Hallo,
Soms, heel soms heb je wel eens te maken met een productiefout.
Dit geldt denk ik voor vrijwel alle merken.
2 weken geleden tijdens een rit in de buurt van Verviers en "toevallig" ook bergop,
plots een gigantische knal.
Kijk achterom en diegene met wie ik onderweg was rijdt achter lek.
Bandje ( in dit geval een Vredestein fortezza pro) vertoonde een scheur aan de wang/zijkant van een centimeter of 2.
Van oude binnen band een stuk ertegen gelijmd met wat sekondelijm, voorzichtig er weer opgelegd, beetje lucht erin gepompt en toen richting Mechelen(Ned.).
Gisteren met die desbetreffende persoon gesproken en hetzelfde fenomeen had zich een paar dagen daarna alweer herhaald, maar nu met de voorband....
Groetjes, Eric
Veloflex pavé
-
- Forum-lid
fdegrove schreef:Hoi,
patrickh1 schreef:Bij mij dus ook vandaag de veloflex black bandjes na +- 700 km naar de haaien .
Tijdens het fietsen ( licht bergop )op mooi nieuw asfalt ineens 'n knal en 'n gat van +- 5 cm in de wang van de band .
Terwijl dit ook in 'n afdalingen ( 70 + km per uur ) had kunnen gebeuren .
Met hoeveel verschillende banden rij je zo per dag dan?
Eerst waren het Veloflex Record nu Veloflex Black.
Tussen ons, ik heb nog nooit of te nimmer iemand weten een bandje aan flarden weten rijden tijdens het bergop rijden tenzij ie echt bewust door de rommel heen is gereden.
En jawel, om het even welke band kan plots knallen bij 70km tijdens een afdaling maar over het algemeen heeft dat wel een oorzaak en die zoek ik eerder bij de rijder en niet zo zeer bij een bepaald merk van banden.
Tenzij het Ultremootjes zijn.....
M.a.w. als ik een bandje aan flarden rij kijk ik in eerste plaats in eigen boezem ipv van het bandje de schuld te geven.
Ciao,
Wellicht vroeg in de morgen de band opgepompt bij lage temperatuur.
Als je dan later in de zon rijdt kan de druk zomaar een paar bar oplopen met als mogelijk gevolg ( oftewel klapband ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hierbij 'n paar foto's .
Buitenzijde band
Binnenzijde band
Ik heb trouwens vanmiddag alweer 'n ritje gemaakt met 'n nieuw veloflex black bandje.
We zien wel hoelang die houd . Ik hou het erop dat dit gewoon 'n gevalletje pech is .
Buitenzijde band
Binnenzijde band
Ik heb trouwens vanmiddag alweer 'n ritje gemaakt met 'n nieuw veloflex black bandje.
We zien wel hoelang die houd . Ik hou het erop dat dit gewoon 'n gevalletje pech is .
Hoi,
Kan de scheur veroorzaakt zijn door het gebruik van een bandenlichter?
De reden waarom ik de vraag stel is dat de scheur heel dicht bij de draad zit.
Veloflex banden dien je trouwens altijd handmatig op de velg te leggen ook al is dat niet altijd even eenvoudig.
Doe je het niet kan de plaats waar de lichter is gebruikt worden uitgerokken waardoor scheuren kunnen ontstaan.
Ciao,
Kan de scheur veroorzaakt zijn door het gebruik van een bandenlichter?
De reden waarom ik de vraag stel is dat de scheur heel dicht bij de draad zit.
Veloflex banden dien je trouwens altijd handmatig op de velg te leggen ook al is dat niet altijd even eenvoudig.
Doe je het niet kan de plaats waar de lichter is gebruikt worden uitgerokken waardoor scheuren kunnen ontstaan.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
Dicht BIJ de naad, volgens mij IS het de naad, en dan een klein schuertje als gevolg daarvan en dan lijkt het inderdaad een productiefout, maar ik sluit een bandenlichter niet uit.
Ik heb ook als eens een knal gehoord bij een veloflex black maar dat was een Vredestein latex die ik niet goed gemonteerd had en zich tussen band en velg naar buiten had gewerkt. Met diezelfde buitenband rij ik nog steeds.
Ik heb ook als eens een knal gehoord bij een veloflex black maar dat was een Vredestein latex die ik niet goed gemonteerd had en zich tussen band en velg naar buiten had gewerkt. Met diezelfde buitenband rij ik nog steeds.