Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wanneer ga je een klachtenprocedure starten?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 mar 2010 09:51

+1

Klant is koning maar je krijgt waar je voor betaald. Als je naar een discounter gaat dan moet je er wel rekening mee houden dat er meer energie gaat zitten in andere zaken (communicatie/foutjes).
Overigens is de service van Rose top (kan niet anders zeggen) en had je van mij die korting op de wielen nooit gekregen, net zoals ik er als klant niet om zou hebben gevraagd.

Maar: succes met de afhandeling.

pils
Forum-lid

pils 26 mar 2010 09:58

Jongens jongens,

Nou is het wel goed toch? Ikzelf vind ik ook dat Milonus niet zo moet zeuren, maar is het nou per se nodig om hem te blijven afzeiken? Jullie punt is gemaakt! Laat hem lekker zijn klachtenprocedure starten als hij dat zo graag wil, maar laat het voor de rest gewoon rusten. Hij denkt er blijkbaar anders over dan wij, prima toch?

Betekent niet dat hij hier nu maar onbeperkt afgezeken mag worden. Jullie zeggen allemaal hetzelfde ( korting wielen is al goede service etc.) Laat het rusten, dan blijft het hier gezellig op het forum....
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

charite
Forum-lid

charite 26 mar 2010 10:00

En toen was er koffie...................

cheers,

Peter

pils
Forum-lid

pils 26 mar 2010 10:48

chrissiewizzie schreef:
Milonus schreef:Het schijnt dat ik de enige ben die het
1. belangrijk vind om adequaat op de hoogte te worden gehouden en
2. een afspraak die gemaakt is ook nagekomen wordt.

Toch bedankt voor de reacties.

In jouw verhaal zie ik maar 1 moment waar je niet direct op de hoogte gebracht werd en dat betrof punt 2 qua levertijd. Volgens mij geeft Rose alleen een indicatieve leverdatum af en wordt de afspraak pas later gemaakt als de definitieve datum bekend is.

En dat ze inderdaad hun afspraak niet nakomen is wel schandalig. Jij had toch echt 50 Euro meer afgesproken en die mag je nu ineens niet meer betalen. Daar zou ik wel een klacht over indienen.

Ja dat hebben 36 mensen voor jou ook al aangehaald. Pak een bakje koffie en denk nog even aan die mooie dag van gisteren, toen het echt heerlijk fietsweer was!
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

roro27
Forum-lid

roro27 26 mar 2010 10:52

Milonus schreef: Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

U vraagt, wij draaien wel!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 mar 2010 11:09

Milonus schreef: Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Dat het kopen van een nieuwe fiets voor jou een belangrijke gebeurtenis is, kan ik goed begrijpen. Ook begrijp ik dat het bedrag wat je er aan uitgeeft, voor jou wellicht veel geld is, waar je mogelijk (lang) voor hebt gespaard.
Maar..., ik zie in je verhaal geen enkele reden (nu) een klachtenprocedure tegen Rose te starten. Bedenk dat niets in het leven zwart-wit is en je wel enige felxibiliteit moet betrachten, ook naar degenen die jou tegen betaling goederen en/of diensten levert!
Mijn persoonlijke ervaring qua service en het oplossen van problemen (heb ik daar ook gehad) is, dat ze het zeer correct doen. Natuurlijk is het vervelend als er iets fout gaat, maar dat kan je overal gebeuren. Dus....., wacht met een positieve instelling op je fiets en ga er dan fijn veel mooie km's op maken:d! Rose levert prima fietsen hoor, tegen een aantrekkelijke prijs!
60 x Ventoux

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 26 mar 2010 11:31

Een klachtenprocedure gaat idd te ver (je had beter een andere titel voor dit topic gekozen Milonus want je spreekt er in je post verder niet over) maar als een bedrijf zijn afspraak qua leveringsdatum niet nakomt mag je daar best over klagen vind ik. Ik vind het erg vreemd dat verschillende mensen hier opmerken, ach ik moest wel eens 4 maanden wachten waar er twee waren afgesproken. Dan zou een fietsenmaker mij kwijt zijn als klant hoor!! Ik kan het in mijn werk ook echt niet maken om een opdracht twee maanden later klaar te hebben dan was afgesproken. En 4 dagen zou ook al een probleem zijn, mits je daarover netjes communiceert vantevoren, en dat is nu net niet gebeurd bij rose. Dus terecht dat Milonus daar een opmerking over maakt, maar een klachtenprocedure zou ik er niet voor starten.

Overigens is de korting op de wielen echt een hele nette oplossing, juridisch gezien hoeft rose dat net te doen als de koop eenmaal gesloten is!!

PS Milonus, het is vandaag de 26ste, is je fiets klaar en durf je nog foto's te posten? ;) ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

markoes
Forum-lid

markoes 26 mar 2010 14:04

SLOTJE? xD
:)

Plaats reactie