Pagina 3 van 7
Geplaatst: 15 jan 2010 21:42
door japiecarbon
Een zadelpen en zadel combi kan je niet verstellen
die combi is zelf gemaakt. En dat slaan was een test.
Geplaatst: 15 jan 2010 22:11
door tjb
japie carbon schreef:En dat slaan was een test.
Dat snapte ik wel, ik vond hem leuk.
Waarom testje je hem eigenlijk met een hamer, gewoon benieuwd. Even kijken hoe sterk dat spul nu is?
Geplaatst: 15 jan 2010 22:15
door tjb
Als je trouwens toch over hamers en carbon gaat praten, kwam ik tijdje geleden tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE
http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ
Hier nog een leuke
http://www.youtube.com/watch?v=nvk63bmVpck
Veel kijkplezier!
Geplaatst: 18 jan 2010 21:34
door brian
Voor de lange afstanden maak ik gebruik van een Thule dakkoffer (geloof de Ocean 100). Met 2 kids + vrouw op vakantie is er in de auto (honda jazz) vaak geen plaats voor de fiets. Wielen en zadel demonteren, stuur draaien. Fiets + wielen in een fietstas en de fietstas in de dakkoffer.
Voordeel is dat je fiets tijdens het rijden beschermd is en op parkeerplaatsen relatief veilig opgeborgen is. Bij een overnachting in een hotel neem ik de fietstas zo de hotel kamer op.
Nadeel is dat je iets meer bezine verbruikt en dat die koffer wat heerie op het dak kan maken.
Geplaatst: 19 jan 2010 18:51
door gijs01
Is wel een goed idee zeg, die dakkoffer, dan speel je op safe. Wat is je framemaat?
Geplaatst: 19 jan 2010 18:59
door amclassic-fan
japie carbon schreef:Ik weet ook wel dat klemmen niet bevordelijk is, maar wanneer dit voorzichtig gebeurt denk ik dat het geen kwaad kan.
Ik heb ook al heel wat carbon stuk proberen te maken en het is toch echt best lastig.
Ik rij bv al een tijdje met een zadelpen combi waar ik meerdere keren op geslagen heb met een hamer.
Pas nog een Scale met ISP gezien die door Salden was ingeklemd in een montage standaard. Na 30 km was 't frame afgeschreven, beetje zonde.
Waarom je met een hamer om een zadel gaat slaan is bij een volslagen raadsel. Die belasting heeft in de verste verte niet te maken met de praktijk. Hoe hard denk je dat je moet slaan om een vergelijkbare hoeveelheid kinetische energie te krijgen als dat je door een gat in de weg stuiterd en je met je volledige gewicht op 't zadel terecht komt.
Geplaatst: 19 jan 2010 22:18
door brian
Gijs01 schreef:Is wel een goed idee zeg, die dakkoffer, dan speel je op safe. Wat is je framemaat?
Gijs,
Framemaat is een 58cm (cervelo R3). Twee wielen passen er ook net in, samen met schoenen, kleding etc. Alles netjes bij elkaar.
Geplaatst: 19 jan 2010 23:50
door ace1978
Gijs01 schreef:Ik heb een Thule drager voor achterop de fiets.
Zet je daar de auto op?
Geplaatst: 20 jan 2010 11:14
door rikkert
Ace1978 schreef:Gijs01 schreef:Ik heb een Thule drager voor achterop de fiets.
Zet je daar de auto op?
lol
Geplaatst: 20 jan 2010 21:24
door gijs01
Rikkert schreef:Ace1978 schreef:Gijs01 schreef:Ik heb een Thule drager voor achterop de fiets.
Zet je daar de auto op?
lol
Nee, ben sinds 6 weken vader van de tweede en die is wakker tussen 23 uur en 5 uur. Dat tast de scherpte enigzins aan....
Geplaatst: 21 jan 2010 18:36
door wasbeer2006
Ik vervoer mijn carbon mtb gewoon op een spinder. Al drie jaar lang ook vakanties van ruim 1200km en in duitsland heb ik regelmatig rond de 200 gereden, niets aan de hand.
Hij staat wel achter op een station dat scheelt wind en dus druk. Ik zou me er niet zo druk om maken, haal je zadel eraf dat geeft nog de meeste druk, de rest staat achter je auto.
Geplaatst: 25 jan 2010 18:05
door richard-w
Als je nou hoge carbon wielen er in hebt, en 120 over de snelweg rijdt. Kan dit de wielen ook beschadigen? want ik kan me voorstellen dat dit behoorlijke windvang heeft.