Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
13 mar 2010 16:56
Hoi,
Daniel1975 schreef:fdegrove schreef:Hoi,
Eurus. En dan nog liefst de versie van 2005/06.
Ciao,
Dat is de versie nog met de dunne spaken?
Oude glorie met een waanzinnige reputatie, maar het is onzin om te stellen dat die veel beter zouden zijn.
Ik rij nu met een setje Eurus 2006-2007 en sinds kort een set Shamal 2010. Allebei geweldige wielen, niks op af te dingen.
Gezien de nagewogen gewichten die GiR aangaf voor de Eurus 2010 zou ik toch de Eurus adviseren. Scheelt maar een paar gram met de Shamals en van het prijsverschil kun je mooi een huisje boeken voor weekendje Ardennen
Ja, die bedoel ik.
Zijn nog te vinden voor de helft van het opgegeven budget en minder waardoor je zelfs twee weekendjes in de Ardennen zal kunnen berggeitje spelen.
Ik heb niet gezegd dat ze beter zijn ook al vind ik persoonlijk dat dat wel zo is.
Makkelijker te onderhouden body, dunne aero spaken waardoor minder gevoelig voor zijwind, spaken zijn eenvoudiger te vervangen indien nodig en de velgen zijn perfect uitgebalanceerd.
Zien er ook minder Ksyrium cloon uit, een niet te verwaarlozen troef. :p
Twoway fit vind ik momenteel geen voordeel, er zijn gewoon te weinig tubeless banden op de markt en het hele tubeless gedoe is niet aan mij besteed.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
13 mar 2010 17:42
De mijne zijn twee jaar oud van toen er nog geen sprake was van two way fit en ze nog op 1390 zelfs denk ik geclaimd werden.
Ik ga ze nog eens opnieuw op de weegschaal leggen en laat het je weten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
13 mar 2010 22:02
ZorroI schreef:
Girlinred kocht gisteren haar Eurus 2010. Wellicht dat ze wat feedback kan geven na haar eerste rit met die Campa Eurus 2010.
Mvg, Zorro
Vandaag toertocht ermee gereden van 100km, man man wat een wielen. Knetterhard en stijf, prachtig. Heb met protons en zonda's gereden, maar dat verschil voel je echt wel (een ieder die dit niet geloofd mag me dubbelblind laten testen).
Kreeg bij zijwind wel het gevoel dat ze daar erg gevoelig voor zijn, aangezien ik wel erg ruw opzij werd gezet iedere keer....
Dacht even dat ze rammelden, maar dat bleek de chip te zijn die aan mijn snelspanner hing..(stom ding)
Ze geven in ieder geval letterlijk vleugels
~live fast, die young ~
-
epotheker
- Forum-lid
epotheker
13 mar 2010 22:07
zijwindgevoelig?............jij bent gewoon te licht....
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
13 mar 2010 22:12
Epotheker schreef:zijwindgevoelig?............jij bent gewoon te licht....
Vond dat ik af en toe wat fel opzij werd gedrukt door de wind (nu waaide het ook lekker door), normaal toch wat minder.
Maar goed, kan ook enkel mijn gevoel zijn. Bovendien zal de gemiddelde man inderdaad wat zwaarder zijn en er minder van merken
~live fast, die young ~
-
epotheker
- Forum-lid
epotheker
13 mar 2010 22:41
Voor zover er iets bestaat als een " gemiddelde man"...-:)..Was ook meer als grapje bedoeld. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt gehaald?.....denk er nl ook over...
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
13 mar 2010 23:02
Epotheker schreef:Voor zover er iets bestaat als een " gemiddelde man"...-:)..Was ook meer als grapje bedoeld. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt gehaald?.....denk er nl ook over...
Bij een gewaardeerd appeltaart liefhebbend (althans zo zegt men, hij ontkent dit) forumlid (bikeparts4u dus)
~live fast, die young ~
-
klimgeit
- Forum-lid
klimgeit
13 mar 2010 23:30
Nu ben ik weer gaan twijfelen Shamals of Eurus. Beide zeer goede kwaliteit, gewicht zit niet bijzonder veel inbegrijp ik, wat zou buiten de prijs dan doorslaggevend moeten zijn.
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.
-
bluebird
- Forum-lid
bluebird
13 mar 2010 23:40
Shamals zijn ietsje lichter en hebben keramische lagers. Voor mij rechtvaardigt dat niet het prijsverschil, daarom heb ik eurus '10 aangeschaft.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
13 mar 2010 23:52
Ik weet niet hoe aero ze zijn maar mijn nieuwe setje Kuiper 50 mm, zien er zeer aero uit, en rijden prima. Het gewicht van de alu variant is 1820 gram, dus wellicht iets zwaarder. Maar alle fabeltjes over dat het gewicht aan wielen extra zou tellen zijn onlangs nog weerlegd op dit forum, dus die kunnen we skippen.
Zijwindgevoeligheid van 50mm's vind ik ook na vandaag niet noemenswaardig.
(ik heb deze wielen trouwens ook van de vermeende appelgebak-minnaar)
-
klimgeit
- Forum-lid
klimgeit
14 mar 2010 00:46
Volgens mij voel je die 500 gram echt wel, maar goed daar verschillen de meningen over. Ik heb nu 35mm hoge alu velgen, maar hier op de plateaus met flinke zijwind, wind ik het zo nu en dan zelfs eng, dus ik zou liever lagere velgen hebben
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
14 mar 2010 08:31
klimgeit schreef:Volgens mij voel je die 500 gram echt wel, maar goed daar verschillen de meningen over. Ik heb nu 35mm hoge alu velgen, maar hier op de plateaus met flinke zijwind, wind ik het zo nu en dan zelfs eng, dus ik zou liever lagere velgen hebben
Ik zou voor de eurus kiezen.
Ik heb ook nog even naar shamals gekeken, maar als je uitgaat van de bikegear prijs schelen ze 140euro (520-660).
Wat krijg je hiervoor: grammetje of 40minder en ceramische lagers.
Dus ik investeer die 140 euro liever ergens anders in.
~live fast, die young ~