Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonreparatie.nl

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 20 jan 2010 23:27

Jazeker, misschien zijn wij wel conservatief;). Carbon scheurtjes/beschadigingen zijn vaak niet zichbaar, en merk je pas wanneer je op de grond ligt. 75 euro is inderdaad niet veel, maar mij te veel risico om te vallen. Veel succes! Ik hoor graag hoe het wiel bevalt na reparatie.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 23:30

Ik houd jullie op de hoogte!
IK heb er wel vertrouwen in, mijn fm heeft zoals ik al zij ook een frame laten repareren en die is na 1,5(??) jaar nogsteeds gewoon goed :D
mijn Flickr

twentebike
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 aug 2007 18:56

twentebike 20 jan 2010 23:45

Iedereen in dit topic heeft GROTE twijfels alleen jij hebt er vertrouwen in.
Ik zeg: of je hebt aandelen carbonreparatie.nl
of je bent gewoon stronteigenwijs (bedoel het goed)
De wijzen komen uit het oosten...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 jan 2010 23:47

Nah, de meningen zijn zwaar verdeeld. Denk eigenlijk dat de waarheid is dat er erg weinig ervaringen mee zijn..

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 23:51

Moet ik kiezen?
Dan stroneigenwijs!
Maar Jappie carbon doet ongeveer hetzelfde, die maakt zadel/zadepen combinaties slaat er een paar keer op met een hamer als test en fietst er dan gewoon mee...
Dat is wel vertrouwt?
En een carbon velg met alu. remrand waar een gat(gaatje...) in de velg zit en een klein scheurtje bij een nippelgat is "zelfmoord"
Als het gewoon gerepareert word bij een bedreif dat zelfs garantie geeft heb ik daar voldoende vertrouwen in om de gok te wagen!
Nee, mensen die op R-Sys wielen rijden... DAT zijn waaghalzen ;)

Bovendien weeg ik net geen 60kg, scheelt ook weer!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2010 00:31

Composieten zijn gewoon goed te repareren, het moet alleen goed gebeuren en daar zit 'm 't probleem. Als ik van beide bovenstaande bedrijven zie hoe ze grote scheuren in de bovenbuis repareren heb ik er ernstig m'n twijfels bij, zodanig dat ik er niet over na zou denken om er zelf een frame langs te brengen als de bovenbuis of schuine buis gesneuveld is.

Vandaag bij een groot bedrijf geweest wat van alles van composieten maakt. Ook die repareren composieten. Ze hadden er zelfs een apart apparaat voor staan (was voor vacuum wet layup, ding is een vacuumpomp met verwarmingselement met thermostaat, zo dat de epoxy onder ideale temperatuur uithard). Nu hoef je echt daar niet aan te kloppen om je frame te laten repareren, want voor de kosten kan je waarschijnlijk 3 nieuwe frames kopen.

En Japie Carbon is wel 't levende bewijs dat er nog een hoop goed kan gaan ook al heb je eigenlijk geen idee waar je mee bezig bent. Want dat bewijst het wel als je er met een hamer op gaat slaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 21 jan 2010 01:24

volgens mij is heel heeswijk-dinther IN DE BAN :D

@ jaapieo: afhankelijk van de schade zou ik het gewoon probeqen. het kost niet de wereld, ik heb het idee dat edwin goed weet waar hij mee bezig is en ook realistisch is wat betreft repa's die wel of niet kunnen. zeker als je nu nog met het wiel kunt rijden, zou ik het proberen, veel slechter wordt het niet.

meer algemeen: eens met AMC wat betreft de repareerbaarheid van carbon delen. is zeker wel goed mogelijk. ik denk alleen dat je geen hyperprofessionele installatie nodig hebt om toch goed resultaat te boeken. optimaal is het niet, wel wat zwaarder en waarschijnlijk net zo sterk.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 21 jan 2010 10:40

skimons schreef:volgens mij is heel heeswijk-dinther IN DE BAN :D
Dat is toch een andere Heeswijker genaamd "AVG" OF "Italian Bikes"?
Dat daat geen verwarring over komt aangezien ze allebij uit Heeswijk komen?

Ik ga de "gok" gewoon nemen!
mijn Flickr

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 jan 2010 10:44

jaapieo schreef:Moet ik kiezen?
Dan stroneigenwijs!


Maar dat wisten we al langer.

Ga je met deze set ook tubelles rijden? Of zijn het tubewieltjes/

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 21 jan 2010 10:48

Ja, was van plan een paar ultrermo R bandjes, icm. met een no tubes vloeistof te gebruiken! ;)






Zijn alu. remvlakken voor draadbandjes...
mijn Flickr

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 21 jan 2010 10:51

Ik heb een keer een gerepareerd carbon frame gezien en kon absoluut niet meer zien of voelen waar het gescheurd was. Zelfs toen het aangewezen werd niet.

Dit zegt in feite niks over hoe betrouwbaar het is, maar gevoelsmatig was ik toch onder de indruk.

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 21 jan 2010 13:52

Kun je voor de beeldvorming niet eens wat foto's plaatsen van de schade aan de wielen?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Plaats reactie