Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli broek garantie Math Salden.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 28 mar 2025 14:38

JoeyvEde92 schreef: 28 mar 2025 11:25 Je vraagt om de mening van andere forumleden. Er zijn zeven leden die hun mening geven maar blijkbaar wil je wat anders horen...

Salden draagt een hele nette oplossing aan, als je het daar niet mee eens bent wens ik je veel succes met de afhandeling.
Daar gaat het niet om.
TS heeft een product gekocht wat 'naar zijn mening' ondeugdelijk is. De verkoper heeft getracht dit op te lossen, echter zonder resultaat. Verder geeft de verkoper nog een andere mogelijkheid aan om het ondeugdelijk product te compenseren. De koper (TS) kan daar gebruik van maken maar als hij het 'vertrouwen' daarin heeft verloren heeft hij gewoon het recht om de koop te ontbinden en zijn geld terug te eisen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2025 14:52

michiel831 schreef: 28 mar 2025 11:14 Ik denk dat het er vooral om gaat dat als je 2 broeken hebt die na normaal gebruik (het is winter geweest en ik roteer meestal 4 broeken) tussen September en Maart exact hetzelfde defect laten zien dit een probleem met het product is.

Stel je even in de plaats van Salden.
Ondertussen heb je 4 "slechte" broeken.
Mogelijk heeft Salden tientallen van deze broeken verkocht zonder een enkel probleem.
Het zou zomaar kunnen dat Salden nu, zeker als het broeken uit een verschillend lot zijn, juist zou denken dat het een probleem betreft door de gebruiker.
Zadel ?

Salden doet jou nogmaals een mooi aanbod.
Ik zou het aanbod van Salden, andere broeken, gewoon aanvaarden.

Tip, overweeg eens om tot daar te rijden, maak er een dagje Limburg van
I know myself like no one else
Nothing to defend

michiel831
Forum-lid

michiel831 28 mar 2025 15:03

Lcsmet schreef: 28 mar 2025 14:52
michiel831 schreef: 28 mar 2025 11:14 Ik denk dat het er vooral om gaat dat als je 2 broeken hebt die na normaal gebruik (het is winter geweest en ik roteer meestal 4 broeken) tussen September en Maart exact hetzelfde defect laten zien dit een probleem met het product is.

Stel je even in de plaats van Salden.
Ondertussen heb je 4 "slechte" broeken.
Mogelijk heeft Salden tientallen van deze broeken verkocht zonder een enkel probleem.
Het zou zomaar kunnen dat Salden nu, zeker als het broeken uit een verschillend lot zijn, juist zou denken dat het een probleem betreft door de gebruiker.
Zadel ?

Salden doet jou nogmaals een mooi aanbod.
Ik zou het aanbod van Salden, andere broeken, gewoon aanvaarden.

Tip, overweeg eens om tot daar te rijden, maak er een dagje Limburg van
Alle broeken hebben gelijkaardig matriaal en vertonen ook gelijke problemen. Problemen die ik met vorige modellen van de Castelli free aero nooit heb ervaren. Dan moet ik er toch op vertrouwen dat het deze speciefieke uitvoering van de broek is die problemen geeft. Inmiddels heb ik idd 4 broeken gehad die kapot gingen.

Deze geeft Salden gewoon terug aan Castelli en eerlijk gezegd verwacht ik dat Castelli hen daar ook weer voor compenseert.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2025 16:18

Het blijft 1 koper die 4 x problemen heeft met een broek waar de winkelier verder geen klachten heeft van ontvangen.
Wettelijk heb je misschien gelijk maar ik zou de strijd niet voeren.
Neem je een Assos broek in de plaats als je niet tot daar wil rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 mar 2025 16:48

