Carbonreparatie.nl
Jazeker, misschien zijn wij wel conservatief;). Carbon scheurtjes/beschadigingen zijn vaak niet zichbaar, en merk je pas wanneer je op de grond ligt. 75 euro is inderdaad niet veel, maar mij te veel risico om te vallen. Veel succes! Ik hoor graag hoe het wiel bevalt na reparatie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21 aug 2007 18:56
Iedereen in dit topic heeft GROTE twijfels alleen jij hebt er vertrouwen in.
Ik zeg: of je hebt aandelen carbonreparatie.nl
of je bent gewoon stronteigenwijs (bedoel het goed)
Ik zeg: of je hebt aandelen carbonreparatie.nl
of je bent gewoon stronteigenwijs (bedoel het goed)
De wijzen komen uit het oosten...
Moet ik kiezen?
Dan stroneigenwijs!
Maar Jappie carbon doet ongeveer hetzelfde, die maakt zadel/zadepen combinaties slaat er een paar keer op met een hamer als test en fietst er dan gewoon mee...
Dat is wel vertrouwt?
En een carbon velg met alu. remrand waar een gat(gaatje...) in de velg zit en een klein scheurtje bij een nippelgat is "zelfmoord"
Als het gewoon gerepareert word bij een bedreif dat zelfs garantie geeft heb ik daar voldoende vertrouwen in om de gok te wagen!
Nee, mensen die op R-Sys wielen rijden... DAT zijn waaghalzen
Bovendien weeg ik net geen 60kg, scheelt ook weer!
Dan stroneigenwijs!
Maar Jappie carbon doet ongeveer hetzelfde, die maakt zadel/zadepen combinaties slaat er een paar keer op met een hamer als test en fietst er dan gewoon mee...
Dat is wel vertrouwt?
En een carbon velg met alu. remrand waar een gat(gaatje...) in de velg zit en een klein scheurtje bij een nippelgat is "zelfmoord"
Als het gewoon gerepareert word bij een bedreif dat zelfs garantie geeft heb ik daar voldoende vertrouwen in om de gok te wagen!
Nee, mensen die op R-Sys wielen rijden... DAT zijn waaghalzen
Bovendien weeg ik net geen 60kg, scheelt ook weer!
mijn Flickr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Composieten zijn gewoon goed te repareren, het moet alleen goed gebeuren en daar zit 'm 't probleem. Als ik van beide bovenstaande bedrijven zie hoe ze grote scheuren in de bovenbuis repareren heb ik er ernstig m'n twijfels bij, zodanig dat ik er niet over na zou denken om er zelf een frame langs te brengen als de bovenbuis of schuine buis gesneuveld is.
Vandaag bij een groot bedrijf geweest wat van alles van composieten maakt. Ook die repareren composieten. Ze hadden er zelfs een apart apparaat voor staan (was voor vacuum wet layup, ding is een vacuumpomp met verwarmingselement met thermostaat, zo dat de epoxy onder ideale temperatuur uithard). Nu hoef je echt daar niet aan te kloppen om je frame te laten repareren, want voor de kosten kan je waarschijnlijk 3 nieuwe frames kopen.
En Japie Carbon is wel 't levende bewijs dat er nog een hoop goed kan gaan ook al heb je eigenlijk geen idee waar je mee bezig bent. Want dat bewijst het wel als je er met een hamer op gaat slaan.
Vandaag bij een groot bedrijf geweest wat van alles van composieten maakt. Ook die repareren composieten. Ze hadden er zelfs een apart apparaat voor staan (was voor vacuum wet layup, ding is een vacuumpomp met verwarmingselement met thermostaat, zo dat de epoxy onder ideale temperatuur uithard). Nu hoef je echt daar niet aan te kloppen om je frame te laten repareren, want voor de kosten kan je waarschijnlijk 3 nieuwe frames kopen.
En Japie Carbon is wel 't levende bewijs dat er nog een hoop goed kan gaan ook al heb je eigenlijk geen idee waar je mee bezig bent. Want dat bewijst het wel als je er met een hamer op gaat slaan.
volgens mij is heel heeswijk-dinther IN DE BAN
@ jaapieo: afhankelijk van de schade zou ik het gewoon probeqen. het kost niet de wereld, ik heb het idee dat edwin goed weet waar hij mee bezig is en ook realistisch is wat betreft repa's die wel of niet kunnen. zeker als je nu nog met het wiel kunt rijden, zou ik het proberen, veel slechter wordt het niet.
meer algemeen: eens met AMC wat betreft de repareerbaarheid van carbon delen. is zeker wel goed mogelijk. ik denk alleen dat je geen hyperprofessionele installatie nodig hebt om toch goed resultaat te boeken. optimaal is het niet, wel wat zwaarder en waarschijnlijk net zo sterk.
@ jaapieo: afhankelijk van de schade zou ik het gewoon probeqen. het kost niet de wereld, ik heb het idee dat edwin goed weet waar hij mee bezig is en ook realistisch is wat betreft repa's die wel of niet kunnen. zeker als je nu nog met het wiel kunt rijden, zou ik het proberen, veel slechter wordt het niet.
meer algemeen: eens met AMC wat betreft de repareerbaarheid van carbon delen. is zeker wel goed mogelijk. ik denk alleen dat je geen hyperprofessionele installatie nodig hebt om toch goed resultaat te boeken. optimaal is het niet, wel wat zwaarder en waarschijnlijk net zo sterk.
Dat is toch een andere Heeswijker genaamd "AVG" OF "Italian Bikes"?skimons schreef:volgens mij is heel heeswijk-dinther IN DE BAN
Dat daat geen verwarring over komt aangezien ze allebij uit Heeswijk komen?
Ik ga de "gok" gewoon nemen!
mijn Flickr
Ik heb een keer een gerepareerd carbon frame gezien en kon absoluut niet meer zien of voelen waar het gescheurd was. Zelfs toen het aangewezen werd niet.
Dit zegt in feite niks over hoe betrouwbaar het is, maar gevoelsmatig was ik toch onder de indruk.
Dit zegt in feite niks over hoe betrouwbaar het is, maar gevoelsmatig was ik toch onder de indruk.