Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo R2.5

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 feb 2010 14:22

MattBeone schreef:Er hoeft niks hersteld te worden, het is puur de blanke lak die beschadigd is.

Geef carbon schade.

Hoi,

Moeilijk te zien op de foto vanwege de schaduw maar hoe ziet het rood omcirkelde gebied er daadwerkelijk uit. Lijkt me toch iets van een putje of niet?

[img=http://img64.imageshack.us/img64/5497/pbpic4616929.jpg]

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 feb 2010 14:25

ZorroI schreef:UCP in Zwijndrecht? Zeker dat andere Topic nog niet gelezen? :D

"Ironie (geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. Ironie geldt daarbij als de 'milde', subtiele vorm: de dubbele bodem, die enige geoefendheid van een lezer vergt om haar te herkennen. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke). Ironie is een vorm van humor."
"Try not. Do or do not......there is no try"

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 feb 2010 14:29

Ja ja, grapjas. Maar stond geen smiley of iets dus.........Mensen die jouw gevatheid en ironie dus niet kennen zouden je nog geloven ook ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 20 feb 2010 14:59

@zorro:

Snap wat je bedoelt, maar het is echt alleen duidelijk lakschade. Het carbon eronder is onaangetast. Puur de blanke lak die is weggeschuurd.

Ik vertrouw mijn LBS ook met wat ze aan mij verkopen, ik wordt ook door ze gesponsord en kom er al jaren. dus ze verkopen me echt geen defecte frame's.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2010 23:09

Het carbon is wel degelijk beschadigd. Bij de beschadiging boven de cirkel lijkt het er toch sterk op dat de vezels van de bovenste laag voor een deel zijn weggeschaafd.

Als 't alleen lak is dan is 't makkelijk te repareren. Maar ik weet niet hoeveel mensen epoxy in huis hebben staan die geschikt voor dit doeleinde. (UV bestendig bijv).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 21 feb 2010 08:44

meer nog dan hoe het eruit ziet is het van belang te weten hoe de schade is ontstaan. Zijn het echt krasjes, of ie er iets met geweld tegen aangekomen en vervolgens langs geschuurd. In dat laatste geval kan het carbon wel degelijk zijn beschadigd. Met name op de bovenbuis lijkt het zo te kunnen zijn.
Laat het frame wel goed controleren op dat soort gebreken en uiteraard garantie claimen.
Als het frame goed is en je hebt garantie ( volledige) dan kan er weinig mis gaan. het ergste wat dan kan gebeuren is dat ie ooit vervangen wordt voor een R3.

Alleen als je weet hoe de frame verpakt zijn, dan weet je ook daar daar geen schade door kan ontstaan ..

marcelb
Forum-lid

marcelb 21 feb 2010 10:51

De schade aan de bovenbuis doet mij denken aan een soortgelijke schade aan mijn carbon frame. Aan het oppervlak leek het een lakschade en bij nadere bestudering bleek het frame op die plaats makkelijker in te drukken dan op andere plekken. Ik het frame toen laten controleren en het oordeel was: total loss vanwege delaminatie op die plek.
Real men wear blûk!!! Marcel

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 21 feb 2010 19:49

Jongens, rustig. jullie oordelen vanaf een onduidlijke foto. Ik heb het frame thuis liggen om op te meten. en zie dat het pure lakschade is.- ik zal het nog eens nader vragen aan mijn LBS, maar als hij mij garandeerd dat het lakschade is dan heb ik de zekerheid dat wanneer het toch mis gaat ik zowiezo zijn garantie heb.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 feb 2010 20:04

Tja. Wel knap dat je kunt zien dat het pure lakschade is. Freme ziet er toch aardig "gekraakt" uit.
Komt nog bij dat de meeste 2.5 frames het in de loop der tijd hebben begeven (veel scheurvorming, de R3 is veel betrouwbaarder) en ik zou lekker je Sintesi blijven rijden (daar ken je de geschiedenis tenminste van).

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 21 feb 2010 21:37

Tja, ik snap jullie punt. Maar ik heb genoeg vertrouwen in mijn lba dat wanneer het frame defect is ik gewoon een nieuwe krijg.

joseph
Forum-lid

joseph 22 feb 2010 01:25

Heb je eigenlijk niet allang besloten? Als je alleen het frame maar wilt verdedigen dan moet je niet naar verdere adviezen vragen.
Over de maat: ik heb een S1, ben 1,76 en rijd ook een 54. Maar het beste is om je toch even na te laten meten bij je fietsenmaker. Die kan je daar een goed oordeel over geven.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

foosho
Forum-lid

foosho 22 feb 2010 01:39

Zoals iedereen al zegt is het niet verstandig op een beschadigd carbon frame te gaan rijden ivm de veiligheid. Met het blote oog is interne carbon schade niet waarneembaar.

Je zou hem kunnen laten controleren dmv rontgenfoto's, hier bijv.

Plaats reactie