Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27 mei 2010 15:35
door jefpatat
Nee, dat blijkt wel uit mijn enthousiaste stukje. Ik vraag me altijd af wat je als amateur nu daadwerkelijk merkt van de verschillen tussen dergelijke high-end frames. Eén ding is wel zeker, en dat is dat een wat hoger lichaamsgewicht geen verschil maakt voor de BMC, zoals ik al schreef. Toch komt je het tegengestelde betoog zeer regelmatig tegen.

Geplaatst: 27 mei 2010 18:06
door martijnb1
Dat het BMC frame bekend zou staan als niet stijf vind ik niet direct terug. Ben ik wel in geinteresseerd. Zijn er bronnen bekend? Dank!

Geplaatst: 29 mei 2010 00:39
door fw
Ik ben misschien niet echt objectief aangezien ik zelf een BMC heb maar ik zou toch voor de BMC gaan en wellicht later er wat betere wielen inzetten als je echt niet tevreden bent. Voor die 100,- meer zou je bij vos wellicht ook iets betere wielen kunnen krijgen?

Je zou ook voor die 1499 een frame kunnen halen en los onderdelen betrekken. Nieuwe ultegra (bij vos bieden ze de SL, met waslijnen) kan jij bij hopmans vinden voor 470,00, stel fulcrum 3 voor 339,00 en dan heb je een goede basis met nog iets geld over om stuur, stuurpen enz. te halen.
Moet je alleen nog iemand hebben die het voor je in elkaar flanst maar dat is vaak niet zo'n probleem :)

Geplaatst: 29 mei 2010 10:40
door sharkman113
Een Pro machine (ik had er een) is voldoende stijf in het bracketgebied, maar geen wonder van stijfheid (was de canyon wel is.
Profs zijn niet onverdeeld gelukkig met het frame (sommige kiezen een type lager) omdat het frame in het balhoofdgebied gewoon wollig aanvoelt wat gewoon een minder zeker stuurgevoel oplevert.
Maakt het frame zeker niet slecht maar een onervaren toerder (met iets meer gewicht) zal hier zeker in de grote maten mogelijk wel last van krijgen.
De oude team machine of de slx01 o.i.d. zijn hier ten koste van wat extra gewicht gewoon beter en kosten nog een stuk minder ook.