 55K sloeg nog wat extra aan en een kek geel kleurtje voor 60k.
Op dit moment is een gemiddelde TT roadster misschien 6k waard. En een slechte nog geen 4k. Zo ongeveer 10% van de nieuwwaarde.
Een enthousiaste verliefde auto eigenaar legt er vervolgens velgen en een sportuitlaat onder voor een grove 1200 euro en laat de lak helemaal polijsten. Echter de waarde van die auto blijft echt maar 6k ok vooruit misschien 6.5k.
Is die auto dan een barrel? Nee waarschijnlijk niet
Rijdt het slecht. Nee waarschijnlijk ook niet
Wordt die auto meer geld waard? Mwah misschien nog wel iets als je nog 20 jaar geduld hebt. Alleen in de tussentijd gaat het ding je meer geld kosten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ben ik helemaal met je eens. Dien ten verstande dat de headset en vork en evt crankstel behoorlijk tijdloos zijn. Je schroeft de wielophanging van die TT niet in een moderne A4 zeg maar. Overigens, mocht het zo lijken; het is geen discussie of tegenin gaan; ik ben gewoon beetje aan het polsen en jullie inschatting aan het wegen
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)
-
- Forum-lid
Iedereen hier heeft al aangegeven dat het niet veel gaat worden. Tenzij je er een carbon frame van bekend merk en schijfremmen van kan maken kun je erop schroeven wat je wil. De paar honderd euro is maximum of je moet iemand treffen die dezelfde emotionele connectie bij de fiets heeft als jij hebt.
-
- Forum-lid
Je mag die fiets nog zo mooi en uniek vinden, het is nog steeds een gedateerd ding ; velgremmen, 9speed, merkloos alu frame dat enkel smalle bandjes aankan.
Daar wil niemand meer mee fietsen tegenwoordig. Jammer maar het is niet anders.
Daar wil niemand meer mee fietsen tegenwoordig. Jammer maar het is niet anders.
Tja, @jazzper, ik denk dat iedereen hier nu wel zijn mening heeft gegeven. De meesten weten meer redelijk waar ze het over hebben, maar de antwoorden staan je niet aan.
Wat jij wil: wat een geweldige fiets. Mooie waslijnen, handig voor triatleten ook, kun je je zwempak ook nog eens drogen. Em 9-speed, veel hndigr dan 12-speed, door de keuzestress van 12-speed wordt je alleen maar trager, Ik denk minstens 2000 euro voor beuren.
Wat jij wil: wat een geweldige fiets. Mooie waslijnen, handig voor triatleten ook, kun je je zwempak ook nog eens drogen. Em 9-speed, veel hndigr dan 12-speed, door de keuzestress van 12-speed wordt je alleen maar trager, Ik denk minstens 2000 euro voor beuren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik zou 'm gewoon weggeven aan een beginner. Die heeft een prima beginnersfietsje aan.
-
- Forum-lid HC
Weggeven in de buurt is ook leuk. Zeker als je hem dan af en toe ziet rijden ook in de buurt.
Het is exact wat thestudent verwoord over een auto.
Het is exact wat thestudent verwoord over een auto.
In onderdelen verkopen kan ook. Waarschijnlijk brengt de headset nog meer op dan het frame.
Ik snap de emotie. Fietsen kan een dure hobby zijn en de tweedehands prijzen ten opzichte van nieuw zijn tranentrekkend. Het is een kopersmarkt, er is teveel aanbod.
Ik snap de emotie. Fietsen kan een dure hobby zijn en de tweedehands prijzen ten opzichte van nieuw zijn tranentrekkend. Het is een kopersmarkt, er is teveel aanbod.
Jongens, bij wie is er nou emotie?
