Alles over vakanties op én met de fiets

Toertocht Le Grand Depart (Tour de France Rotterdam) -1 juli

danny1407
Forum-lid

danny1407 21 mei 2010 17:20

[quote="kikker"]Kan iemand mij vertellen hoe ik met het openbaar vervoer (en fiets) op donderdag bij de startlocatie kom?
Volgens de NS site is halte Stadion donderdag 1 juli niet in gebruik.
Ik kom uit de richting Amsterdam. I.v.m. de te verwachte drukte lijkt het me niet handig met de auto te gaan. Heb de vraag uiteraard eerst (meerdere keren) bij de organisatie gesteld, maar die geven niet thuis....[/quote]

Station Lombardijen is max 10 minuten fietsen.
Centraal een kwartiertje, maar dan moet je wel dwars door het centrum naar Zuid. (wat best leuk is en je "mag" over de Erasmus)
Station Blaak zal daar net tussenin zitten, maar is iets meer navigeren.

Centraal en lombardijen is nagenoeg alsmaar rechtdoor, zoals zoveel in Rotterdam.
FacebookS3RSSite

red_vfr
Forum-lid

red_vfr 26 mei 2010 13:27

Zijn er trouwens nog meer toertochten rondom de tour de france, ca. 120-150km?

Die op donderdag vind ik te duur, en moet ik gewoon werken, hebben andere dat niet? om er nog een dag vrij voor te nemen.

Die op zaterdag lijkt een heen en weertje zeeland, veel stukken die je dubbel rijd.

chichi
Forum-lid

chichi 27 mei 2010 15:58

[quote="red_vfr"]Zijn er trouwens nog meer toertochten rondom de tour de france, ca. 120-150km?

Die op donderdag vind ik te duur, en moet ik gewoon werken, hebben andere dat niet? om er nog een dag vrij voor te nemen.

Die op zaterdag lijkt een heen en weertje zeeland, veel stukken die je dubbel rijd.[/quote]

Deze misschien?

bizonder
Forum-lid

bizonder 27 mei 2010 16:36

[quote="mr epic"]Bij de Giro toertocht moet je alleen al voor het shirt 37 eu betalen naast de 25 eu inschrijf geld heb ik me laten vertellen. [/quote]Klopt. Helaas was mijn ervaring dat Middelburg méér dan slecht geregeld was. Ook dit was een 'side-event'.

Pas na inschrijven op dit side-event (Middelburg) kwam 'officiële site' (Giro A'dam) dat er een officiële toertocht zou komen. Ik voelde mij nogal bedondert eerlijk gezegd.

ook kon ik mij achteraf niet aan de indruk onttrekken, dat Middelburg expres misbruik gemaakt heeft van de Naam Giro. Zelfs de website, blijkt nagenoeg een kopie van de originele Giro-site te zijn. Ik heb gemerkt dat naast mij, veel mensen daar door 'misleid' waren.

Nu lijkt dit met de Tour, ook weer gebeurd te zijn.
Ik kan alleen maar hopen dat 3 juli, ondanks dat het een 'side-event' is, beter geregeld zal zijn, dan Middelburg.

mauricev
Forum-lid

mauricev 27 mei 2010 17:32

Ze zouden een keurmerk moeten maken en alleen geven aan toertochten die alles goed geregeld hebben. Van bewegwijzering tot eten, drinken en verzorging. Als dat allemaal goed geregeld is zouden ze pas een keurmerk moeten krijgen zodat je daar geen zorgen over hoeft te maken.

annemarierus
Forum-lid

annemarierus 29 mei 2010 22:21

Ach, deze dame fietst de tour van Rotterdam op 3 juli. 150 km onder motorbegeleiding. Lijkt me wel een keer wat. Doen er nog meer individuele mannen/vrouwen mee met de 150?
AR

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 31 mei 2010 13:57

Is de 1 juli tocht een tocht waarbij je in een groep moet rijden, of kun je gewoon met je makkers doorfietsen?

mauricev
Forum-lid

mauricev 31 mei 2010 20:53

Die van 1 juli is een vrije toertocht. Dus je fietst in principe op jezelf of met je eigen groep in je eigen tempo.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 jun 2010 11:52

