Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Tip: Endomondo volgt je

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 sep 2010 01:14

cardiotrainer? zo heet het programma?

staat gewoon op de apps market?
Afbeelding

markw
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:17

markw 16 sep 2010 01:26

dat klopt;)

turfke
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

turfke 16 sep 2010 21:19

[quote="jeroenkuiper"]maar wat kan ik nu aan die afwijkende gegevens doen.....

heb nu elke keer met endomondo op mijn nieuwe HTC desire dat topsnelheid bijvoorbeeld niet echt overeen komt met de werkelijkheid.

vandaag ook weer, mooi rondje gefietst, de polar geeft aan max 46,4km/u maar na het uitlezen op de site zegt endomondo 65,5 km/u

nu heb ik wel lekker gefietst met de wind in de rug, maar zeker geen 65km/u

kan ik hier wat aan doen, of is dit gewoon doordat het GPS signaal niet helemaal goed verwerkt wordt... of zou het door de polar hartslagband komen?

heb de telefoon altijd in mijn zadeltasje ziten. dus geen problemen met fix lijkt mij[/quote]

Lijkt mij een ontvangst/verwerkings fout, stop de htc eens in de achterzak van je shirt. Meten is weten, testen is proberen!

turfke
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

turfke 23 sep 2010 21:55

Ter info:
Als je een BB gebruikt kun je vrienden volgen met de nieuwste update.


Race against friends and foes and become Route Champion!

Hi guys,
Wow…as avid cyclists and runners we have been looking forward to introducing our new Route Champion feature for a long, long time. We have been working with the organizers of the Road Race World Championship 2011 to get the concept just right. Now the first step is here!

Up until now, we have seen friends all over the World compete in various challenge - in our global challenges but also just amongst friends. From today, you get to compete in not only who can run faster or burn the most calories but in who's faster on a particular route. And not only that, while you are out, your phone will serve as a route navigator! We hope this will help you find likeminded in your neighborhood to compete with.

How do I become a Route Champion?
Just go to Routes on our website and find the route you want to compete on. Select a workout that you did on that route and you are in. Now you can compare your performance to friends and foes!

Use your BlackBerry as a route navigator
Go to Routes, select any route that you find interesting to try out and select Download to your BlackBerry. Next time you open up the app, the route will appear on your Route list on your phone. Set the route as a goal and off you go. When you click on the map, it now shows your position on the route. It’s that easy. As a bonus, you automatically join the Route Champion competition on the chosen route.

It's currently available for BlackBerry devices only (app version 7.0), but don’t worry, we will bring this feature on to Android, iPhone and Nokia later on.

We will check in shortly with more news as we have some very, very exciting stuff coming up in October.

Talk to you soon,

Jakob

Illustration of Route Champions concept:


http://www.endomondo.com/blog

passat
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:19

passat 24 sep 2010 01:32

Heb het ook geprobeert, werkt wel goed maar houd het toch bij mijn etrex vista Hcx.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 24 sep 2010 04:27

ik heb een BB, dat kaartje zag ik idd zitten in de update maar wist niet dat je routes kon downen! nice!

dus nu kan je ook een route tekenen met de hand, en dan opslaan als route en dan downloaden ;p dan verdwaal je nooit.

patrickw
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2010 21:03

patrickw 24 okt 2010 02:24

ik gebruik het zelf ook maar er is inderdaad wat mis met de gemiddelde snelheid.
en de afstand.
ik heb 4 uur over 60 km gedaan :|
maar dat het programma loopt gewoon door als je ergens stilstaat.
want ik was ondertussen bij vrienden en vergeten het uit te zetten.
en me gemiddelde snelheid was 154 km/u
maar er is een fiets.nl team gemaakt op endomondo !!!LINK
Concorde mistral 360

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 17 mar 2011 14:31

Wat zijn de ervaringen mbt batterij-gebruik.

Ik wil zaterdag een rit van een uur of 8 tracken op een HTC Desire HD, gaat dat lukken (overige zaken minimaliseren...)
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 17 mar 2011 14:40

[quote="-eric-"]Wat zijn de ervaringen mbt batterij-gebruik.