- "de antwoorden staan je niet aan"
- "ik snap de emotie"
- "emotionele connectie"
Ik heb er zelf amper op gefietst, omdat hij toen hij eenmaal af was niet meer helemaal bij mijn 40+ en dito onderrug past met dat nerveuze race gedoe. Ik ben er helemaal niet aan gehecht of emotie bij. De antwoorden staan me ook niet tegen. Allemaal aannames. Ik reageer letterlijk met zinnen als "begrijp ik". Druk me dus aub niet in een hokje van het stereotype "met pijn in mijn hart verkoop ik..."-verkoper. Mijn verbazing zit meer in het feit dat, ook nuchter, de waarde kennelijk zo laag ligt. Ik had echt geen 750-1000 euro verwacht. Dacht zelf meer aan de range 400-500 ergens. Maar prima, moet mijn verwachting bijstellen. Even goede vrienden. Bij 20 jaar oude fiets denk ik aan een dertien in dozijn TREK 1000 alpha bijvoorbeeld. Of een Gazelle Vuelta uit die tijd. Met 3x8 Sora/Tiagra. En dat je die dan aan je buurjongen schenkt of nog 100-150 euro max voor beurt op Marktplaats. Maar goed, kennelijk geldt dat ook voor deze fiets.
Vind trouwens de verkoopmarkt erg scheef qua vraag/aanbod. Aan de onderkant overschot, maar probeer maar eens goedkoop/betaalbaar een tweedehands moderne racer of gravelaar te kopen. Dat is dan weer bizar hoe duur.
Ik overweeg nu mede na jullie meedenken (zie je wel )
1. zo te laten en kijken wat er geboden wordt en dat is het dan
2. Die Chris King headset te swappen en dan idem
3. frame + headset houden, rest dumpen voor weinig
Ik heb alleen teveel klusprojecten (fiets, niet fiets) om handen dus ik ga denk ik voor 1. Scheelt ook weer foto's maken
- "de antwoorden staan je niet aan"
- "ik snap de emotie"
- "emotionele connectie"
Ik heb er zelf amper op gefietst, omdat hij toen hij eenmaal af was niet meer helemaal bij mijn 40+ en dito onderrug past met dat nerveuze race gedoe. Ik ben er helemaal niet aan gehecht of emotie bij. De antwoorden staan me ook niet tegen. Allemaal aannames. Ik reageer letterlijk met zinnen als "begrijp ik". Druk me dus aub niet in een hokje van het stereotype "met pijn in mijn hart verkoop ik..."-verkoper. Mijn verbazing zit meer in het feit dat, ook nuchter, de waarde kennelijk zo laag ligt. Ik had echt geen 750-1000 euro verwacht. Dacht zelf meer aan de range 400-500 ergens. Maar prima, moet mijn verwachting bijstellen. Even goede vrienden. Bij 20 jaar oude fiets denk ik aan een dertien in dozijn TREK 1000 alpha bijvoorbeeld. Of een Gazelle Vuelta uit die tijd. Met 3x8 Sora/Tiagra. En dat je die dan aan je buurjongen schenkt of nog 100-150 euro max voor beurt op Marktplaats. Maar goed, kennelijk geldt dat ook voor deze fiets.
Vind trouwens de verkoopmarkt erg scheef qua vraag/aanbod. Aan de onderkant overschot, maar probeer maar eens goedkoop/betaalbaar een tweedehands moderne racer of gravelaar te kopen. Dat is dan weer bizar hoe duur.
Ik overweeg nu mede na jullie meedenken (zie je wel )
1. zo te laten en kijken wat er geboden wordt en dat is het dan
2. Die Chris King headset te swappen en dan idem
3. frame + headset houden, rest dumpen voor weinig
Ik heb alleen teveel klusprojecten (fiets, niet fiets) om handen dus ik ga denk ik voor 1. Scheelt ook weer foto's maken
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)
Zet m te koop voor € 450,- en zie wie of wat er komt en wat er geboden wordt. Anders geef je ‘m aan een jonge renner met het enthousiaste verhaal wat je hier ook hebt gedaan.
Wordt het later nog een leuk verhaal op een verjaardag als die knul een wielerwedstrijd wint.
Wordt het later nog een leuk verhaal op een verjaardag als die knul een wielerwedstrijd wint.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless