Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Litespeed-site

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 feb 2010 10:35

IBAN schreef:
andromeda schreef:Ik vond de foto's van de introductie al niets, live op de beurs heb ik hem uitgelachen en ook nu nog steeds geen gevoel. Een waar gedrocht...

Smaken verschillen gelukkig :-)

zo Serge....gaat het!

een carbon Litespeed is een beetje als een gele Ferrari. Voor diegene die wat aparts wil!

vind het wel een mooie fiets. Het kleurschema doet de fiets kleiner lijken, en dat is alleen maar mooi. Aleen bij TS had ik wel een setje Lijtwijt's (zoals jullie belgen dat zo mooi zeggen) verwacht :)

Dat kan, enkel heb ik die niet met PT erin

fizik
Forum-lid

fizik 19 feb 2010 08:36

Mooie fiets! Ik vind de aansluiting zadel-zadelpen een beetje iel ogen. Verder strak apparaat.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 03 mar 2010 22:31

Het loopt niet echt storm hier... :) Nog maar een kickje dan, met mijn Litespeed Teramo:

Afbeelding

Zo staat hij er nu bij op zolder tijdens het overwinteren. Hopelijk snel weer naar buiten!

tomasso
Forum-lid

tomasso 03 mar 2010 23:20

Blijft mooi! Wat voor remmetjes zitten er eigenlijk op?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 04 mar 2010 09:35

SRAM Rival

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 apr 2010 20:16

Net terug van Andromeda. Hij heeft hem flink onder handen genomen, en een nieuwe crank, remhoeven én zadelpen gemonteerd. Die laatste lag bij het afhalen argeloos op z'n werkblad. Hé, die zou precies passen... De foto's tonen dat de rest geschiedenis is. :)

De SRM is trouwens nog niet aangesloten. Dat had nog wat voeten in de aarde en morgen moet ie gebruikt worden.

Afbeelding
En-profile

Kader Litespeed Blade (Titanium), 59 cm, 2002
Vork Gass Bonito Aerodynamisch (Carbon)
Balhoofd Cane Creek Reynolds
Crank SRM Shimano Dura Ace 54/42
Shifters Shimano Dura Ace TT
Derailleurs Shimano Ultegra
Pedalen Speedplay Zero Stainless
Achterwiel Fir Killing Disc (Carbon, 22 mm tube)
Voorwiel HED H3 (Carbon, 21mm tube)
Stuur Walser TT-Bar 1
Remgrepen Cane Creek 200TT Carbon
Remhoeven Simkins Designs Egg Brakes
Zadelpen Alpina Wing TT
Zadel ISM Adamo Racing
Bidon Bontrager Speed Bottle
Gewicht 9,2 kg

Afbeelding
De cockpit

Afbeelding
Een echte!

perik
Forum-lid

perik 10 apr 2010 20:28

Gaaf, zo met die SRM. In hoeverre voegt die Gass vork eigenlijk wat toe voor dit soort werk? Zou een nette TT vork niet beter in het plaatje passen? Ik kan me herinneren dat ik deze vork ook heb overwogen toen ik mijn racer aan het opbouwen was, ze waren toen goedkoop bij Salden te krijgen.

tiest
Forum-lid HC

tiest 10 apr 2010 20:54

Een easton of Oval vork zou het helemaal afmaken. Hoe ga je de Powercontrol monteren??
Ziet er wel waanzinnig uit met die SRM.
Fietscomputertje met draad(bah) mag er nu ook wel af he.

kalkko
Forum-lid

kalkko 11 apr 2010 15:22

Wat een prachtige fiets vind ik dit, naast deze mag helemaal geen titanium frame staan, dit is toch vele malen mooier dan zijn dunne buizen geval.

gr,

Koos

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mei 2010 17:05

Mijn nieuwe Litespeed Siena, frame maatje kleiner 54 tov mijn vorige Siena. Gewicht 7,56kg. Afmontage 11 speed compact, 3T vork, zadelpen, stuurpen en stuur, Neutrons, Selle SMP Evolution zadel en Speedplay Zero pedalen. Kettingbladen nog te vervangen door Stronglight.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En samen (offtopic) met mijn Cannondale CAAD9

Afbeelding
What makes the boat go faster?

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 mei 2010 17:39

Mooie fiets Livio, ziet er chique uit met zo'n "sobere" afmontage. Beetje off-topic: wat mij meevalt, is dat ik m'n eigen Ti-racer (Planet-X, maat L) met Chorus 11-speed/Record remmen/FSA stuur, stuur- en zadelpen/DT Swiss wielen toch netjes op 5,8 kg heb kunnen houden. Maar ja, ieder verder onsje gewichtsbesparing wordt wel steeds kostbaarder en ik ben zo ook tevreden;).
Back on topic: Veel mooie km's toegewenst op je fraaie Siena!
60 x Ventoux

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mei 2010 17:53

Le Grimpeur schreef:Mooie fiets Livio, ziet er chique uit met zo'n "sobere" afmontage. Beetje off-topic: wat mij meevalt, is dat ik m'n eigen Ti-racer (Planet-X, maat L) met Chorus 11-speed/Record remmen/FSA stuur, stuur- en zadelpen/DT Swiss wielen toch netjes op 5,8 kg heb kunnen houden. Maar ja, ieder verder onsje gewichtsbesparing wordt wel steeds kostbaarder en ik ben zo ook tevreden;).
Back on topic: Veel mooie km's toegewenst op je fraaie Siena!

5,8kg wouw. Vraag me af waar het gewichtsverschil zit van 1,7kg?
Maat L versus maat 54 moet niet veel uitmaken. Chorus 11-speed/Record remmen versus Record 11 speed mag ook niet zo veel uitmaken.
FSA versus 3T gaat het verschil ook niet maken.
Blijft over de wielen, zadel en vork en eventueel pedalen. Maar om hier 1,7kg te vinden is veel.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie