DRC de mol
@lunatic
Vandaag derde geworden bij het clubkampioenschap van Ahoy (bij de b's welliswaar) en ben nu drie maanden lid. Je kunt dus best snel vermogen opbouwen om lekker mee te doen met koersen! Reed vandaag wel iemand met z'n derailleur in m'n voorwiel, waardoor er nu een klein slagje in zit. Dus als tip zou ik meegeven dat ik niet op m'n duurste wielen zou starten...
Veel succes. Ben benieuwd naar je ervaringen binnenkort! Keep us posted.
Vandaag derde geworden bij het clubkampioenschap van Ahoy (bij de b's welliswaar) en ben nu drie maanden lid. Je kunt dus best snel vermogen opbouwen om lekker mee te doen met koersen! Reed vandaag wel iemand met z'n derailleur in m'n voorwiel, waardoor er nu een klein slagje in zit. Dus als tip zou ik meegeven dat ik niet op m'n duurste wielen zou starten...
Veel succes. Ben benieuwd naar je ervaringen binnenkort! Keep us posted.
Bedankt voor jullie leuke reacties. En praktische info ook.
Ik ken het parkours bij De Mol al wel een beetje. Ik ben nml wel eens op zondag een rondje wezen rijden daar. Viel me toen al op dat het nogal op en neer gaat. Dat heuveltje zal er na elke keer aanzetten wel aardig inhakken denk ik. Ook die lange bocht onderin ken ik nog wel. Als ik me goed herinner loopt het daar redelijk af naar beneden.
Weten jullie ook hoe dat dat gaat als je geen lid bent of een licentie hebt? Moet je dan al vroeg daar zijn om je "in te schrijven" ofzo?
@Razorblade - Ik ben ga dit jaar in September ook La Marmotte rijden dus die extra training en hardheid komt goed van pas.
@Joost - Gefeliciteerd met je prestatie! Knap gedaan. Van dat soort resultaten durf ik nog geen eens te "dromen"".
Ik ken het parkours bij De Mol al wel een beetje. Ik ben nml wel eens op zondag een rondje wezen rijden daar. Viel me toen al op dat het nogal op en neer gaat. Dat heuveltje zal er na elke keer aanzetten wel aardig inhakken denk ik. Ook die lange bocht onderin ken ik nog wel. Als ik me goed herinner loopt het daar redelijk af naar beneden.
Weten jullie ook hoe dat dat gaat als je geen lid bent of een licentie hebt? Moet je dan al vroeg daar zijn om je "in te schrijven" ofzo?
@Razorblade - Ik ben ga dit jaar in September ook La Marmotte rijden dus die extra training en hardheid komt goed van pas.
@Joost - Gefeliciteerd met je prestatie! Knap gedaan. Van dat soort resultaten durf ik nog geen eens te "dromen"".
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25
[quote="Lunitic"]Bedankt voor jullie leuke reacties. En praktische info ook.
Ik ken het parkours bij De Mol al wel een beetje. Ik ben nml wel eens op zondag een rondje wezen rijden daar. Viel me toen al op dat het nogal op en neer gaat. Dat heuveltje zal er na elke keer aanzetten wel aardig inhakken denk ik. Ook die lange bocht onderin ken ik nog wel. Als ik me goed herinner loopt het daar redelijk af naar beneden.
Weten jullie ook hoe dat dat gaat als je geen lid bent of een licentie hebt? Moet je dan al vroeg daar zijn om je "in te schrijven" ofzo?
@Razorblade - Ik ben ga dit jaar in September ook La Marmotte rijden dus die extra training en hardheid komt goed van pas.
@Joost - Gefeliciteerd met je prestatie! Knap gedaan. Van dat soort resultaten durf ik nog geen eens te "dromen"".
[/quote]
Kijk hier maar eens op:
http://www.drcdemol.nl/?pagina=wedstrijden_maandag
Gewoon zorgen dat je een beetje op tijd bent voor inschrijving. Kosten zijn 4 euro.