Lcsmet schreef: 28 mar 2025 16:18 Het blijft 1 koper die 4 x problemen heeft met een broek waar de winkelier verder geen klachten heeft van ontvangen.
Wettelijk heb je misschien gelijk maar ik zou de strijd niet voeren.
Neem je een Assos broek in de plaats als je niet tot daar wil rijden.
Hoe weet je dat het maar één koper was met die problemen. Wij hebben het regelmatig meegemaakt dat we "de eerste" waren met een probleem.
Bij een andere fietsenzaak, doen heel moeilijk over garantiegevallen. De eerste Sensa fiets, Sensa zegt: stuur maar terug, fietsenzaak blijft heel lang moeilijk doen. Daarna zelfde zaak, wiel gaat binnen 8 maanden stuk (bereider kan wel een beetje fietsen en is nog geen 70kg), fietsenzaak doet moeilijk, importeur zegt: stuur maar terug, bij welke fietsenzaak ook vandaan
Maar ja het wiel staat al een eind verderop bij fietsenzaak.
Dus, is het wel de enige met problemen met de broek.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 29 mar 2025 07:20

We weten niet over welk model het gaat.
Ik vermoed dat TS de broek en 'stitching problem' of zo gegoogeld heeft.
Als je dan niets vindt, dan is er toch iets 'raars' aan de hand.

Nogmaals, het is niet altijd omdat je gelijk hebt, dat je het ook krijgt. Ik vind het een schappelijke oplossing van de winkel.

Ik had een Ultegra shifter die na een 2 jaar en 4 maanden kapot was. Fietsenwinkel stelde voor om meteen een nieuwe te installeren en te proberen nog garantie te krijgen. Dat lukte en ik kreeg een shoptegoed. Dat vond ikzelf een heel faire oplossing.

En we kunnen hier nog pagina's lang over kibbelen. Het is aan TS om te beslissen hoe ver hij dit wil drijven.
Hoe veel uren wil je van je tijd hierin steken?
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 29 mar 2025 07:28

Misschien zie je het verschil niet tussen 2 jaar en 4 maanden van een onderdeel dat je misschien 15.000km gebruikt hebt en een kapot stiksel van een nauwelijks gebruikte broek niet en dan ook nog op een plek waar niet zoveel wrijving op staat. Maar wat dat met googlen van het probleem te maken heeft weet ik niet. Het model is trouwens meermaken genoemd door TS.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2025 07:48

Als er een vaker voorkomend probleem is, geeft google gegarandeerd hits. Weightweenis, reddit, gcn, bikeforums, etc: bij elkaar enorme community waar alle veel voorkomende problemen te vinden zijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 29 mar 2025 14:21

Ik heb veel Castelli broeken gehad en nu nog 2 Premio broeken en 1 driekwart van Castelli, maar heb dit nog nooit an de hand gehad.
Ook de Free Aero race broeken die ik heb/gehad, hebben die loslatende stiksels nooit gehad...(kwamen allen van Salden)
Succes met de afwikkeling!

buddo
Forum-lid

buddo 29 mar 2025 14:23

Wat mij betreft prima oplossing van Salden. Maar als je niet de gok van online een andere broek kiezen wil nemen en deze zitten verder prima, breng ze naar de lokale kleding maker en die zet de zeem in een paar tellen voor een paar euro vast. En de volgende keer gewoon weer broeken kopen "om de hoek".

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 29 mar 2025 18:13

Lokale kledingmaker kan meer dan je denkt. Heeft in mijn toen nieuwe broek valschade vrijwel onzichtbaar hersteld. Goeie tip.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 29 mar 2025 20:23

Jans schreef: 29 mar 2025 07:28 Misschien zie je het verschil niet tussen 2 jaar en 4 maanden van een onderdeel dat je misschien 15.000km gebruikt hebt en een kapot stiksel van een nauwelijks gebruikte broek niet en dan ook nog op een plek waar niet zoveel wrijving op staat. Maar wat dat met googlen van het probleem te maken heeft weet ik niet. Het model is trouwens meermaken genoemd door TS.
Zoals Daniel zegt, als dit een gekend probleem is, vind je gegarandeerd hits. Als het geen gekend probleem is, en één klant komt met 4 broeken met dit probleem af, dan vind ik de reactie van Salden heel erg ok.

Soit, ik denk dat TS intussen wel een idee heeft over hoe het forum er over denkt.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Plaats reactie