RED BULL PRO-SL 3000 VS Stevens Aspin
wat ik niet zie, is de canyon? die is licht en kost 1199... bewust op deze twee fietsen uitgekomen? wat echt belangrijk is, is kies de mooiste en als je voor 250 euro meer een fiets hebt waarvan je elke keer als je hem ziet in je kamer denk van fuck wat heb ik een mooie fiets, dan is dat zeker geld waard. Dat verschil doet even pijn maar die mooie fiets staat er wel lang!
Ik vind het serieus allebei mooie fietsen, de redbull heeft alleen iets te veel nadelen.
- Hij is 270 euro duurder
- Je kan hem alleen bij rose in DL krijgen (best ver als je in grunn woont)
- Ik heb er nog niet op gezeten, en de 63cm is misschien te klein voor mij
bij de aspin 64cm moest er ook een langere zadelpen/stuurpen op.
Ow ja bedoel je trouwens de Canyon Roadlite 7.0? Deze fiets vind ik persoonlijk even mooi als de aspin en hij is 7.95 kg, dat is niet veel zwaarder dan 8.3kg.
Bij de Specs van het frame staat geen triple butted!? Zal hij dan dubbelbutted zijn?
In dat gaval is 7.95 kg erg licht!
Is deze fiets ook alleen in matzwart te krijgen net als je aspin?
@edit leipe spel fouten:D
- Hij is 270 euro duurder
- Je kan hem alleen bij rose in DL krijgen (best ver als je in grunn woont)
- Ik heb er nog niet op gezeten, en de 63cm is misschien te klein voor mij
bij de aspin 64cm moest er ook een langere zadelpen/stuurpen op.
Ow ja bedoel je trouwens de Canyon Roadlite 7.0? Deze fiets vind ik persoonlijk even mooi als de aspin en hij is 7.95 kg, dat is niet veel zwaarder dan 8.3kg.
Bij de Specs van het frame staat geen triple butted!? Zal hij dan dubbelbutted zijn?
In dat gaval is 7.95 kg erg licht!
Is deze fiets ook alleen in matzwart te krijgen net als je aspin?
@edit leipe spel fouten:D
No country for slow men!
Volgens mij levert canyon bijna al zijn fietsen in wit of matzwart... Ik durf niet te zeggen hoeveelbutted het frame is, het is licht, stijf en wordt altijd erg goed getest.
Check alleen even de levertijden want die kunnen hard oplopen...
Check alleen even de levertijden want die kunnen hard oplopen...
- robbebopper
- Forum-lid HC
Overigens, wat betreft het gewicht van de Red Bull, een maat 63 is zeker geen 7,5 kilogram! Ikzelf heb in 2006 een Red Bull Scandium 3000 gekocht. Volgens de folder 7,3 kilo in maat 57 (mijn maat). Maar in werkelijkheid 7,8 kilogram. Ik ben overigens wel erg tevreden over deze fiets.
zo'n scandium fiets kan wel echt kneiterstijf zijn, leuk voor wedstrijden maar als je in de zomer lekker lange tochten wil maken zou je beter voor gewoon alu of carbon kunnen gaan. Een caad9 is er ook in zwart, dan heb je wel 105 maar een erg goed frame volgens mij...
Volgens mij merk je van die max een paar % scandium niks qua comfort..
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nee, inderdaad, ik fiets er ook toertochten op, en nogmaals, hij bevalt prima.
-
- Forum-lid
"Ja ik heb geen zin om een paar maanden te wachten. Ik heb namelijk nog helemaal GEEN fiets en het seizoen is voorbij voor je het in de gaten hebt"
Vraag wel goed na bij je FM wat de levertijd is. Ik zit al sinds begin februari op mijn Aspin te wachten. Vandaag nog bij de FM langs geweest om na te vragen. Hij zou begin volgende week opnieuw naar Stevens bellen. Met dit soort levertijden is je seizoen inderdaad voorbij voordat je het in de gaten hebt.
Vraag wel goed na bij je FM wat de levertijd is. Ik zit al sinds begin februari op mijn Aspin te wachten. Vandaag nog bij de FM langs geweest om na te vragen. Hij zou begin volgende week opnieuw naar Stevens bellen. Met dit soort levertijden is je seizoen inderdaad voorbij voordat je het in de gaten hebt.
chris.everaard schreef:"Ja ik heb geen zin om een paar maanden te wachten. Ik heb namelijk nog helemaal GEEN fiets en het seizoen is voorbij voor je het in de gaten hebt"
Ik heb sinds vrijdag mijn aspin! Echt super, het is echt een geweldige rijervaring:D
Wel raar dat je zo lang moet wachten... bij Cycle trend hebben ze zelfs (in grunn EN drachten) iets van 4/5 exemplaren klaar staan in de winkel!
No country for slow men!