Nogmaals een goede training voor je Marmotte in september. Als je net als ik niet van allerlei schema's en gedoe bent is het prima. Je hoeft je natuurlijk ook niet altijd af te beulen, maar je kan jezelf ook een doel opleggen. bv. soms rij je alleen mee en andere keren kun je zoveel mogelijk mee springen of een keertje wegrijden.. Mogelijkheden te over
Ik ken het parkours bij De Mol al wel een beetje. Ik ben nml wel eens op zondag een rondje wezen rijden daar. Viel me toen al op dat het nogal op en neer gaat. Dat heuveltje zal er na elke keer aanzetten wel aardig inhakken denk ik. Ook die lange bocht onderin ken ik nog wel. Als ik me goed herinner loopt het daar redelijk af naar beneden.
Weten jullie ook hoe dat dat gaat als je geen lid bent of een licentie hebt? Moet je dan al vroeg daar zijn om je "in te schrijven" ofzo?
@Razorblade - Ik ben ga dit jaar in September ook La Marmotte rijden dus die extra training en hardheid komt goed van pas.
@Joost - Gefeliciteerd met je prestatie! Knap gedaan. Van dat soort resultaten durf ik nog geen eens te "dromen"".
[/quote]
Kijk hier maar eens op:
http://www.drcdemol.nl/?pagina=wedstrijden_maandag
Gewoon zorgen dat je een beetje op tijd bent voor inschrijving. Kosten zijn 4 euro.
Nogmaals een goede training voor je Marmotte in september. Als je net als ik niet van allerlei schema's en gedoe bent is het prima. Je hoeft je natuurlijk ook niet altijd af te beulen, maar je kan jezelf ook een doel opleggen. bv. soms rij je alleen mee en andere keren kun je zoveel mogelijk mee springen of een keertje wegrijden.. Mogelijkheden te over
Niet gereden. Wel wezen kijken. Daardoor begint het allemaal meer te kriebelen.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het er in ieder geval niet an komen om voor augustus mee te doen aan een wedstrijd. Het thuisfront vind het geen goed idee dat ik hier aan mee gaan aangezien ik begin juli in het huwelijksbootje ga stappen. Ze ziet het al voor zich dat ik daar sta met de nodige "verwondingen".
Maar het lijkt mij nog steeds heel tof om eens mee te doen. Dus voorlopig focus ik me maar op begin volgend jaar.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het er in ieder geval niet an komen om voor augustus mee te doen aan een wedstrijd. Het thuisfront vind het geen goed idee dat ik hier aan mee gaan aangezien ik begin juli in het huwelijksbootje ga stappen. Ze ziet het al voor zich dat ik daar sta met de nodige "verwondingen".
Maar het lijkt mij nog steeds heel tof om eens mee te doen. Dus voorlopig focus ik me maar op begin volgend jaar.
ik snap niet dat je zo angstig ben voor valpartijen... Er gebeurd echt helemaal niks tijdens de gemiddelde clubrit.. De kans dat je een auto ongeluk krijgt is volgens mij niet minder klein, maar toch stap je in de auto..
Tijdens klassiekers zie je ze wel 2,3x per rit tuimelen, maar tijdens clubritten zie je echt een enkele valpartij. Niemand neemt namelijk risico's bij zulke trainingsritten
Tijdens klassiekers zie je ze wel 2,3x per rit tuimelen, maar tijdens clubritten zie je echt een enkele valpartij. Niemand neemt namelijk risico's bij zulke trainingsritten
Ik zelf ben er niet zo heel bang voor. Al zal je misschien anders denken gezien mijn vorige posts. Maar dat was meer om te weten te komen hoe het geregeld is mocht het gebeuren.. Maar goed... Mijn vriendin die heeft liever niet dat ik het risico neem.
Was wel leuk om te zien maandag. Ik vond het een vrij grote groep. En ook werd er volgens mij wel aardig doorgereden. Het lukte in ieder geval niemand om echt weg te riden.
Was wel leuk om te zien maandag. Ik vond het een vrij grote groep. En ook werd er volgens mij wel aardig doorgereden. Het lukte in ieder geval niemand om echt weg te riden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Haha, die van mij ook niet.
Maar daar trek ik mij natuurlijk niets van aan!!
Maar daar trek ik mij natuurlijk niets van aan!!
Aangezien ik enige tijd geleden dit topic heb gestart hierbij een update…. eindelijk.
Nou het heeft even geduurd maar afgelopen zaterdag heb ik dan eindelijk mijn eerste trainingswedstrijd gereden bij De Mol.
