Goedkope sportvoeding ?
Waarom is er eigenlijk een topic goedkope sportvoeding?
Als iets goedkoper is, zal dat ongetwijfeld betekenen dat er bepaade bestandsdelen vervangen of weggelaten zijn t.o.v. duurdere.
Of je die nodig hebt is een andere discussie, maar ik mag aannemen dat een ieder het belangrijker vind goede sportvoeding te gebruiken.
Kwaliteit is (wat) duurder.
Kijk maar naar de fiets die je onder je kont hebt.
Als iets goedkoper is, zal dat ongetwijfeld betekenen dat er bepaade bestandsdelen vervangen of weggelaten zijn t.o.v. duurdere.
Of je die nodig hebt is een andere discussie, maar ik mag aannemen dat een ieder het belangrijker vind goede sportvoeding te gebruiken.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :p
Een bos carbon vezels, potje epoxy, een plaatje aluminium en stalen kogels zal ook goedkoper zijn dan een crankstel.
Het ging er mij om dat goedkoop een argument is wat bij sportvoeding niet de prioriteit kan hebben.
Dat is in ieder geval mijn mening en als iemand anders denkt is dat natuurlijk ook prima.
Een bos carbon vezels, potje epoxy, een plaatje aluminium en stalen kogels zal ook goedkoper zijn dan een crankstel.
Het ging er mij om dat goedkoop een argument is wat bij sportvoeding niet de prioriteit kan hebben.
Dat is in ieder geval mijn mening en als iemand anders denkt is dat natuurlijk ook prima.
Volgens mij moet zelf samenstellen goed mogelijk zijn. Als je jezelf een beetje in leest in isotoon, hypotoon enz en energiebehoefte moet je het wel voor elkaar kunnen krijgen iets te mixen. Voor mij geld echter, dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik heb van alles geprobeert en ben er nu achter wat voor mij het beste werk. Voor mij Born dorstlesser (niet de energie drank) die vind ik het lekkerst en is eigenlijk de enige die niet op mijn darmen werkt (extran bv is verschrikkelijk voor mijn darmen). Eten, ontbijtkoek of een gewoon sportreepje (kan Born zijn, maar ookl Lidl of iets anders). Ik eet trouwens alleen tijden een training die langer dan 2 uur duurt. Gelletjes vind ik onzinng tijdens een training deze gebruik ik alleen in wedstrijden boven de 2 uur, ander vooraf goed eten of een reepje mee dat ik voor de wedstrijd al open maak. Maar ja volgens mij is eten en drinken erg individueel, heeft natuurlijk ook gewoon heel veel te maken met wat je lekker vindt.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="danny1407"]Waarom is er eigenlijk een topic goedkope sportvoeding?
[/quote]
Waarom moet 't duur zijn als 't ook goedkoop kan? Tank je ook V-Power dan bijv?
Enorme voordeel van zelfmaken is dat je zelf de smaak (met name de intensiteit) kunt bepalen onafhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten. Als het koud is kun je veel koolhydraten oplossen en toch nog goed drinkbaar spul hebben.
Je betaald gewoon puur voor de naam bij de grote merken. Als je de voedingswaarde van bijv 3Action repen ziet dan is 't bijna hilarisch, er zit 30 gram vet in per 100 gram! Ze zijn wel goed weg te krijgen en niet droog, maar ik kan andere repen waar veel minder vet en veel meer koolhydraten inzitten ook prima weg krijgen. En aan die laatste heb je toch een stuk meer op de fiets. Bij de andere merken is 't precies 't zelfde verhaal. Enervit heeft bijv muesli repen waar niets in zit, maar ze zijn ook niet weg te krijgen...
[/quote]
Enorme voordeel van zelfmaken is dat je zelf de smaak (met name de intensiteit) kunt bepalen onafhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten. Als het koud is kun je veel koolhydraten oplossen en toch nog goed drinkbaar spul hebben.
