Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Alleen Rabo naar WP en LBL :( En ook de Tour :(

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 30 mar 2010 13:17

Cervélo is geen Pro Tour team want die krijgen een wild card. Maar die mannen staan straks gewoon met renners als Sastre, Hushovd en Haussler aan de start. Met alle respect voor een team als Skil of Vacansoleil maar die komen daar niet bij in de buurt.

De ploegen die wild cards krijgen zijn stuk voor stuk veel completer. Heel vervelend voor de nederlandse ploegen maar het is niet anders. Dit zal voor een renner als Hoogerland wel het signaal zijn om ergens anders te gaan rijden. Die jongen ziet zo'n beetje zijn hele programma in het water vallen.

rammo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:47

rammo 30 mar 2010 13:30

Juist daarom vindt ik het ProTour gebeuren een beetje veroudert.

Er zijn op dit moment zat ProTour teams die volgens mij deze status niet verdienen, ik noem een Cofidis, AG2R, Francaise Des Jeux, Footon-Servetto.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 30 mar 2010 13:49

Cofidis is geen protour meer.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 mar 2010 14:06

Maar in mijn gedachten waren Radioshack,Garmin,Sky en Katusha dat wel en zij zouden ook een wildcard gekregen hebben.
Terwijl Bbox en Cofidis ervoor gekozen hadden om Pro-Continental te gaan en zij waren volgens de berichten zeker van een startplaats.
Ik ben het spoor nu een beetje bijster.

Edit;
Ik lees net dat er in 2008 een afspraak was met 16 deelnemende ploegen dat zij tot en met 2010 startrecht hebben in de Tour.
Hier horen dus Bbox en Cofidis bij.

Tel hier bij de Pro teams Radioshack, Garmin, Sky en Katusha bij op heb je al 20 zekere deelnemers.
Als er dan gekozen moet worden uit de overige Pro-conti ploegen is het wel heel makkelijk om BMC en Cervélo te kiezen.
Dus er was vanaf het begin geen hoop voor de Nederlandse ploegen.

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 30 mar 2010 14:15

Tsja, het systeem van de PT is aan herziening toe. Op de keuzes voor de wildcards is niets af te dingen. Maar een team als Vacansoleil had ook zeker startrecht verdiend op basis van hun prestaties. En dan krijgen teams als Footon en Lampre, omdat ze nou eenmaal Protour zijn, wel startrecht. Dat is een beetje scheef.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 30 mar 2010 14:36

Erg jammer dat van het startland alleen de raboploeg mag aantreden.
Maar wel het ploegje van doping armstrong (zo zie ik hem).
Ik wilde gaan kijken in Rotterdam maar uit principe ga ik nu niet.
Het zijn altijd dezelfde ploegen met renners die je ziet, is de UCI bang voor concurrentie van anderen of zo.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2010 14:41

Misschien komt het gewoon doordat de beste renners bij bepaalde ploegen rijden. En met alle respect voor Skil, ze hebben vorig jaar gewoon mazzel gehad. Maar ze hebben niets in de Tour te zoeken.

En welke renners in de ploeg van Armstrong hebben een dopingverleden??? Opmerking van je slaat nergens op. Hoe kan je de 7 voudig winnaar niet uitnodigen met zo'n lading top renners.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 30 mar 2010 14:46

+1

Die opmerking over 'doping armstrong' zou ik wel eens onderbouwd willen zien.

Wat Skil betreft; herinnert iedereen zich Kenny van Hummel nog vorig jaar?

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 30 mar 2010 14:48

Alleen omdat het meneer armstrong is?????
Meneer rijdt het hle jaar bijna nergens, is ook moeilijk te traceren en traint zich alleen suf alleen voor de tour, wat een kunst.
Ik ben dus absoluut geen fan van dit heerschap.
Laat hem eerst eens het hele jaar door wedstrijden rijden net als elke andere renner, kijken wat meneer dan presteerd in de tour.

eelcoz

eelcoz 30 mar 2010 14:49

Nee, niet omdat het meneer Armstrong is, maar omdat ik het altijd wel fijn vind als een beschuldiging onderbouwd is.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 30 mar 2010 14:53

jos vtec schreef:Alleen omdat het meneer armstrong is?????
Meneer rijdt het hle jaar bijna nergens, is ook moeilijk te traceren en traint zich alleen suf alleen voor de tour, wat een kunst.
Ik ben dus absoluut geen fan van dit heerschap.
Laat hem eerst eens het hele jaar door wedstrijden rijden net als elke andere renner, kijken wat meneer dan presteerd in de tour.


We gaan het zien, hij rijdt in ieder geval de RVV en AGR.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 30 mar 2010 15:05

Ik wil niet beweren dat Radioshack en BMC geen toprenners hebben, en ook niet dat ze niet in de tour thuis horen. Maar ze hebben tot nu toe weinig laten zien.
Gazelle Team TVM \'99

Plaats reactie