Opleiding Rabo bank
Ach, bij Rabo klopt er sowieso iets niet.
Goede renners komen naar Rabo en presteren niet, gaan ze naar een andere ploeg en ze presteren weer. (Leipheimer, Kolobnev, Flecha) Aan het budget kan het niet liggen, gelukkig hebben ze Freire als vaste waarde. Rabo moet eens goed de bezem halen door het management.
Goede renners komen naar Rabo en presteren niet, gaan ze naar een andere ploeg en ze presteren weer. (Leipheimer, Kolobnev, Flecha) Aan het budget kan het niet liggen, gelukkig hebben ze Freire als vaste waarde. Rabo moet eens goed de bezem halen door het management.
I Am SpeCiAliZed
Wat een gezeik allemaal... Rabo doet t zo slecht nog niet. vorig jaar nog de Giro gewonnen, dit jaar Milaan-San Remo al in de pocket.... beetje jammer alleen dat de Nederlandse inbreng nog net niet aan de top zit in de voorjaarsklassiekers, maar je kunt ook niet allemaal Cancellara of Gilbert zijn toch?
Roeieber schreef:Ach, bij Rabo klopt er sowieso iets niet.
Noem een ploeg met meer GT overwinningen in de laatste vijf jaar.
"Myth busted"
-
- Forum-lid
- Contact
Discovery Channel/Astana (zelfde management) 6x (2005 Giro+Tour, 2007 Tour, 2008 Giro + Vuelta, 2009 Tour) Toch ééntjeDC schreef:Noem een ploeg met meer GT overwinningen in de laatste vijf jaar.
"Myth busted"
Rabobank 3x (2005 Vuelta, 2007 Vuelta, 2009 Giro)
Alle andere teams hebben inderdaad minder GT overwinningen in de periode 2005-2009. Het probleem zit 'm (denk ik) vooral in het feit dat Rabobank geacht wordt overal vooraan mee te doen en ze zichzelf die druk ook opleggen. Worden de onrealistische doelen dan niet gehaald volgt er kritiek. Objectief gezien is er weinig aan de hand lijkt me.
Sowieso lijkt het me niet echt fair om enige teleurstelling m.b.t het niveau van Nederlandse renners op het bordje van Rabobank te leggen. Zij kunnen het niet helpen dat ze de enige grote opleidingsploeg zijn met oog voor Nederlandse jongeren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
doorstromen naar andere ploegen lijkt me nou juist niet de bedoeling! Maar diegenen die wel doorgestroomd zijn ook niet echt doorgebroken dus mss heeft Rabo dat juist wel goed gezien. Verder stond er in AD een intervieuw met Stef Clement over het gebrek van een echte Coach bij de ploeg. Ik geloof dat wel, kon me wel vinden in zijn verhaal.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is wel degelijk de bedoeling, want ze leiden gewoon meer renners op dan waar ze zelf plaats voor hebben. Alleen 't is wel de bedoeling dat de beste naar Rabo PT gaan en dat ging afgelopen jaar niet helemaal zoals gepland met bijv Van Garderen.
Tuurlijk, maar de goede moet je zien te behouden! De "restanten" presteren ook niet bij andere ploegen, dus dat hebben ze wel goed gezien bij Rabo. En vwb Langeveld, posthuma, weening etc. Die deden het in de jeugd erg goed, dus dan ligt het stapje extra niet zozeer bij de Opleiding maar het traject erna.
LS,
Het is ook wel pech want als Gesink vorig jaar 2e wordt in de Vuelta of hem zelfs wint dan is het Oranje boven. Nederland is snel negatief als er weinig resultaten worden geboekt. In landen als Australie, Spanje en de VS wordt met meer respect gesproken over topsporters.
Boogerd heeft vijf grote overwinningen (2 tourritten, Amstel, Paris-Nice en Brabantse Pijl). En dat in 11 jaar fietsen. Een groot renner maar tot zijn grootse zege in 2002 verdurend weggeschreven als een verliezer, een eeuwige 2e. Net zoals nu van Gesink en andere rabo's wordt gezegd. Stel nu dat Gesink er in slaagt om de komende jaren een podium te rijden in de tour en een bergrit te winnen? Dan is dat toch waanzinnig?
Wat je ook kunt vinden van Team Rabobank. Het is uniek dat een bedrijf dit mogelijk maakt. Ik zou graag willen dat we dit met positivisme blijven bekijken.
Het is ook wel pech want als Gesink vorig jaar 2e wordt in de Vuelta of hem zelfs wint dan is het Oranje boven. Nederland is snel negatief als er weinig resultaten worden geboekt. In landen als Australie, Spanje en de VS wordt met meer respect gesproken over topsporters.
Boogerd heeft vijf grote overwinningen (2 tourritten, Amstel, Paris-Nice en Brabantse Pijl). En dat in 11 jaar fietsen. Een groot renner maar tot zijn grootse zege in 2002 verdurend weggeschreven als een verliezer, een eeuwige 2e. Net zoals nu van Gesink en andere rabo's wordt gezegd. Stel nu dat Gesink er in slaagt om de komende jaren een podium te rijden in de tour en een bergrit te winnen? Dan is dat toch waanzinnig?
Wat je ook kunt vinden van Team Rabobank. Het is uniek dat een bedrijf dit mogelijk maakt. Ik zou graag willen dat we dit met positivisme blijven bekijken.
Camerig is prachtig!