Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

nog op zoek naar een klimwiel

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 11 feb 2010 18:22

enrique1 schreef:In mijn nieuw canyon frame heb ik momenteel een setje reynolds assault carbon zitten .Nu ben ik nog op zoek naar een setje klimwielen met alu remrand
De 1ste setjes die ik op het oog kreeg was de fulcrum zero,campa schamal,en easton slx.Deze wegen allemaal rond de 1400gr
Heeft er iemand andere suggesties die lichter zijn,Wielen zelf laten spaken ?
Geen mavics

Handgevlochten en recht en rond. Opgebouwd met Tune naven: Mig 66R (28h), Tune Mag 200 (32h), Sapim CX Ray spaken en nippels en American Classic CR 350 velgen. Voor draad of vouwbanden ETRTO 622. Voorwiel kaal 577gr, achterwiel kaal 727 gr, samen 1304 gr. Voorwiel radiaal gespaakt, achterwiel 3 X kruis en warm gespaakt. Passend voor Shimano en SRAM cassettes, 8v, 9v of 10v. Ombouw naar Campagnolo body is niet noodzakelijk: bij 9v of 10v zijn beide systemen door elkaar te gebruiken. Enkele jaren alleen in de zomer gebruikt. Geschikt tot 80kg. €400,00 Interesse? stuur me PM,
Sjef

treker
Forum-lid

treker 13 feb 2010 12:54

Ook een mavic open pro velgen? Als je deze laat spaken met de CX Ray spaken, Alu nippels en de record naven heb je een super sterk, licht en stijf wiel voor draadbandjes.
Je zou ook aan 2 way fit wielen kunnen denken al heb ik geen idee hoe zwaar deze allemaal zijn..
How faster your spin, how faster you go

Plaats reactie