Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Lek in een koers

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 28 mar 2010 18:45

gent Wevelgem aan het kijken en had net ook iemand lek, maar geen auto dus uit de neutrale shimano wagen, ging wel langzaam dat wiel wisselen

wat ik mij wel afvraag is waarom deze auto's met nederlandse kentekens rijden in plaats van Belgische platen
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 28 mar 2010 18:55

[quote="Stefan"][quote="Afrit13"][quote="SuperGrover1"]Goeie vraag....

ik heb wel eens begrepen dat de neutrale fietsen op zo'n wagen pedalen met toeclips hebben ivm de diverse pedaalsystemen.[/quote]

Blijkbaar verschilt dat nog wel eens:

Fietsen met toeclips

Fietsen zonder pedalen

Fietsen met klikpedalen

Overigens is goed te zien dat het Cannondale fietsen zijn en er verschillende framematen bovenop de auto's staan.

[/quote]

Op de eerste foto is toch duidelijk een Scott. ;)[/quote]

En op de andere 2 cannondale caad9 volgens mij 99% zeker, je ziet de helft van het Cannondale logo ook op de tweede voorop.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

jeraffiti
Forum-lid

jeraffiti 28 mar 2010 20:18

een neutrale wagen allemaal goed en wel, maar ik spreek uit ervaring dat ze zelf precies niet goed weten hoe een wiel te sukkelen, ze staan daar een minuut om je wiel in te steken.

En als je dan vertrokken bent, komen ze gewoon dood leuk naast je rijden met de boodschap, ja, we mogen jouw nu wel niet mee achter de auto naar voren nemen, bekijk het zelf maar. En dan is de vogel natuurlijk al lang gaan vliegen.

Volgens mij als je van fiets moet wisselen, kan je beter gewoon wachten want dan is het toch al over, er moet al een fiets zijn die compatibel met je pedalen is, hopen dat hij niet veel te groot of te klein is.

Mavic heeft idd shimano en campa bij en shimano alleen shimano wielen, maar schakelt redelijk goed op campa, ooit eens een 9speed wiel gekregen, ging ook nog behoorlijk, al was er veel geratel.

Jeroen
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 29 mar 2010 18:14

Ze hebben idd Shimano spullen de wagen. Ik kan me herinneren dat Ulrich eens lek reed met zijn Lightweight / Campagnolo wiel en dat hem een Shimano wiel werd aangerijkt wat niet geweldig reed. Even later kreeg hij een ander wiel met Campagnolo en dat ging beter.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2010 18:35

@Jeraffiti, je generaliseert wel erg veel. Er zal vast wel eens gesukkeld worden, maar de meeste mechaniekers verstaan gewoon hun vak. En bedenk wel wat in een amateur koers die mannen de hele dag achter de koers aan rijden voor enkel een lunch pakket, beetje respect is dus wel op z'n plaats.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 03 apr 2010 21:24

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... 4/1.749672

waarom krijgt vraagt hij hier geen andere fiets, of is dat vanwege de soorten pedalen?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2010 22:05

Waarschijnlijk omdat hij weet dat 't toch geen zin meer heeft. Hij had al de minste benen in de kopgroep, dan kom je dus nooit meer terug en al helemaal niet op een niet passende fiets die je niet gewend bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie