Michael2757 schreef:Ach ach gesoigneerder uitzien...... ja ja het snobisme viert weer hoogtij, wit is zo smettelijk man, en als je overschoentjes draagt zie je je mooie witte schoentjes niet meer, of je moet witte overschoentjes dragen maar die worden dan weer vies vooral in de jaargetijden die nu gaan aanbreken.
Onbewust worden de wielrenners hier toch beinvloed door de modemores, dat mag ontkent worden maar ik zie het wel.
Men zou van binnen wel wat "gesoigneerder" mogen zijn.
Al die uiterlijkeheden doen er toch niet zo toe is mijn mening
dit is een hele mooie column van Thijs Zonnveld over wielrenners en hun gesoigneerd heid.
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2 ... iegel.html
SIDI 50 JAAR
-
- Forum-lid
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
Ja leuk, valt Armstrong onder nr 3 zeker? Aja een beetje ijdelheid is ook nog niet zo erg, maar het neemt zo,n beetje dwangmatige vormen aan wel of niet aangezet door de commercie (bikemotion ed) het is allemaal zo egocentrisch......zie IK er wel goed uit, en dan welteverstaan UITERLIJK!! Als je wat ouder wordt zie je r niet meer zo goed uit volgens deze wetmatigheid, maar je houd wel van (hard) fietsen en je hebt meer "geestelijke bagage op zak" dan is het soms wel armoetroef tussen al die "gesoigneerden".
Ga toch fietsen...
Stokie schreef:witte schoenen zien er veel gesoigneerder uit dan zwarte schoenen.. dat heeft niets met meeloopgedrag te maken, maar met wat je mooi vindt.. wit wel, zwart niet...
En er 'gesoigneerd' uit moeten zien valt niet onder meeloopgedrag? Een stropdas omdoen zou nog gesoigneerder zijn dan witte schoenen. En witte schoenen is volgens mij iets van de laatste jaren, als de profs over zouden stappen op zwarte schoenen gaan de hobbyisten ook weer massaal over. Verder vind ik spierwitte schoenen gewoon niet mooi, niet onder een spijkerbroek en ook niet op de fiets en ik ga ze ook niet kopen omdat het merendeel dat doet.
geoigneerd eruit zien lukt niet met schoenen alleen. Een stropdas omdoen is een dom voorbeeld. dat ziet er namelijk niet gesoigneerder uit. Wél voor politici, niet voor fietsers.
De laatste jaren zijn er veel meer kleuren schoenen op de markt gekomen maar toch blijft wit de populairste 'kleur'. meeloopgedrag is zo'n onzin, want wat is dan geen meeloopgedrag? als je aankomt met een racefiets met drie wielen ben je anders, maar dat is ook weer niet de bedoeling.. met zwarte schoenen rijden is net zoveel meeloopgedrag als het rijden met witte schoenen.. Je koopt toch gewoon schoenen die je mooi vindt? ik vind witte sidi's mooier dan zwarte, dus koop ik witte..
De laatste jaren zijn er veel meer kleuren schoenen op de markt gekomen maar toch blijft wit de populairste 'kleur'. meeloopgedrag is zo'n onzin, want wat is dan geen meeloopgedrag? als je aankomt met een racefiets met drie wielen ben je anders, maar dat is ook weer niet de bedoeling.. met zwarte schoenen rijden is net zoveel meeloopgedrag als het rijden met witte schoenen.. Je koopt toch gewoon schoenen die je mooi vindt? ik vind witte sidi's mooier dan zwarte, dus koop ik witte..
Gelukkig zijn ze gewoon in wit en zwart verkrijgbaar, kan iedereen lekker dragen wat hij of zij mooi vindt. Heb zelf de rood/ wit/ zwart uitvoering, een aardig compromis! Zag vanmiddag wel bij Mantel ergo 2 in de nieuwe kleuren in de schap staan, . vond zelf de koperkleurige en zilveren niet zo mooi en de 2010 kleuren mooier, maar er zullen vast mensen zijn die het wel mooi vinden!
hell-(racer)
Trends worden niet begonnen door de profs, noch door de fabrikanten, maar door de ontwerpers en designers.
Design is de laatste decennia en zeker de laatste jaren meer en meer onze leefwereld binnengedrongen. Zo ook bij alledaagse artikelen (vb fietsschoenen)
Het functionalisme en formalisme zijn 2 tendenzen die de laatste jaren erg veel aanhangers hebben bijgekregen door de toenemende aandacht aan design. Daardoor worden ze nu meer aanvaard door maatschappij. De kleur van deze stromingen is het wit: niets aan overdaad, geen decoratie, de vorm laten spreken. (in de architectuur: architectuur wordt gemaakt door eenvoudige vormen en de manier waarop het licht erop invalt).
Dat is de reden waarom wit de laatste jaren zo veel in het straatbeeld verschijnt.
Design is de laatste decennia en zeker de laatste jaren meer en meer onze leefwereld binnengedrongen. Zo ook bij alledaagse artikelen (vb fietsschoenen)
Het functionalisme en formalisme zijn 2 tendenzen die de laatste jaren erg veel aanhangers hebben bijgekregen door de toenemende aandacht aan design. Daardoor worden ze nu meer aanvaard door maatschappij. De kleur van deze stromingen is het wit: niets aan overdaad, geen decoratie, de vorm laten spreken. (in de architectuur: architectuur wordt gemaakt door eenvoudige vormen en de manier waarop het licht erop invalt).
Dat is de reden waarom wit de laatste jaren zo veel in het straatbeeld verschijnt.
Stockie
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik wil gewoon meerdere schoenen, roze voor als ik daar zin in heb, zwart met rood en wit voor een andere dag, groen voor bij mijn clubkleding en rood voor als ik iemand pijn wil gaan doen.... daarbij kijk ik graag naar mijn schoenen, fietse, helmen, handschjoentjes, sokjes, broeken etc etc.... dat zijn mijn fietsspulletjes en het kan allemaal niet genoeg schreeuwen en glimmen... prachtig!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Dan rolt het geld zeker als je je schoenen overal bij aanpast.
Witte en zwarte schoenen zijn voor mij genoeg, die kan ik overal bij aan.
Witte en zwarte schoenen zijn voor mij genoeg, die kan ik overal bij aan.
-
- Forum-lid
weet iemand waar deze nog te vinden zijn? moet ze egt hebben