[quote="mauricev"]Die van 1 juli is een vrije toertocht. Dus je fietst in principe op jezelf of met je eigen groep in je eigen tempo.[/quote]

mooi, dan ben ik wel van de partij

ik neem aan dat er op de route hier en daar wel wat te drinken te krijgen is?

mauricev
Forum-lid

mauricev 02 jun 2010 16:53

Dat weet ik niet. Maar ik mag hopen van wel. Waar betaal je anders voor?

chichi
Forum-lid

chichi 03 jun 2010 12:03

Leuk! Dit las ik net op wielerland.nl
Nog een reden om naar Rotterdam te trekken

Ras-Rotterdammer Wilfried de Jong en de Belgische wielerverslaggever Michel Wuyts verzorgen op donderdag 1 juli op het Willemsplein de presentatie van de Tourploegen. Het wordt die dag geen klassieke presentatie met het enkel voorstellen van de renners, maar het geheel wordt omlijst met een groots showprogramma. DJ Ronald Molendijk zal voor de muzikale omlijsting zorgen en na de voorstelling is er een live optreden van de bekende Zeeuwse band BLØF.

Projectcoördinator Wim Hendriks is verheugd met deze ‘grote namen’ die Le Grand Départ Rotterdam 2010 heeft kunnen strikken voor een optreden in een wonderbaarlijke entourage met op de achtergrond de Erasmusbrug. “We vonden de ploegenpresentaties die we de afgelopen jaren zelf bezochten vaak niet zo flitsend en willen het anders doen. De voertaal zal ook Nederlands zijn al gaat Michel Wuyts natuurlijk wel buitenlandse renners in andere talen interviewen. Met hem en Wilfried de Jong hebben we in elk geval twee grote namen, die in de wielerwereld gerespecteerd worden.”

Wilfried de Jong is humorist, columnist, theatermaker, tv-presentator, journalist en schrijver. Zijn televisieprogramma Holland Sport won verschillende prijzen en zijn boek De man en zijn fiets is een groot succes. Michel Wuyts is publicist en schrijver over de wielersport, maar vooral bekend als de wielercommentator van de Vlaamse openbare omroep VRT, vaak samen met José de Cauwer of Karl Vannieuwkerke.Meteen na de ploegenpresentatie, die van 18.00 tot 20.00 uur duurt, is er een optreden van BLØF. Hendriks: “Een uitstekende Zeeuwse band met muziek die aansluit bij het wielerpubliek.” BLØF werd opgericht in 1992 en zes jaar later bij het grote publiek bekend met de hitsingle ‘Liefs uit Londen’. Andere hits van de succesformatie zijn bij voorbeeld: ‘Aan de Kust’, ‘Harder dan ik hebben kan’, ‘Dansen aan zee’, ‘Dichterbij dan ooit’, ‘Holiday in Spain’, ‘Aanzoek zonder ringen’, ‘Alles is liefde’ en ‘Oktober’.

Meer weten over het programma van de Grand Départ in Rotterdam? Bezoek dan de website www.tourdefrancerotterdam.nl

Voorafgaande aan de ploegenpresentatie kunt deelnemen aan de officiële Grand Départ Toertocht waar je het gevoel van de Tour de France 2010 zélf kunt ervaren. De start is op het terrein van het Feyenoord stadion. Vaanweide (naast Ahoy) is vanaf 13.00 uur ingericht als groots feestterein. Zo staan er diverse eet- en drinkgelegenheden en is er een podium waar een scala aan artiesten op zal treden. Via een groot beeldscherm wordt vanaf 18.00 uur , rechtstreeks, de officiële Tour de France ploegenpresentatie vertoond!
Bij de Vaanweide is ruim voldoende fietsenstalling. Op dit terrein kunnen familie, vrienden, fans en uiteraard ook de deelnemers genieten van dit unieke feest.

eddyfever
Forum-lid

eddyfever 04 jun 2010 17:40

Wordt nog lachen om 9.00 uur, 9000 man een startnummer te geven. Ik zorg wel dat ik vroeg begin en niet zoals de Giro(020) in een lint van 25 km terecht kom.

Plaats reactie