Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks 2010

pinarello
Forum-lid

pinarello 13 mei 2010 23:21

[quote="Boud"]Vandaag de SRC gereden. Was koud, glad, de wegen waren echt rampzalig slecht (nog nooit zo veel lekke banden gezien), de ravitaillering was ook niet om naar huis te schrijven, maar......... des te heroischer en dus een mooie rit. Bois d'Olne fantastische klim, al hebben dat soort hellingen eigenlijk niks meer met fietsen te maken. Het is harken, harken, harken. Tsja........ dat willen we toch steeds weer zelf? En wel 40 seconden van mijn Redoute tijd afgehaald t.o.v vorig jaar! Maakt de dag toch weer goed!
Volgend jaar weer? Ik weet het nog niet. De Waalse Pijl is een heel mooi alternatief voor het Hemelvaartweekeinde met de Muur van Huy![/quote]

Niet om lullig te doen maar de tijdmeeting was over een korter stuk dan vorig jaar op de Redoute las ik: "Klopt, de mat lag niet op de plek waarvan normaal gemeten wordt"
En volgens mij zit de Muur van Huy sinds 1989 niet meer in de Waalse Pijl voor toeristen. Maar wel een prachtige tocht.

bingohome
Forum-lid

bingohome 13 mei 2010 23:38

Mijn belangrijkste doelstelling (als man van het vlakke polderland) heb ik gehaald: niet hoeven afstappen op de Redoute en/of Bois d'Olne, maar daar moest ik dan ook wel errug diep voor gaan. Ik kan me geen zwaardere zes wielerminuten heugen... Heeft wat mij betreft inderdaad niet veel meer met fietsen te maken. Maar stiekem toch een klein beetje trots op. Volgend jaar weer? Mmm, weet nog niet.
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 mei 2010 00:18

Mooie tocht gereden. Gestart helemaal vooraan met eerste groep. Binnen het uur lek. Had bandenlichters vergeten maar gelukkig kon ik fietsmaat nog roepen. Na de eerste groep vooral toerders. Kon dus niet meer bij de groep komen. In stevig tempo doorgereden en af en toe aangepikt. Kwam fietsmaat weer tegen. Hij had ook lekgereden. 19 km voor Maastricht had hij weer lek maar waren we helaas door banden heen. Al pompend via shortcut naar Maastricht gereden. Op Redoute redelijke tijd gereden maar op de Bois d'Olne had ik er weinig zin in. Wat een klimmen zeg! Geef mij die in de Alpen maar, lekker op souplesse omhoog! Inderdaad superslechte wegen in Belgie. Je ziet er echt aan terug dat ze minder BPM en wegenbelasting betalen. Als je een belg bent kun je volgens mij het beste een tractor kopen. Verzorging vond ik goed, de route was goed uitgepijld en de begeleiding bij gevaarlijke wegen was ook erg goed. Volgend jaar weer, hopelijk dan met een zonnetje.

foosho
Forum-lid

foosho 14 mei 2010 01:10

Ook terug van SRC (160km). Qua weer mocht het 'wat' warmer, maar verder topdag. Lekker geklommen en gereden.

Organisatie vond ik perfect: Eten en drinken in overvloed bij de ravitaillering (en geen goedkope zooi), goede bewegwijzering, voldoende klaar-overs en heel wat videocamera's en fotografen gezien. 't Enige kleine zeurpuntje: ze hadden de mat bij de redoute op dezelfde plek mogen leggen zodat je kunt vergelijken met vorig jaar.

boud
Forum-lid

boud 14 mei 2010 01:33

Ja sooooorry! Nu je het zegt de meting was korter dan vorig jaar. Wist ik ook wel, maar 40 seconden was goed voor mijn moraal. En nou heb ik een k-dag. Ik kom nooit meer terug. Haha! Het blijft altijd een k-ding die Redoute, maar het viel me op, dat ik ineens boven was, terwijl ik op dat laatste steile stuk zat te wachten! Wie weet wordt ik ooit met mijn 90+kg nog eens een rasklimmer???
Welke toertocht gaat nog wel over de Muur van Huy?
Boud

niels1979
Forum-lid

niels1979 14 mei 2010 10:23

29 mei, Bilzen Classic, 185 km met de optie de Muur van Huy

kiko
Forum-lid

kiko 14 mei 2010 11:00

zijn er ook 110KM deelnemers bekend die vlak na de bois d'olne verkeerd zijn gereden ? Mijn maat en ik dachten toch echt dat we alle pijlen goed hadden gevolgd maar op een gegeven moment zaten we voor de tweede x in de aanloop naar de bois d'olne dus daar bedankten we feestelijk voor, uiteindelijk zijn we mbv de Garmin weer terug naar Maastricht gereden en uiteindelijk weer op de route terecht gekomen. Een hele aardige 130km en veel extra klimmetjes gedaan.

roel78
Forum-lid

roel78 14 mei 2010 11:11

Ik heb ook de 110 km gedaan, en ben flink verkeerd gereden. Ik dacht alle pijlen goed gevolgd te hebben, maar toen ik voor de tweede keer op dat vlakke stuk kwam voor die helling met de tijdsmeting realiseerde ik me dat ik verkeerd zat. Had er toen 95 km op zitten. Dan maar effe naar huis bellen dat ik wat later kwam :-)
Uiteindelijk waren het precies 165 km. Pfff, balen zeg, want ik was vrij hard gestart en had weinig kracht meer over. Maar ja, wel twee keer op de foto :-)

heleen
Forum-lid

heleen 14 mei 2010 12:02

Ik heb ook gister de 160km gereden. Was juist ontzettend tevreden over de bewegwijzering en de begeleiding bij gevaarlijke kruispunten. We hebben echt geen enkele keer getwijfeld waar we heen moesten. Jammer dat dat bij de 110 blijkbaar iets minder was?
Wat een geweldige, maar loodzware tocht! Als vrouw voelde ik me toch wel flink in de minderheid ;-) Zag net bij de uitslagen dat dat ook wel klopte: 100 vrouwen tegenover bijna 1900 mannen, altijd goed voor mn moraal ;-)
Na de redoute dacht ik het zwaarste gehad te hebben (bois d'olne kende ik niet) maar dat viel toch een beetje tegen bij die tweede tijdrit ;-) Daar heb ik toch bovenaan even moeten wachten op de toestroom van zuurstof naar mn hersenen. Maar wat een geweldige tocht!! Op naar de 200km van Limburgs Mooiste en op naar volgend jaar!! Het zou wel fijn zijn als de belgen tegen die tijd een keer iets aan die wegen gedaan hebben inderdaad, wat een ramp.

enrique1
Forum-lid

enrique1 14 mei 2010 12:10

Hebben jullie veel regen gehad onderweg tijdens de src ?

heleen
Forum-lid

heleen 14 mei 2010 12:36

Vrijwel niet eigenlijk. Het heeft een aantal keer wat gespetterd en aan het begin van de dag waren de wegen toch wel wat nat --> ideaal weer om lek te rijden dus. Maar het viel me alleszins mee. Het was alleen wel echt KOUD als je eventjes stil had gestaan bij de revitaillering en dan weer op de fiets stapte ;-) goede reden om niet te lang te treuzelen.

foosho
Forum-lid

foosho 15 mei 2010 01:07

De foto's en video's staan online..

Er waren ook nog wat andere sites die foto's namen. Ik kan me de sites alleen niet herinneren, weet iemand het toevallig (nog)?

Plaats reactie