vervoer carbon fiets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Een zadelpen en zadel combi kan je niet verstellen
die combi is zelf gemaakt. En dat slaan was een test.
die combi is zelf gemaakt. En dat slaan was een test.
japie carbon schreef:En dat slaan was een test.
Dat snapte ik wel, ik vond hem leuk.
Waarom testje je hem eigenlijk met een hamer, gewoon benieuwd. Even kijken hoe sterk dat spul nu is?
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Als je trouwens toch over hamers en carbon gaat praten, kwam ik tijdje geleden tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE
http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ
Hier nog een leuke
http://www.youtube.com/watch?v=nvk63bmVpck
Veel kijkplezier!
http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE
http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ
Hier nog een leuke
http://www.youtube.com/watch?v=nvk63bmVpck
Veel kijkplezier!
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Voor de lange afstanden maak ik gebruik van een Thule dakkoffer (geloof de Ocean 100). Met 2 kids + vrouw op vakantie is er in de auto (honda jazz) vaak geen plaats voor de fiets. Wielen en zadel demonteren, stuur draaien. Fiets + wielen in een fietstas en de fietstas in de dakkoffer.
Voordeel is dat je fiets tijdens het rijden beschermd is en op parkeerplaatsen relatief veilig opgeborgen is. Bij een overnachting in een hotel neem ik de fietstas zo de hotel kamer op.
Nadeel is dat je iets meer bezine verbruikt en dat die koffer wat heerie op het dak kan maken.
Voordeel is dat je fiets tijdens het rijden beschermd is en op parkeerplaatsen relatief veilig opgeborgen is. Bij een overnachting in een hotel neem ik de fietstas zo de hotel kamer op.
Nadeel is dat je iets meer bezine verbruikt en dat die koffer wat heerie op het dak kan maken.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3
(Fiets) Cervelo R3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
japie carbon schreef:Ik weet ook wel dat klemmen niet bevordelijk is, maar wanneer dit voorzichtig gebeurt denk ik dat het geen kwaad kan.
Ik heb ook al heel wat carbon stuk proberen te maken en het is toch echt best lastig.
Ik rij bv al een tijdje met een zadelpen combi waar ik meerdere keren op geslagen heb met een hamer.
Pas nog een Scale met ISP gezien die door Salden was ingeklemd in een montage standaard. Na 30 km was 't frame afgeschreven, beetje zonde.
Waarom je met een hamer om een zadel gaat slaan is bij een volslagen raadsel. Die belasting heeft in de verste verte niet te maken met de praktijk. Hoe hard denk je dat je moet slaan om een vergelijkbare hoeveelheid kinetische energie te krijgen als dat je door een gat in de weg stuiterd en je met je volledige gewicht op 't zadel terecht komt.
Gijs01 schreef:Is wel een goed idee zeg, die dakkoffer, dan speel je op safe. Wat is je framemaat?
Gijs,
Framemaat is een 58cm (cervelo R3). Twee wielen passen er ook net in, samen met schoenen, kleding etc. Alles netjes bij elkaar.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3
(Fiets) Cervelo R3
Rikkert schreef:Ace1978 schreef:Gijs01 schreef:Ik heb een Thule drager voor achterop de fiets.
Zet je daar de auto op?
lol
Nee, ben sinds 6 weken vader van de tweede en die is wakker tussen 23 uur en 5 uur. Dat tast de scherpte enigzins aan....
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vervoer mijn carbon mtb gewoon op een spinder. Al drie jaar lang ook vakanties van ruim 1200km en in duitsland heb ik regelmatig rond de 200 gereden, niets aan de hand.
Hij staat wel achter op een station dat scheelt wind en dus druk. Ik zou me er niet zo druk om maken, haal je zadel eraf dat geeft nog de meeste druk, de rest staat achter je auto.
Hij staat wel achter op een station dat scheelt wind en dus druk. Ik zou me er niet zo druk om maken, haal je zadel eraf dat geeft nog de meeste druk, de rest staat achter je auto.