Je betaald gewoon puur voor de naam bij de grote merken. Als je de voedingswaarde van bijv 3Action repen ziet dan is 't bijna hilarisch, er zit 30 gram vet in per 100 gram! Ze zijn wel goed weg te krijgen en niet droog, maar ik kan andere repen waar veel minder vet en veel meer koolhydraten inzitten ook prima weg krijgen. En aan die laatste heb je toch een stuk meer op de fiets. Bij de andere merken is 't precies 't zelfde verhaal. Enervit heeft bijv muesli repen waar niets in zit, maar ze zijn ook niet weg te krijgen...
[quote="Amclassic-fan"]
[/quote]
Dus de moraal van je verhaal is: als het maar goed is?
[/quote]
Dus de moraal van je verhaal is: als het maar goed is?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Nou Danny voor een arme student maakt dit wel degelijk iets uit. Ik zie het meer als ik koop een makita boormachine voor 170 euro deze gaat ik zeg maar iets 10 jaar mee of ik koop voor 25 euro een gamma boormachine en deze gaat anderhalf jaar mee. Hiermee bedoel ik te zeggen als iets de helft goedkoper is en ook de helft minder goed werkt waarom zou je dan niet twee van die goedkopere nemen. Snap je mijn vraag nu ?
Goedkope sportvoeding die ik gebruik:
Ontbijtkoek, eierkoeken, sultana, evergreens, krentenbrood, boterham met stroop, jam of honing weggespoeld met aanlenglimo met een snufje zout, of gewoon water. Mueslirepen ben ik de laatste tijd aan het uitproberen, want daar geeft de Nettorama hier vlakbij 10% korting op.
Maargoed, ik ben dan ook een arme student, wel eens de isostar banaan repen gekocht bij de AH, maar wat zijn die zoet en wat worden die zacht op je warme rug. Bleh.
Ontbijtkoek, eierkoeken, sultana, evergreens, krentenbrood, boterham met stroop, jam of honing weggespoeld met aanlenglimo met een snufje zout, of gewoon water. Mueslirepen ben ik de laatste tijd aan het uitproberen, want daar geeft de Nettorama hier vlakbij 10% korting op.
Maargoed, ik ben dan ook een arme student, wel eens de isostar banaan repen gekocht bij de AH, maar wat zijn die zoet en wat worden die zacht op je warme rug. Bleh.
Als ik bv isostar met 'n smaakje neem is dat in de winter extreem sterk van smaak en in de zomer lijkt het nergens op. Gewoon omdat de concentratie anders is. Aangezien de standaardmerken op een standaard concentratie smaakstoffen brauwen krijg je het nooit goed. Daarom mix ik graag zelf. De malto is smaakloos en de fructose zoet en afhankelijk van de samenstelling doe ik meer of minder smaakpoeder erin. Dat zorgt er dan voor dat het toch drinkbaar blijft. Een potje multivitaminen kost ook niets, 1 pilletje prakken tussen 2 lepels, 'n paar korrels in de drank en je bent klaar. Of je koopt een kant en klare mineralen en vitaminemix waar je tig-flessen mee kan mixen. Kost ook nauwelijks iets per bidon.
En prijzen van de A merken? Die zijn nergens op gebaseerd. Ik heb geen enkel vertrouwen alleen al vanwege het feit dat bv 3 isostar high energy reepjes bij de AH 1,69€ kosten en diezelfde in frankrijk 4,65€. Ja, dat vinden die fransen goedkoop want hun 1é merk overstimms vraagt 2€ per reepje. Nee, prijzen in de fietswereld zijn nergens op gebaseerd. Hoogstens op wat wij schapen nog net willen betalen.
En prijzen van de A merken? Die zijn nergens op gebaseerd. Ik heb geen enkel vertrouwen alleen al vanwege het feit dat bv 3 isostar high energy reepjes bij de AH 1,69€ kosten en diezelfde in frankrijk 4,65€. Ja, dat vinden die fransen goedkoop want hun 1é merk overstimms vraagt 2€ per reepje. Nee, prijzen in de fietswereld zijn nergens op gebaseerd. Hoogstens op wat wij schapen nog net willen betalen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- chassepatate
- Forum-lid
Zelfgebakken pannenkoeken met stroop, yum...