Zoals eigenlijk wel verwacht was het toch best pittig. Niet alleen zozeer vanwege de snelheden maar ook vanwege het onbekende en omdat ik toch ruim een uur super geconcentreerd moest rijden. Het parcours kende ik wel maar het is toch wat anders als je er met ruim 100 man overheen loopt te knallen. Ik vond het toch best wel lastig om met zo veel mensen kort op elkaar te rijden. Een aantal keren werd er ook aardig geremd en dan is dat toch wel even goed oppassen.
Ik startte redelijk achterin en moest dus gelijk alle zeilen bijzetten om in de groep te blijven. Dit ging eigenlijk heel het eerste half uur zo… Omdat sommige mensen het niet bij konden benen was het soms nodig om volle bak te rijden om de gevallen gaten dicht te rijden. Halverwege kostte me dit ook bijna de kop. Direct na het uitkomen van de lange bocht (net voor het clubhuis) werd er vol doorgetrokken (wat ik al had kunnen weten gezien de reacties in dit topic ) en moesten een aantal mensen afhaken. Hierdoor viel er een groot gat en moest ik echt volle bak rijden om nog aan te kunnen sluiten. Daarna heb ik geprobeerd om meer voorin te blijven zitten. In mijn enthousiasme kwam ik toen zelfs op kop te zitten…haha… Ik heb me toen langzaam wat laten afzakken. Mijn hartslag daalde toen ook weer naar een normaal niveau… dit was ook wel nodig na die inspanningen.
De rest van de race heb ik vervolgens wel redelijk goed kunnen uitrijden. Al blijft het gewoon lastig om goed voorin te zitten. Je merkt dat als je even wat minder attent bent velen je voorbij proberen te gaan en voor je het weet rijd je zo tientallen plaatsen naar achter.
Al met al was het een zeer leuke ervaring en was ik behoorlijk tevreden voor zo’n eerste keer . Ik denk dat ik uiteindelijk ergens bij de eerste 30 geeindigd ben. (helaas kan ik dit niet precies terug vinden). Ik zal dus zeker de komende weken vaker aan de start staan.
Nou het heeft even geduurd maar afgelopen zaterdag heb ik dan eindelijk mijn eerste trainingswedstrijd gereden bij De Mol.
Zoals eigenlijk wel verwacht was het toch best pittig. Niet alleen zozeer vanwege de snelheden maar ook vanwege het onbekende en omdat ik toch ruim een uur super geconcentreerd moest rijden. Het parcours kende ik wel maar het is toch wat anders als je er met ruim 100 man overheen loopt te knallen. Ik vond het toch best wel lastig om met zo veel mensen kort op elkaar te rijden. Een aantal keren werd er ook aardig geremd en dan is dat toch wel even goed oppassen.
Ik startte redelijk achterin en moest dus gelijk alle zeilen bijzetten om in de groep te blijven. Dit ging eigenlijk heel het eerste half uur zo… Omdat sommige mensen het niet bij konden benen was het soms nodig om volle bak te rijden om de gevallen gaten dicht te rijden. Halverwege kostte me dit ook bijna de kop. Direct na het uitkomen van de lange bocht (net voor het clubhuis) werd er vol doorgetrokken (wat ik al had kunnen weten gezien de reacties in dit topic ) en moesten een aantal mensen afhaken. Hierdoor viel er een groot gat en moest ik echt volle bak rijden om nog aan te kunnen sluiten. Daarna heb ik geprobeerd om meer voorin te blijven zitten. In mijn enthousiasme kwam ik toen zelfs op kop te zitten…haha… Ik heb me toen langzaam wat laten afzakken. Mijn hartslag daalde toen ook weer naar een normaal niveau… dit was ook wel nodig na die inspanningen.
De rest van de race heb ik vervolgens wel redelijk goed kunnen uitrijden. Al blijft het gewoon lastig om goed voorin te zitten. Je merkt dat als je even wat minder attent bent velen je voorbij proberen te gaan en voor je het weet rijd je zo tientallen plaatsen naar achter.
Al met al was het een zeer leuke ervaring en was ik behoorlijk tevreden voor zo’n eerste keer . Ik denk dat ik uiteindelijk ergens bij de eerste 30 geeindigd ben. (helaas kan ik dit niet precies terug vinden). Ik zal dus zeker de komende weken vaker aan de start staan.