Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Volgens de Cateye: 105,7 km/u :-|

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 apr 2010 14:11

@dirk jan: Lijkt me sterk. Of je moet de interne electronica dermate storen (door er 220V op te zetten ofzo, ik noem maar wat) dat je deze stuk maakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 23 apr 2010 14:14

hehe ja maar dan vraag ik me af of hij het uberhaupt nog doet.

thja14
Forum-lid

thja14 23 apr 2010 14:20

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het ligt niet alleen aan het coderen van het signaal. Ik heb een Polar met een gecodeerd signaal (weet ik zeker). Toch is er een plaats waar mijn hartslag standaard rond de 240 slagen zit. Het is een punt waar ik regelmatig kom. Redelijk dicht bij een spoorlijn, hoogspanningskabels en meetlussen voor verkeersregulering. Weet dus niet waar het door komt, maar iets heeft invloed. Waarschijnlijk niet de hoogspanningskabel, die kom ik vaker tegen en soms gaat mijn hartslag dan naar 0, maar niet naar een hogere waarde.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 23 apr 2010 14:51

Alle fietscomputers werken met een reedcontactje, dat is een glazen buisje van pakweg 15mm, diameter 3mm. Daar zit een beweegbaar veertje in dat wordt aangetrokken als je magneet passeert en het contact sluit.

Overdracht van informatie die draadloos gebeurt is doorgaans gecodeerd. Deze codatie kan je met software zo goed maken als je maar wil (een auto-alarm is ook draadloos en je wil ook niet dat de eerste de beste thuisknutselaar je auto open krijgt) maar de prijs loopt op met de kwaliteit. Krachtiger processortje nodig, beetje hoger stroomverbruik etc etc.
En geloof me dat op dergelijke producten tot op de laatste cent gekeken wordt om de DKP zo laag mogelijk te houden.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie