Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
03 mei 2010 21:49
pinarello schreef:Nieuwe dopinggeruchten aan vooravond Giro
De UCI maakt zeer binnenkort de namen van vijf tot acht nieuwe dopinggevallen bekend. Grote afwijkingen in de biologische paspoorten van deze renners zouden duiden op gebruik van verboden middelen, zo meldt La Gazetta dello Sport. Het zou gaan om een Rus, twee Spanjaarden, een Sloveen en waarschijnlijk twee Italianen, van wie er één ambities heeft voor de Giro. De problemen van deze renner zouden bovendien al sinds de Tour van 2009 spelen. Wanneer de UCI de namen openbaar maakt is niet bekend, maar de krant verwacht dat er vóór morgenmiddag duidelijkheid is.
1 Italiaan is dus inmiddels bekend...
Volgens Teletekst is Valjavec inderdaad de Sloveen.
-
dj
- Forum-lid
dj
03 mei 2010 22:11
sorry...schuldig aan dopingtopic...maar er zijn dan ook verschillende topics waarbij dit nieuws zou kunnen worden geplaatst en dit is niet het "wie is er geschorst voor de giro" topic.
Maar goed - ik ben het wel eens met de opmerkingen dat de UCI ook wel eens wat langer voor een grote ronde met dit soort nieuws op de proppen zou mogen komen. Het heeft nu wel erg veel van sensatiezucht weg. Overigens zijn de waarden van Pellizotti verdacht maar is hij nog niet schuldig bevonden aan dopinggebruik...maar goed, in het huidige klimaat ben je schuldig totdat je onschuld is bewezen.
En overigens denk ik dat Sastre een goede kans maakt om de giro te winnen - als het zo doorgaat was hij vorig jaar tweede en de winnaar van 09 doet niet mee.
-
eelcoz
eelcoz
03 mei 2010 22:18
DJ schreef:sorry...schuldig aan dopingtopic...maar er zijn dan ook verschillende topics waarbij dit nieuws zou kunnen worden geplaatst en dit is niet het "wie is er geschorst voor de giro" topic.
Nu ik erover nadenk; eigenlijk heb je het gewoon prima in het juiste topic geplaatst en heb ik dit topic 'vervuild' met dopingverhalen. Misschien een idee om alle dopingverhalen te beperken tot het dopingtopic, waarbij ik dus met terugwerkende kracht m'n link daar had moeten plaatsen.
En wat dat schuldig betreft; tja, al enkele jaren de trieste realiteit in vele sporten.
-
dirkjan
- Forum-lid
dirkjan
04 mei 2010 10:31
van de uci site "Each rider mentioned above shall be accorded the right to the presumption of innocence until a final decision has been made on this matter. Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time."
kortom sensatie makerij en een soort spaar systeem waar de DSB nog een puntje aan kan zuigen. En ondertussen maar roepen dat ze het zo vreemd vinden dat wielrennen en doping hand in hand lopen.
Als je een dag voor de super bowl 2 spelers schorst en dat jaar na jaar doet, krijgt die sport ook van zelf een doping naam. Die uci en wada willen ook graag hun graantje mee pikken van zo'n grote ronde. "o kijk ons eens hard werken aan een schone sport" BAH
-
johanandijk
- Forum-lid
johanandijk
04 mei 2010 10:58
zou blijft er niemand in mijn lijstje over
lijkt wel of ik inside info heb

-
arepol
- Forum-lid
arepol
04 mei 2010 15:23
1. Vino
2. Nibali
3. Scarponi
sprint: Greipel
bergen: Moncoutie
jongeren: Uran (!!!)
Alles is relatief 
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
04 mei 2010 16:03
Tja pelezotti gemoved.. dus wat nu?
1. Nibali (dat hoop ik dan)
2. Vinokourov (ik hoop het niet maar hij rijdt dus kan winnen..., ref ASO.)
3. Evans (Aanklampen jongen!)
sprint: Greipel
Berg: Garzelli
Jongeren: Mollema, waarom ook niet

!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
dario
- Forum-lid
dario
04 mei 2010 16:41
Elke keer dat ik een beetje voor een renner supporter, loopt die iets later tegen de lamp (begonnen bij Pantani; vervolgens Basso, Ricco, Di Luca, en nu wéér...)
Laat ik dus maar eens voor Lance Armstrong beginnen supporteren!

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
04 mei 2010 22:48
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de etappe naar de Plan des Corones.
Vino!
Camerig is prachtig!
-
paul1978
- Forum-lid
paul1978
06 mei 2010 15:34
Jammer, ook geen Freire in de Giro
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01