Ik wil zaterdag een rit van een uur of 8 tracken op een HTC Desire HD, gaat dat lukken (overige zaken minimaliseren...)[/quote]
Op vliegtuigmodus misschien. Ik weet niet precies hoeveel endomondo van het geheugen vraagt, maar met run.gps is een uur of 7 wel mogelijk met de telefoonontvanger aan. Ik heb wel alle flauwekul van automatische updates en synchroniseren uit staan. Helaas is de interne gps van de Desire HD niet al te best. Net als van mijn vorige telefoon (Touch hd). Hij komt heel gauw in de problemen in de buurt van bomen en gebouwen.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 17 mar 2011 14:50

Bedankt voor de reactie.

Is na 7 uur de batterij ook echt leeg, of heb je nog wat over?

Het ontvangst is bij redelijk (dhd zit in mijn zak op de rug). Zaterdagavond heb ik een ritje (in het donker, oef) gemaakt van Steenwijk naar Peize. Ook in de bossen van Appelscha had ik redelijk ontvangst. Wel zie je dat hij niet heel vaak een peiling doet waarmee er soms wel hoeken afgesneden worden...

http://www.endomondo.com/workouts/nxGgysoU4wQ
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 17 mar 2011 15:21

Ik heb nog nooit 7 uur achter elkaar getrackt. Ik weet ook niet of de HD bijv. de GPS uitschakelt als je in de batterijspaarmodus komt (kun je instellen vanaf een bepaalde resterende accucapaciteit). Zaterdag heb ik deze rit gereden: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=omwbcoubvjqwyzqf

Dat was ongeveer 3,5 uur, toen had ik na afloop nog 66% over. Dus dan zou 8 uur best moeten kunnen. Zulke 'afgesneden' hoeken kunnen aan twee dingen liggen:

1. Een te groot interval tussen het opslaan van de coordinaten. In Android kun je niks instellen qua GPS dus je bent afhankelijk van hoe vaak de coordinaten worden doorgegeven aan de software en daarnaast hoe vaak de software ze registreert. Het eerste lijkt bij de telefoon geen probleem want bij een goed signaal loopt de track goed door de bochten. Bovenstaande track bestaat uit ongeveer 10000 coordinaten wat betekent dat ongeveer eens per 1,5 seconde de positie is opgeslagen. Bij mijn Touch HD met windows mobile was dit hetzelfde.
2. Gebrekkige nauwkeurigheid van de plaatsbepaling waarbij de onnauwkeurige punten niet worden opgeslagen; tussen de punten die wel voldoen aan het nauwkeurigheidscriterium wordt een rechte lijn getrokken. Bij Run.gps kun je dit instellen, de maximaal geaccepteerde Dilution Of Precision (DOP) waarde. Als ik de prestaties vergelijk met mijn externe bluetooth muis van 25 euro en een paar jaar oud dan blijkt de DOP waarde van de DHD veel vaker hoog te liggen.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 20 mar 2011 08:47

[quote="LVGH"][quote="-eric-"]Wat zijn de ervaringen mbt batterij-gebruik.

Ik wil zaterdag een rit van een uur of 8 tracken op een HTC Desire HD, gaat dat lukken (overige zaken minimaliseren...)[/quote]
Op vliegtuigmodus misschien. Ik weet niet precies hoeveel endomondo van het geheugen vraagt, maar met run.gps is een uur of 7 wel mogelijk met de telefoonontvanger aan. Ik heb wel alle flauwekul van automatische updates en synchroniseren uit staan. Helaas is de interne gps van de Desire HD niet al te best. Net als van mijn vorige telefoon (Touch hd). Hij komt heel gauw in de problemen in de buurt van bomen en gebouwen.
[/quote]

Alle ballast uit gezet, 2 sms-jes en een telefoontje, 1x de route gechecked en endomondo laten meelopen. Na 7 uur had ik nog 55% vd batterij over.

Experiment geslaagd.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie