Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tune Schwarzbrenner

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 08 apr 2010 21:29

Ik vind de stickers best ok! Staan mooi bij de fiets.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 09 apr 2010 10:30

Ik vind de wielen erg mooi maar niet in een Dogma. Het Dogma frame is al erg druk en dan deze wielen er nog in........lijkt wel een kermis.

Zonder de stickers zou het volgens mij veel mooier zijn. maar gelukkig valt over smaak...

danoontje
Forum-lid

danoontje 09 apr 2010 11:32

Super! Vooral met deze wielen!
Anima Sana In Corpore Sano.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 09 apr 2010 14:37

Idd, die plakkers eraf!!

Hoeveel mag een wiel uit het center staan eer het als onaanvaardbaar mag bestempeld worden?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

d.s.
Forum-lid

d.s. 18 mei 2010 10:42

Wat is de adviesprijs van zo'n set ?
Zijn de velgen apart verkrijgbaar ?

Weet er ook iemand wie de invoerder is van Tune is België/Nederland ?

eric69
Forum-lid

eric69 18 mei 2010 11:33

Hallo,

Een gerenommeerde firma als Tune moet zich schamen om zo een duur product op de markt te brengen en dan een foutief ingespaakt wiel af te leveren.
Soms vraag ik me wel eens af, hoe en door wie en vooral OF er wel een eindcontrole plaatsvindt ...

GRtz, Eric

ori53
Forum-lid

ori53 18 mei 2010 12:50

D.S. schreef: Weet er ook iemand wie de invoerder is van Tune is België/Nederland ?

http://www.azzuri.nl

bron: http://www.tune.de
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......

Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 18 mei 2010 13:42

eric69 schreef:Hallo,

Een gerenommeerde firma als Tune moet zich schamen om zo een duur product op de markt te brengen en dan een foutief ingespaakt wiel af te leveren.
Soms vraag ik me wel eens af, hoe en door wie en vooral OF er wel een eindcontrole plaatsvindt ...

GRtz, Eric

Idd, bij mij was het geval dat men een campa body op een (van origine) shimano achterwiel had gezet. De wielen met campa body zijn namelijk zeer moeilijk om aan te komen.

Azurri is inderdaad de importeur, volgens mij zijn zij dat ook voor Litespeed.

Ik zit op dit moment een week in Frankrijk, eindelijk mooi weer! Na deze week zal ik wat meer ervaringen met de wielen delen. Het piepen van de wielen bij het remmen heb ik nu inderdaad ervaren. Met name vlak voor een haarspeld. Gisteren de Swisstop Yellowking gemonteerd, vandaag daarmee rijden. Eens kijken of de wielen nog steeds piepen bij het remmen.

Gr.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

sjezer
Forum-lid

sjezer 18 mei 2010 21:56

Ik heb de zwarte Flash blokken van Swiss Stop. Van piepen geen last, remmen geluidloos. Wel na 4 Ardennenritten behoorlijke slijtage. Het goede is dat er voldoende remkracht beschikbaar is (zelfs bij nat weer viel me dat niet tegen) en dat de blokken zachter zijn dan de velgen!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 18 mei 2010 22:40

nicovandijk schreef:OK, eerste ervaringen met de Tune Schwarzbrenner.

4. Een clublid attendeerde mij erop dat mijn achterwiel scheef in de fiets stond. Ik eerst denken dat dit aan het asymmetrische Dogma model lag. Naar nu blijkt staat het achterwiel ca. 6mm uit het lood en is dus verkeerd ingespaakt. Stom dat ik dat bij het monteren niet heb gecheckt. Aan de andere kant, bij een dergelijke wielset had ik dit niet verwacht. Erg slordig. Inmiddels contact gehad met mijn FM, vrijdag komt een vervangend wiel. Hopelijk kan ik dan kilometers gaan maken.

Mooie wielen maar merkte je het niet dat het wiel 6mm uit het lood stond toen je het wiel geplaatst had ?! Je remmen kunnen dan nooit goed staan en dat moet toch al een teken aan de wand zijn ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 18 mei 2010 23:03

Als je al aardig wat tune spul hebt gehad (specifiek de naven) houd je al rekening met het feit dat de bouwkwaliteit soms te wensen overlaat (zou dus ook nooit tune naven in Lightweights willen, waar inmiddels niet voor niets de overstap naar de ook niet foutloze dt190 is gemaakt.

Vindt dit geen lelijke wielen maar snap enkel de combi van een frame met overgewicht (daar kies je voor) met zeer lichte maar zeer kwetsbare wielen niet. Denk dat ik voor iets stevigers was gegaan.

eric69
Forum-lid

eric69 19 mei 2010 01:13

Hallo,

M.b.t de naven van Tune heb ik daarintegen een hele goede ervaring.
Heb een setje mig/mag uit 2003 en deze zitten in een handgespaakt setje met ambrosio crono f20. Deze wielen zijn door Ernie Frieke gespaakt en ze gaan echt als de brandweer. Heerlijk direkt en eerlijk gezegd rij ik hier nog liever mee als mijn carbon wielset.

Grtz, Eric

Plaats reactie