Pagina 3 van 5

Geplaatst: 29 jun 2010 01:18
door willemg12
tja, 100% zekerheid blijft lastig. the proof of the pudding ..

bij mij op de fietsen zit de beugel behoorlijk onderaan.
dus dat zou bij jou ook moeten kunnen. Je kan de staander redelijk verstellen waardoor het wel past.

voor de ultieme zekerheid.
Ik heb mijn dakdragers bij bike2build in vlaardingen gekocht. Daar heb ik de hele handel in de winkel uitgebreid mogen uittesten.
als je het nou echt niet vertrouwt kun je altijd even een leverancier proberen die er een op voorrraad heeft.

Geplaatst: 29 jun 2010 09:45
door hm2694
Wij hebben een JJ Hybridium, deze dus http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=12

het dames en heren model. fiets past perfect op de drager en geen problemen met vastzetten de ruimte is groot genoeg.

Succes

Geplaatst: 29 jun 2010 21:04
door kdiericx
HM2694 schreef:Wij hebben een JJ Hybridium, deze dus http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=12

het dames en heren model. fiets past perfect op de drager en geen problemen met vastzetten de ruimte is groot genoeg.

Succes


Heb jij ook een Proride 591? Grijpt die arm dan zo laag aan?

Geplaatst: 29 jun 2010 22:59
door wilcoelskamp
Ik zit ook te kijken naar de Thule 561, en waarom zou je voorvork zo meer belasting krijgen als je je voorwiel eruit haalt.

Geplaatst: 30 jun 2010 08:43
door hm2694
kdiericx schreef:
HM2694 schreef:Wij hebben een JJ Hybridium, deze dus http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=12

het dames en heren model. fiets past perfect op de drager en geen problemen met vastzetten de ruimte is groot genoeg.

Succes


Heb jij ook een Proride 591? Grijpt die arm dan zo laag aan?


Ja ik heb deze en de fiets gaat goed in de buegel en staat prima op het dak. http://www.bike2build.nl/product/BC0008 ... for-1-bike deze dus.

Ja de beugel is goed verstelbaar en je kan de fiets er goed in klemmen.

Voor vragen mail maar

Groet Hans

Geplaatst: 30 jun 2010 08:50
door ferry1982
gamiel schreef:
roger schreef:Kijk eens bij ELITE die heben de San Remo drager superfijn(makkelijk in gebruik) je kan hier gewoon 200km/pu mee rijden geen enkel probleem.


Dat zal een aardig windgeruis en brandstofverbuik geven ........ ik heb nog nooit iemand met 200/km/u voorbij zien komen met een fiets op het dak.


ik kan je vertellen dat 180 mogelijk is ;) alleen je verbruik gaat wel dik omhoog ik moest op 1000km met een diesel een 40l extra tanken. Dus voor mij nu een fietsendrager achter de auto. Vind ik persoonlijk prettiger omdat je de fiets kan zien en bij een tolpoortje gaat het toch een keer mis.

Geplaatst: 30 jun 2010 14:32
door nagtie
Ik heb ook dakdragers, ooit eens voor 10 euro bij de Opel dealer gekocht.

Maar heb nu dus die Thule clip on, ik vind het prettiger rijden, mede ook omdat ik de fiets gewoon kan zien, en dus kan ingrijpen als ik iets vreemds zie.
Ik zet hem wel altijd vast met 3 spanbanden. 1 rond de crank, aan de onderste dwarsligger vast. Dan zit de fiets vast. doe ik er 1 door het voorwiel naar de schuinebuis. En dan nog 1 door de horizontale buis naar de boven kant fiets, met het overige van die band zet ik mijn achterwiel vast.

Als ik een station zou hebben zou ik een dakkoffer kopen, en de make up incl vrouw daar in stoppen. (vind je de weg ook een stuk makkelijker) en dan de fiets in de auto, is toch minder diefstal gevoelig.
Zeker ook omdat je vrouw die dakkoffer kan bewaken tijdens het eten.

Geplaatst: 07 jul 2010 18:33
door martijn78
Weet iemand of er skiboxen zijn waar een fiets inpast?
misschien eventueel wielen apart vervoeren,

iemand ervaring mee?

Geplaatst: 07 jul 2010 19:02
door -eric-
Maten van een redelijke dakkoffer zijn 170 x 70. Ik denk dat je een heel eind komt.....

Geplaatst: 07 jul 2010 20:27
door martijn78
thanks, ik ga eens op marktplaats kijken

Geplaatst: 08 jul 2010 13:08
door magnus9301
Iemand idee of een Thule proride 591 ook naast een dakkoffer van gemiddeld formaat past op de dakdragers?

Geplaatst: 09 jul 2010 12:17
door schapje
Ik heb een Thule skibox (Atlantis 200), deze is relatief kort (maar als snowboarder is dat geen probleem) en breed. Dit jaar ging mijn fiets daar makkelijk in mee naar Zuid Frankrijk. Wieltjes en zadelpen eruit. Voor de ketting en derraileur een transport as (http://rose.nl/accessoires/onderhoud-ve ... tail2=3725).

Onder de box ligt issolatiemateriaal en de wielen gaan bovenop het frame in bubbleplastic. Het geheel met spanbanden vastzetten en verder opvullen met schoenen, helm, pomp en in ons geval kinderspeelgoed.

Voordeel van deze box is dat hij aan alletwee de kanten valt te openen zodat je overal goed bij kan.
Verder heb ik ook de veloman dragers via rose die hierboven al genoemd zijn. Ook deze zijn goed te gebruiken maar passen denk ik niet om Thule aerobars (860). Met de fiets in de box kan je redelijk doorrijden en de jatkans is nihil.