Pagina 3 van 3
Geplaatst: 13 mar 2010 20:41
door Livio Livius
FJD schreef:Goed, het lijstje is weer verder uitgedund en er is een extra optie bijgekomen. De meting leverde weinig spectaculairs op, ik ben een gemiddeld persoon. Goede binnenkomer zullen we maar denken...
Op dit moment nog drie serieuze opties over;
Jan Janssen Sonic op Fullcrum 5 voor 1975,-
Koga Team edition voor 1875,-
Sensa Lombardia Special voor 1875,-
De eerste twee opties zijn officieel iets duurder maar de rekening van t meten wordt er nog afgetrokken dus vandaar
Alle fietsen zijn volledig carbon en volledig ultegra dus daar geen verschil. De Koga is wat langer waardoor bochten iets lastiger worden maar comfort hoger. Ik ben toch al een laffe haas in bochten dus geen echt minpunt wmb.
Iemand nog goede argumenten of wordt t nu een gevoelskwestie?
Proefritje en koop wat je gevoel zegt.
Geplaatst: 13 mar 2010 21:59
door stinus
het blijft altijd een gevoelskwestie...
Die Jan Jansen en die Koga zijn wel "mooie" merken met traditie van kwaliteit... En Koga geeft 10 jaar garantie op carbon frames en dat is wel redelijk uniek!
Geplaatst: 13 mar 2010 22:23
door elboutero
Koga nemen! Stukken mooier dan de Jan Janssen en veel meer merk dan de Sensa
Geplaatst: 13 mar 2010 22:54
door litespeed
Ik ben er van overtuigd dat wanneer men blind zou kunnen testen men niet het verschil zou voelen tussen 90% van de carbonnen frames die je op dit moment kan kopen.
De grootste factoren in de verklaring van de verschillen die men ervaart tussen 'frames' (=afgemonteerde fietsen) zijn IMO voornamelijk de bandjes, bandendruk, wielen, afmontage (zadelpen, stuur(pen)) en zadel.
Wat denk je nu te voelen als je bij een FM een testrit maakt? Wat ben je aan het testen? Zitten er dezelfde wielen in? Zelfde bandjes? Zelfde bandendruk zoals je gewend bent? Zelfde stuur en stuurlint? Zadel? Zadel-bracket-stuur-geometrie is exact gelijk aan je eigen fiets? Enfin, punt is wel duidelijk.
Als je niet de echte extremen opzoekt, kies je een frame(set) IMO op basis van geometrie (hij moet passen zonder al te veel kunstgrepen), en je moet 'm vooral erg mooi vinden!
Geplaatst: 13 mar 2010 22:59
door amclassic-fan
Ik heb van mijn Lombardia de vork gisteren op de weegschaal gelegd. Die was niet 550 gram zoals in de fiets stond, maar 699... Vork vervangen door een EC90SL, die weegt ingekort 330 gram. Dat stuurt wel eventjes anders.
Geplaatst: 13 mar 2010 23:00
door tiest
Mwa, ligt eraan hoe je kunt testen. word de fiets vanuit de showroom op straat gezet dan mis je nogal wat puntjes. Worden de banden op druk gezet, fiets relatief op maat gezet en krijg je de juiste pedalen om hem vervolgens een weekend lang uit te mogen proberen dan krijg je toch wel een goede indruk en zul je wel verschil merken. Het ligt er ook aan hoe gevoellig je voor zaken bent. Ik ken mensen die het verschil tussen aksiums en lightweights niet zullen merken terwijl andere de bandendruk op de milibar nauwkeurig willen hebben.
Geplaatst: 14 mar 2010 09:16
door ikkenie
'T is zoals eerder reeds aangehaald een gevoelskwestie.
Voor mijn was het liefde op het eerste gezicht
, Koga dus en niks anders.
Nog geen minuut spijt van men 'gevoel'.
Succes met je keuze ... ben benieuwd wat het zal worden !!!:d
Geplaatst: 14 mar 2010 16:22
door stinus
ikkenie schreef:'T is zoals eerder reeds aangehaald een gevoelskwestie.
Voor mijn was het liefde op het eerste gezicht
, Koga dus en niks anders.
Nog geen minuut spijt van men 'gevoel'.
Succes met je keuze ... ben benieuwd wat het zal worden !!!:d
+1
Geplaatst: 14 mar 2010 19:44
door fjd
Ik neig stiekem toch ook wel naar de Koga. Ding ademt een bepaald soort van klasse. Doet me wat denken aan de Audi reclame met vader/zoon & de trein; nothing to prove. De fiets heeft alle capaciteiten om met de beste mee te gaan maar heeft geen behoefte om dat van de daken te schreeuwen.
De Sensa is maar een fractie goedkoper en spreekt qua merk toch net wat minder aan en de JJ vind ik weinig meerwaarde bieden tov de Koga.
Klein extratje;
http://p1.pinkbike.com/photo/3169/pbpic3169358.jpg
maar ik denk hier budget-technisch niet mee uit te gaan komen