Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fietsverzekering

windsurf70
Forum-lid

windsurf70 12 mar 2010 12:02

bij de NTFU zijn idd al je SPORTfietsen verzekerd. Je bent dan ook verzekerd tijdens ritten van de NTFU en trainingsritten in een groep. Het is natuurlijk dat er afgeschreven wordt op je fiets, maar in het geval van schade is het meestal ook niet dat je hele fiets kapot is. Dus ja, het is niet gelijk een total-loss.

Persoonlijk heb ik een keer een ongeluk gehad met mijn fiets, was ook nog mijn schuld. Desondanks is er gewoon braaf uitgekeerd.

Maar als ik jou was zou ik de voorwaarden maar eens rustig nalezen.

foosho
Forum-lid

foosho 12 mar 2010 12:20

windsurf70 schreef:Persoonlijk heb ik een keer een ongeluk gehad met mijn fiets, was ook nog mijn schuld. Desondanks is er gewoon braaf uitgekeerd.
Da's juist de reden om een verzekering af te sluiten (en je hebt er dus 100% recht op), anders moet (de WA van) de tegenpartij betalen.

Ik heb het ook verzekerd, alleen als je frame stuk gaat heb je al een flinke kostenpost en meestal ben je er dan nog lange niet.
De premie vind ik relatief laag tov de risico's. Als je de kans groter acht dan ~ 1:12 dat je de komende 3 jaar een crash hebt met redelijke schade is het al rendabel te verzekeren.. (gemiddeld genomen uiteraard)

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 12 mar 2010 12:28

BMiller schreef:Let wel op dat je je fiets overal wel kan verzekeren, maar wanneer je mee doet aan een wedstrijd in welke vorm dan ook je fiets nooit verzekerd is.

Dit snap ik niet....Als ik mijn wedstrijden rij dan ben ik gewoon verzekerd toch? Daarom heb ik toch ook een licentie?? Of geldt dit alleen voor mezelf en niet voor me fiets...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

bmiller
Forum-lid

bmiller 12 mar 2010 12:30

Yep alleen voor jezelf dat je evt je ziekenhuis bezoek vergoed krijgt. Je fiets loopt een te groot risico voor de verzekeraars en is dan ook niet verzekerd.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

roger
Forum-lid

roger 12 mar 2010 13:53

Ben zelf bij Assurace verzekerd zeer tevreden over hier wordt de vervangingswaarde incl montagekosten vergoed rechstreeks aan de FM binnen een week geregeld.

Hier is geen afschrijving wat wel bij de NTFU het geval is nadeel is wel dat je voor elke fiets een eigen polis moet afsluiten bij Assurace i.t.t NTFU.
I live to ride,I ride Passoni

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 12 mar 2010 14:09

@ haaldoor: dat staat ook niet op hun site, maar uit eigen ervaring eerder dit jaar kan ik je vertellen dat dit wel zo is.
De uit te keren schade werd dus ook rechtstreeks naar de FM overgemaakt en niet naar mij!

En over afschrijving: wanneer de fiets totaal los wordt verklaard bij assurace dan is er wel afschrijving, 1% per maand als ik het goed heb.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 12 mar 2010 14:28

BMiller schreef:Yep alleen voor jezelf dat je evt je ziekenhuis bezoek vergoed krijgt. Je fiets loopt een te groot risico voor de verzekeraars en is dan ook niet verzekerd.

Heb de site van Assurace en NFTU even gelezen, staat inderdaad op beiden sites dat je fiets niet verzekerd is bij wedstrijden op afgesloten parcour.
Een cyclo met tijdsregistratie valt wel binnen het pakket...
Heb de KNWU ook even gebeld om uitleg, als het goed is wordt ik vanmiddag teruggebeld. Er zal toch wel een verzekering zijn die alles omvattend is??

EDIT: lees net toch op de site dat de KNWU ook de wedstrijden niet in het pakket heeft....Dus blijkbaar kan je je fiets nooit verzekeren bij wedstrijden..
Colnago CX-1

foosho
Forum-lid

foosho 12 mar 2010 15:12

Il Pirato schreef:Er zal toch wel een verzekering zijn die alles omvattend is??

Als die al bestaat zal die een premie hebben die je waarschijnlijk niet wilt betalen.. (tenzij je een genuine brokkenpiloot bent)

De regel "Don't race what you can't replace" is er niet voor niets, anders was het wel "Insure what you can't replace" geweest ;)

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 12 mar 2010 15:18

Nou ik weet in ieder geval dat ik mijn wedstrijden op mijn oude fiets blijf rijden als ik me nieuwe binnen heb. Ik hoef zelf geen brokkenpiloot te zijn om giga op mijn plaat te gaan ;)
Colnago CX-1

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 13 mar 2010 18:23

cliors schreef:@ haaldoor: dat staat ook niet op hun site, maar uit eigen ervaring eerder dit jaar kan ik je vertellen dat dit wel zo is.
De uit te keren schade werd dus ook rechtstreeks naar de FM overgemaakt en niet naar mij!

En over afschrijving: wanneer de fiets totaal los wordt verklaard bij assurace dan is er wel afschrijving, 1% per maand als ik het goed heb.

Bedankt voor de info. Wel wat minder om te horen. Weet je ook toevallig of je dan bij die FM een fiets moet kopen of kan je het geld ook cash krijgen van de FM?
Lijkt mij persoonlijk omslachtig als je als fietser plotseling 4k cash moet krijgen van je FM.....

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 14 mar 2010 19:12

Het principe van verzekeren is toch dat de uitkering wordt overgemaakt aan de verzekerde!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

markoes
Forum-lid

markoes 15 mar 2010 15:40

Ik heb mn fiets nog niet verzekerd maar ga het denk ik wel doen.. In ieder geval voor het komend jaar.. Voor €37,50 ben je namelijk een jaar lang lid van Velosport (ntfu).
Daarvoor heb je dan meteen je fiets verzekerd, krijg je 6x het fietssport magazine, krijg je het tourfiets evenementen programma en krijg je korting op alle NTFU toertochten.. Daar kan je het niet voor laten toch!?
:)

Plaats reactie