Tune Schwarzbrenner
Ik vind de wielen erg mooi maar niet in een Dogma. Het Dogma frame is al erg druk en dan deze wielen er nog in........lijkt wel een kermis.
Zonder de stickers zou het volgens mij veel mooier zijn. maar gelukkig valt over smaak...
Zonder de stickers zou het volgens mij veel mooier zijn. maar gelukkig valt over smaak...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Idd, die plakkers eraf!!
Hoeveel mag een wiel uit het center staan eer het als onaanvaardbaar mag bestempeld worden?
Hoeveel mag een wiel uit het center staan eer het als onaanvaardbaar mag bestempeld worden?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Hallo,
Een gerenommeerde firma als Tune moet zich schamen om zo een duur product op de markt te brengen en dan een foutief ingespaakt wiel af te leveren.
Soms vraag ik me wel eens af, hoe en door wie en vooral OF er wel een eindcontrole plaatsvindt ...
GRtz, Eric
Een gerenommeerde firma als Tune moet zich schamen om zo een duur product op de markt te brengen en dan een foutief ingespaakt wiel af te leveren.
Soms vraag ik me wel eens af, hoe en door wie en vooral OF er wel een eindcontrole plaatsvindt ...
GRtz, Eric
D.S. schreef: Weet er ook iemand wie de invoerder is van Tune is België/Nederland ?
http://www.azzuri.nl
bron: http://www.tune.de
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
-
- Forum-lid
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
- Locatie: Mierlo
eric69 schreef:Hallo,
Een gerenommeerde firma als Tune moet zich schamen om zo een duur product op de markt te brengen en dan een foutief ingespaakt wiel af te leveren.
Soms vraag ik me wel eens af, hoe en door wie en vooral OF er wel een eindcontrole plaatsvindt ...
GRtz, Eric
Idd, bij mij was het geval dat men een campa body op een (van origine) shimano achterwiel had gezet. De wielen met campa body zijn namelijk zeer moeilijk om aan te komen.
Azurri is inderdaad de importeur, volgens mij zijn zij dat ook voor Litespeed.
Ik zit op dit moment een week in Frankrijk, eindelijk mooi weer! Na deze week zal ik wat meer ervaringen met de wielen delen. Het piepen van de wielen bij het remmen heb ik nu inderdaad ervaren. Met name vlak voor een haarspeld. Gisteren de Swisstop Yellowking gemonteerd, vandaag daarmee rijden. Eens kijken of de wielen nog steeds piepen bij het remmen.
Gr.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=17cf4e&r=2&c=2&u=M&g=n&f=jliilfgjij&z=a.png)
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=17cf4e&r=2&c=2&u=M&g=n&f=jliilfgjij&z=a.png)
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik heb de zwarte Flash blokken van Swiss Stop. Van piepen geen last, remmen geluidloos. Wel na 4 Ardennenritten behoorlijke slijtage. Het goede is dat er voldoende remkracht beschikbaar is (zelfs bij nat weer viel me dat niet tegen) en dat de blokken zachter zijn dan de velgen!
nicovandijk schreef:OK, eerste ervaringen met de Tune Schwarzbrenner.
4. Een clublid attendeerde mij erop dat mijn achterwiel scheef in de fiets stond. Ik eerst denken dat dit aan het asymmetrische Dogma model lag. Naar nu blijkt staat het achterwiel ca. 6mm uit het lood en is dus verkeerd ingespaakt. Stom dat ik dat bij het monteren niet heb gecheckt. Aan de andere kant, bij een dergelijke wielset had ik dit niet verwacht. Erg slordig. Inmiddels contact gehad met mijn FM, vrijdag komt een vervangend wiel. Hopelijk kan ik dan kilometers gaan maken.
Mooie wielen maar merkte je het niet dat het wiel 6mm uit het lood stond toen je het wiel geplaatst had ?! Je remmen kunnen dan nooit goed staan en dat moet toch al een teken aan de wand zijn ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je al aardig wat tune spul hebt gehad (specifiek de naven) houd je al rekening met het feit dat de bouwkwaliteit soms te wensen overlaat (zou dus ook nooit tune naven in Lightweights willen, waar inmiddels niet voor niets de overstap naar de ook niet foutloze dt190 is gemaakt.
Vindt dit geen lelijke wielen maar snap enkel de combi van een frame met overgewicht (daar kies je voor) met zeer lichte maar zeer kwetsbare wielen niet. Denk dat ik voor iets stevigers was gegaan.
Vindt dit geen lelijke wielen maar snap enkel de combi van een frame met overgewicht (daar kies je voor) met zeer lichte maar zeer kwetsbare wielen niet. Denk dat ik voor iets stevigers was gegaan.
Hallo,
M.b.t de naven van Tune heb ik daarintegen een hele goede ervaring.
Heb een setje mig/mag uit 2003 en deze zitten in een handgespaakt setje met ambrosio crono f20. Deze wielen zijn door Ernie Frieke gespaakt en ze gaan echt als de brandweer. Heerlijk direkt en eerlijk gezegd rij ik hier nog liever mee als mijn carbon wielset.
Grtz, Eric
M.b.t de naven van Tune heb ik daarintegen een hele goede ervaring.
Heb een setje mig/mag uit 2003 en deze zitten in een handgespaakt setje met ambrosio crono f20. Deze wielen zijn door Ernie Frieke gespaakt en ze gaan echt als de brandweer. Heerlijk direkt en eerlijk gezegd rij ik hier nog liever mee als mijn carbon wielset.
Grtz, Eric