Boom vs. Bos
- chassepatate
- Forum-lid
Sprintbom schreef:Als Nederlander moet je fier zijn op Lars Boom. Wat hij vandaag deed in Parijs - Nice getuigd van grote klasse. Wie dit niet ziet is ofwel blind of wil het gewoonweg niet zien.
Wat een talent!
+1
-
- Forum-lid HC
Boom is naar mijn mening een van de grootste zo niet HET grootste talent in de hele wielerwereld. Doet me op een of andere manier aan Armstrong in zijn jonge jaren denken maar dan slimmer.
Ik ben blij met de geweldige prestaties van beide klasbakken. Een vergelijking gaat mank (appels en peren) en dient ook geen doel.
Ik geniet gewoon na jaren van een koude woestijn van Nederlands succes. Heerlijk!
Ik geniet gewoon na jaren van een koude woestijn van Nederlands succes. Heerlijk!
Camerig is prachtig!
I stand corrected, ik was iets té TdF minded . Een renner zal daar uiteindelijk wel moeten scoren wil hij echt tot de groten gaan behoren.Aapje schreef:Niet alles draait om de TdF. In de Vuelta hadden 5 sprinters minimaal 1 dagzege.Foosho schreef:'t Nadeel als sprinter is dat als je niet bij de snelste 3 hoort, je in principe weinig wint (mazzeltjes daargelaten), zie Cavendish in de TdF, als die er bij zat op het eind wist iedereen wel hoe laat het was..
€aapje,
Dat Boonen en Cavendisch genoeg aandacht krijgen is waar, maar dat zijn niet twee gewoon snelle jongens. Cav is de meest outstanding sprinter van de laatste decennia(indrukwekkender dan Cipo), en Boonen heeft zijn grootste successen geboekt in de kasseikoersen. dat waren geen massasprints.
Maar ik heb als belg ook de indruk bij het lezen van dit forum dat Boom wat ondergewaardeerd wordt. Ik lees veel over Bos en Geesink en in een niet zo erg ver verleden Dekker en zo, maar degene die het allemaal waarmaakt is Boom. Hij weet als geen andere van jullie landgenoten te plannen en pieken, en daar gaan jullie nog erg veel geniet van hebben. Dat hij de ronde van Belgie gewonnen heeft was ook indrukwekkend, zeer kort weliswaar, maar een afwisselend parcours. Dat belooft voor iemand met zo weinig ervaring op de weg heel veel goeds.
Maar om af te ronden, met Bos is ook niks mis hoor, die zal inderdaad veel meer dagsuccesjes boeken. Als ze hem ook niet van zijn fiets gaan trekken natuurlijk....
Dat Boonen en Cavendisch genoeg aandacht krijgen is waar, maar dat zijn niet twee gewoon snelle jongens. Cav is de meest outstanding sprinter van de laatste decennia(indrukwekkender dan Cipo), en Boonen heeft zijn grootste successen geboekt in de kasseikoersen. dat waren geen massasprints.
Maar ik heb als belg ook de indruk bij het lezen van dit forum dat Boom wat ondergewaardeerd wordt. Ik lees veel over Bos en Geesink en in een niet zo erg ver verleden Dekker en zo, maar degene die het allemaal waarmaakt is Boom. Hij weet als geen andere van jullie landgenoten te plannen en pieken, en daar gaan jullie nog erg veel geniet van hebben. Dat hij de ronde van Belgie gewonnen heeft was ook indrukwekkend, zeer kort weliswaar, maar een afwisselend parcours. Dat belooft voor iemand met zo weinig ervaring op de weg heel veel goeds.
Maar om af te ronden, met Bos is ook niks mis hoor, die zal inderdaad veel meer dagsuccesjes boeken. Als ze hem ook niet van zijn fiets gaan trekken natuurlijk....
ericpeters schreef:Boom is naar mijn mening een van de grootste zo niet HET grootste talent in de hele wielerwereld. Doet me op een of andere manier aan Armstrong in zijn jonge jaren denken maar dan slimmer.
Mogen we om lachen zeker?:):):):)
delirium schreef:aapje,
Zo bijzonder is Cavendish nog niet hoor.
Met de popularisering van het wielrennen bij de "Engelstaligen" wordt al gauw wat overdreven.
Als we ietsje verder teruggan naar bijv een Freddy Maertens (nog voor het epo tijdperk) LOL dan is er voor Cav toch nog wat werk aan de winkel.
Maar het blijft leuk om te volgen en het is te hopen dat "onze jongens" nog heel wat meer laten zien
-
- Forum-lid
Boom is zelfs te snel voor de fotograaf....
[img=http://cdn.media.cyclingnews.com//2010/ ... 60_600.jpg]
Ik hoop dat hij zijn goede vorm doortrekt naar de voorjaarsklassiekers. Allemaal leuk en aardig hoor. Die goede prestaties in Parijs-Nice. Maar ik zie hem zo graag schitteren op de kasseien in Parijs-Roubaix.
Ik hoop dat hij zijn goede vorm doortrekt naar de voorjaarsklassiekers. Allemaal leuk en aardig hoor. Die goede prestaties in Parijs-Nice. Maar ik zie hem zo graag schitteren op de kasseien in Parijs-Roubaix.
Jammer dat je aan de stand van de benen (in de stream) kan zien dat dit een slecht fotosoep-bewerking is.Bottecchia schreef:Boom is zelfs te snel voor de fotograaf....
Dat zou idd heel kwel zijn. En wat betreft Bos: ik hoop op een mooie finale voor hem in Milaan-San Remo.Ik hoop dat hij zijn goede vorm doortrekt naar de voorjaarsklassiekers. Allemaal leuk en aardig hoor. Die goede prestaties in Parijs-Nice. Maar ik zie hem zo graag schitteren op de kasseien in Parijs-Roubaix.