Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aantal bladen voor

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 23 apr 2010 23:00

Op de Stockeu en de La Redoute was ik erg blij met mijn Triple en 28 achter.
Wat zijn die verrot stijl. Maar lopen is geen optie, en omdat ik geen Geesink of Contador ben, iets teveel kilo's door medicijngebruik en toch nog 10000 km per jaar fiets, heb ik een triple.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 apr 2010 23:15

Na 1 avond racers zeg ik een compact in het vlakke nederland voor mij kansloos!
Je ketting licht onder de 35 constant te schuin met een 12/23, dus maar een 39T gekocht en die erop!, dan ligt de ketting mooier!

fransoos
Forum-lid

fransoos 24 apr 2010 10:33

buddo schreef:
fransoos schreef: Een klim starten op je grote blad en dan halfweg vooraan moeten terugschakelen is niet meteen top.

Dat begrijp ik niet... ik begin vaak op het grote blad en schakel steeds lichter en dan komt vanzelf het moment dat je naar het kleine blad schakelt (en achter weer een paar tandjes zwaarder). Dat gaat altijd goed!

t is net dat terug zwaarder moeten schakelen achter.
Je zit altijd even met een moment waarop je je volledige cadans kwijt geraakt doordat je op een veel te lichte versnelling bent gevallen door vooraan te schakelen.
Als het over een klim van 14km gaat trek je daar niks van aan, mar als het zo klimmetjes zijn van gedurende 1km even stevig doorsleuren (maar er net niet geraken met het grotere plateau voor op 300m van de top), dan kun je dat toch heus missen.

buddo
Forum-lid

buddo 25 apr 2010 22:42

@ fransoos; aha, ik begrijp je. Ik dacht dat je technische problemen had zoals misschakelen of zo... maar dat was een aanname!

Plaats reactie