Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Kreatine

emx5
Forum-lid

emx5 20 mar 2010 20:57

De meeste wielrenners gebruiken het in de aanloop naar een belangrijke wedstrijd. Ze doen dan een kuur van +/- 7 weken.
Het is idd het meest effectief voor het opbouwen en behouden van spiermassa, - kracht. En aangezien we allen weten dat het in het moderne wielrennen niet meer alleen om uithouding maar ook om kracht gaat...
Of een wielertoerist het echter nodig heeft moet ieder voor zichzelf uitmaken.

Sport
De toename van het creatinegehalte in de spieren gaat gepaard met een verbetering van het fysiek prestatievermogen, vooral tijdens korte maximale inspanningen, en in het bijzonder wanneer deze volgens een intervalpatroon uitgevoerd worden zoals in een interval-sprinttraining. Er is ook duidelijk aangetoond dat creatine inname tijdens een periode van intensieve krachttraining, de effecten van deze training op de spierkracht en op de spiermassa kan stimuleren. Creatine inname heeft geen positieve effect op de arobe uithouding. Orale creatine inname is dus vooral van toepassingen in de context van prestaties die beroep doen op spierkracht, snelheid en explosiviteit, eerder dan in uithoudingssporten.

Revalidatie
De effecten van creatine op de spiermassa en de spierkracht tijdens krachttraining zijn uiteraard ook van toepassing op revalidatie van sportletsels. Er werd aangetoond dat het herstel van de de spiermassa en de spierkracht na immobilisatie-atrofie gefaciliteerd wordt door inname van creatine. Aldus kan inname van Crea Tabs een positief effect hebben op de snelheid van het revalidatieproces na inactiviteit of immobilsitatie ingevolge een sportletsel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2010 23:19

Onderbouw bovenstaande maar met bronnen, ik heb een heleboel onderzoeken gelezen maar 't nooit zo duidelijk in de conclusies zien staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

emx5
Forum-lid

emx5 21 mar 2010 09:48

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mar 2010 10:37

[quote="EMX5"]http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondspo ... eatine.htm[/quote]

Bronnen zijn verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoekingen / documenten.
What makes the boat go faster?

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 22 mar 2010 14:55

Heb ooit een paar maanden craetine geslikt om de kwaliteit van m'n sperma te verbeteren, stond/staat op het potje en ik dacht baat het niet dan schaad het zeker niet. ben er niet sterker van geworden, heb wel een erg mooie en sterke dochter gekregen.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

johanandijk
Forum-lid

johanandijk 22 mar 2010 16:07

hahah dan moet ik dat ook maar eens doen!! of mischien ook niet ;) oeffenen bevalt nog altijd prima!!

Ik heb in het verleden ook wel creatine gebruikt omdat ik veel wedstrijden liep! mijn spieren lekker veel snel voller te lopen dan normaal en ik had veel last van dikke benen voorla de knieholten lekker dikker dan normaal.

dit kan natuurlijk komen door de creatine maar mogelijk ook door de sporters hyponder in mij ;)

Wat ik wel al jaren gebruik is eiwitten dit om het spierherstel te bevorderen.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mar 2010 16:59

[quote="Livio Livius"][quote="EMX5"]http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondspo ... eatine.htm[/quote]

Bronnen zijn verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoekingen / documenten.[/quote]

Precies, dat je kunt knippen en plakken geloven we wel ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

waterman
Forum-lid

waterman 22 mar 2010 20:11

Heb dat allemaal in het verleden ook al geprobeerd, maar ik vind het achteraf geld
verspilling.
Ik fiets zonder die poeders net zo goed, met een goed voedings beleid en vooral
goed trainen en rusten.
Zeker als toerfietser, ook al ben ik fanatiek is dat niet nodig allemaal en geef liever wat geld
uit aan een goed stuk vis en groente bijvoorbeeld.

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 24 mar 2010 10:04

[quote="roderaaf"]Heb ooit een paar maanden craetine geslikt om de kwaliteit van m'n sperma te verbeteren, stond/staat op het potje en ik dacht baat het niet dan schaad het zeker niet. ben er niet sterker van geworden, heb wel een erg mooie en sterke dochter gekregen.
RR[/quote]

lol!

Plaats reactie