Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 17 mar 2010 21:42

:D

Echte wielzuigers nemen zo gruwelijk hard over, dat is eerder demarreren.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 mar 2010 22:12

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

Achter het behang plakken of lekker laten zuigen :D

Nee, het boeit me echt niks. Ze doen maar. Als ze maar niet, na 10km van mij tegen wind in, daarna langs je komen rijden en zeggen 'dat het wel lekker ging en er niet zoveel wind stond' :(

Hey, zelfs een zuiger heeft tot zo'n 15% vermogensvoordeel voor JOU (als hij maar dicht genoeg achter je zit)

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 17 mar 2010 22:25

Ik maak me totaal niet druk om wieltjesplakkers
Camerig is prachtig!

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 17 mar 2010 22:35

Rij normaal graag alleen maar vindt het geen bezwaar als er iemand behoefte heeft om in mijn wiel te plakken. Dan moet het natuurlijk niet zo'n scholier zijn op een dikke banden fiets met een veel te grote schooltas achterop want dan rij je op je <7kg fietsje toch wel voor joker.

Was zelf afgelopen zomer wel een irritante wieltjesplakker. Aangezien ik op mijn kinderen moest passen maar ook wilde trainen was ik met mijn racefiets/fietskar combinatie onderweg en de wind stond behoorlijk op kop dus had moeite met zo'n 28 km per uur. Toen ik omkeek zag ik 2 veel jongere rennertjes mij langzaam naderen en dacht dat is mooi redding is nabij. Dus toen ik ingehaald werd ben ik aangehaakt. Uiteraard vonden zij dit niet zo fijn om door zo'n debiel met een fietskar en zijn 2 kinderen gevolgd te worden dus besloten ze het tempo te verhogen. Toen kwam bij mij de gedachte naar boven: gebeurt wat er gebeurt ik laat me er niet zomaar afrijden dus uiteindelijk reden wij 40 km + en gelukkig voor mijn jongens was het wegdek glad. Eind van het verhaal niet ik maar één van de twee maatjes werd uit het wiel gereden. Lekker irritant maar wel goed voor de moraal!
No pain no gain, no guts no glory!

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 17 mar 2010 22:37

klaas-kippegaas schreef:Titel zegt het allemaal vermoed ik....

Seizoen is amper begonnen en erger me nu al groen en geel aan onbekende mensen die spontaan in mn wiel gaan hangen en vervolgens weigeren over te nemen :rolleye:

Afgelopen dagen was het weer vaker feest, afgelopen zondag zat ik na 115km redelijk stuk, dicht tegen hongerklop want (te) weinig gegeten en ook nog eens windkracht 5 tegen. Tot 2x toe gingen mensen meer dan 5 minuten lekker uit de wind in mn wiel zitten en weigerde over te nemen, ben uiteindelijk uit frustratie maar harder gaan rijden, net zo lang tot ze niet meer konden volgen.

Mijn acties sloegen eigenlijk nergens op, was al zo moe maar werd niet zo vrolijk van dergelijke grappenmakers, wind tegen koste mij immers even veel energie....

Bestaan er eigenlijk wieler-ettiquete en wat doe jij in zulke gevallen?


en welke koers was dit ?
dorpenomloop?

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 17 mar 2010 22:49

:pJoren het gaat niet over een koers. Jij deed toch mee in Ruchpen he?

Ik snap het hele probleem eigenlijk niet. Kan me totaal niet storen als er iemand in mijn wielplakt ookal is het een stevige wind tegen. Waar je je al niet druk om maakt...:rolleye:

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 17 mar 2010 22:51

simic schreef::pJoren het gaat niet over een koers. Jij deed toch mee in Ruchpen he?

Ik snap het hele probleem eigenlijk niet. Kan me totaal niet storen als er iemand in mijn wielplakt ookal is het een stevige wind tegen. Waar je je al niet druk om maakt...:rolleye:


ja ik deed mee in rucphen .
38 ste was ik :p
op 250 meter van de meet hing ik nog in eerste positie .
te vergeefs de sprint aan getrokken voor ploegmaten

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 17 mar 2010 23:11

Is een dikke scheet laten geen optie???

MVG

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 17 mar 2010 23:13

TwoR schreef:Ik vind het vreselijk als ze het overnemen. Rij je lekker stabiel komt er ineens zo'n flapdrol die denkt aardig te zijn en het overneemt.
Dan is mijn training eraan en meestal rijden ze toch ineens harder of langzamer. Van mij mogen ze in mijn wiel hangen geen last van als ze er maar niet voro komen rijden


+1

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 mar 2010 23:23

Het boeit mij eigenlijk niet als er eentje in mijn wiel zit. Heb wél eens meegemaakt dat we met z'n drieën reden maar slechts 2 namen steeds de kop over (waaronder ikzelf natuurlijk :D ) Dat vond ik wel minder.

Niet op letten en lekker in je EIGEN tempo doortrappen....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 18 mar 2010 10:36

Ik wist uiteraard al dat fietsen een individuele sport was, maar dat dat zo erg is verrast me toch wel enigszins.
Door de een wordt haast autistisch vastgehouden aan een vastgesteld schema, een ander wordt 's nachts wel eens zwetend wakker van de gedachte dat een andere fietser profiteert van zijn inspanningen en een derde vindt het allemaal prima zolang er maar niemand tegen hem begint te praten.
En dan verbazen sommige mensen op het forum zich er nog over dat fietsers niet naar elkaar zwaaien ...
Gelet op de titel van dit topic is het eigenlijk een wonder dat er nog niemand heeft gezegd dat hij ze in elkaar timmert. Of kan dat alleen als het schema dat voorschrijft?


Als iemand in mijn wiel blijft zitten vind ik dat een eer, als iemand overneemt vind ik dat prettig en als iemand tegen me gaat praten vind ik dat gezellig.
De Tour zal ik daardoor waarschijnlijk wel nooit winnen, maar dan kan ik altijd zeggen dat ik daarvoor in de plaats een hoop plezier heb gehad.

Soms ben ik ook wel eens die ander. Vanaf nu zal ik dan wel stoppen en een minuut of tien wachten, want ik wil iemand natuurlijk niet tot last zijn.
Dan zal je natuurlijk zien dat ik net een van die fietsers tref die het wel leuk vindt om samen op te fietsen.

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 18 mar 2010 10:56

Ik vind het ook helemaal geen probleem als iemand in m,n wiel gaat zitten, ik communiceer wel met de persoon, en meestal neemt diegene ook over en na verloop van tijd hebben we een leuk gesprek...als je er geen zin in hebt geef je dit toch gewoon aan, zo moeilijk is dat toch niet?
Ga toch fietsen...

Plaats reactie