Gedrag tijdens toertochten
Ik rijd geen toertochten meer, maar ik herinner me wel van de tijd dat ik ze nog wel reed dat respect aan beide kanten soms wel eens ontbreekt. Dus zowel bij de tragere als de snellere rijders. Snellere rijders die gevaarlijke toestanden uithalen om een tragere rijder in te halen maar net zo goed tragere rijders die bewust snellere rijders hinderen zodat ze niet of nauwelijks voorbij geraken. Toertochten staan nu eenmaal open voor alle soorten rijders en dat heeft zo zijn gevolgen op het parcours, zeker bij evenementen met veel deelnemers. Als je u stoort aan de diversiteit aan deelnemers bij zo'n toertocht, trek uw conclusies en ga met een clubje van uw niveau een tochtje rijden of haspel in je eentje een rit af. Verdraagzaamheid en respect, daar draait het allemaal om. Als ik hier dingen lees als testosteron trappertjes, race debielen, would be renners in lycra, enz... Als je met zulke ingesteldheid en gedachten een toertocht aanvat dan denk ik dat je beter niet start...
Sommige mensen maken overal een wedstrijd van.
Om die reden zijn er al wielertochten die het heel lastig hebben met gemeenten omdat ze niet meer welkom zijn.
Deelnemers maken een cyclo van een toertocht en houden nergens rekening meer mee.
Mijn conclusie heb ik overigens al getrokken: geen toertochten meer in het bos waar ook mensen met een vaste voorvork rijden.
Om die reden zijn er al wielertochten die het heel lastig hebben met gemeenten omdat ze niet meer welkom zijn.
Deelnemers maken een cyclo van een toertocht en houden nergens rekening meer mee.
Mijn conclusie heb ik overigens al getrokken: geen toertochten meer in het bos waar ook mensen met een vaste voorvork rijden.
Klopt, net zoals er deelnemers zijn die van een toertocht er een wandeltocht met fiets van maken en gefrustreerd geraken omdat ze nog geen molshoop op geraken. En één van de redenen waarom sommige wielertochten het soms al moeilijk hebben om door bepaalde gemeenten te passeren heeft ook te maken met de toenemende verzuring en polarisatie in de maatschappij. De 'wat-ik-doe-en-wil-is-het-enige-juiste' mentaliteit, dikwijls nog flink doorspekt met vooroordelen.
Dat begrijp ik maar al te goed. Door het ontbreken van een 'overbodige' vering rijden die ook iedereen het snot voor de ogen. Dat ligt dikwijls nogal moeilijk bij de zwaar geveerde echte mouwtenbaaijkers.
Lees mijn post hierboven nog eens over mijn ervaring afgelopen weekend. Die was heel wat anders omdat de gravelbikes snel waren op de rechte stukken maar grip te kort kwamen in het bos.
Vlak voor de single track moesten ze nog even inhalen om daarna vooraan in de file te rijden..
Vlak voor de single track moesten ze nog even inhalen om daarna vooraan in de file te rijden..
Ja, wat is het probleem dan?bakboord1 schreef: ↑07 nov 2024 20:28 Lees mijn post hierboven nog eens over mijn ervaring afgelopen weekend. Die was heel wat anders omdat de gravelbikes snel waren op de rechte stukken maar grip te kort kwamen in het bos.
Erger jij je nu aan de tragere rijders op de single tracks omdat je ze dan niet kan inhalen? Wil je er per se een cyclo of een race van maken, dan moet je een cyclo of een race gaan rijden. Foei, stoute bakboord1!
-
- Forum-lid
Volgens mij heb je het punt gemist.
Het punt is dat er heel veel verzuurde mensen op toertochten (en niet alleen op toertochten) rondbollen. Ik mis trouwens geen enkel punt, ook al knal ik als would be koereurke met mijn spannend lycra pakje en vaste vork alles en iedereen van de baan... of bospad, de punten heb ik gezien hoor!