Nog gevallen vandaag in 2010
2 en een halve week terug hard onderuit. We reden de fietstocht Polderroute in Wondelgem en 5 km voor huis hard onderuit met mijn nieuwe pina. Achterderailleur afgebroken (gelukkig vervangbare achterpad) shifters stuk en kleding kapot. Natuurlijk de gebruikelijke schaafplekken en een gekeusde vinger. Heb mijn fiets net weer terug, als nieuw gelukkig.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
- geertjan5
- Forum-lid
Inmiddels al een dikke maand geleden dat ik het asfalt van dicht bij heb gezien. schade die er nu nog is is een litteken bij mn oog en nog een zere rug:(
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
3 weken geleden schiet mijn fietsmaatje uit zijn pedaal en ramt werkelijk mijn voorwiel. Allebei over de kop met voor beide een sleutelbeenbreuk tot gevolg. Vandaag controle gehad en hopelijk dit weekend weer op de fiets... Valt achteraf gezien dus allemaal wel meer. Helmen overigens beide in tweeen, dus lang leve de helm!
Foto: sleutelbeenbreuk: http://images.runsaturday.com/photo_066 ... ccb4738ce7
Foto: sleutelbeenbreuk: http://images.runsaturday.com/photo_066 ... ccb4738ce7
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
-
- Forum-lid
[quote="Aristos"]3 weken geleden schiet mijn fietsmaatje uit zijn pedaal en ramt werkelijk mijn voorwiel. Allebei over de kop met voor beide een sleutelbeenbreuk tot gevolg. [/quote]
Er worden vaak vreemde opmerkingen gemaakt over mijn pedalen (Elgar) maar dit is nou net de reden dat ik niet met die clickpedalen rij (althans, daar ga ik vanuit).
Met Elkgar is het niet mogelijk om los te schieten. Scheelt weer een sleutelbeentje.
Er worden vaak vreemde opmerkingen gemaakt over mijn pedalen (Elgar) maar dit is nou net de reden dat ik niet met die clickpedalen rij (althans, daar ga ik vanuit).
Met Elkgar is het niet mogelijk om los te schieten. Scheelt weer een sleutelbeentje.
Zucht, dit topic is me op het lijf geschreven...
Vandaag een beetje een sullige val gemaakt. Ik fietste op wandeltempo met fietstassen en bleef daarmee bijna haken aan een paaltje, dus ik probeerde me af te zetten tegen dat paaltje om dat te voorkomen. I.p.v. me af te zetten viel ik echter over het paaltje heen (slim hè.), met m'n rechter onderbeen bovenop het paaltje.
Kuit voelde direct daarna wat pijnlijk aan maar er viel nog goed mee te fietsen. Nu thuis is de pijn bij bewegen / onder druk zetten wel wat verergerd. Het gevoel is vergelijkbaar met dat van eerder dit jaar, toen aan m'n linkerkant het kuitspieromhulsel was ingescheurd. Hopelijk ben ik niet opnieuw 6 weken veroordeeld tot bankzitten en crappy openbaar vervoer. :-/
edit: nou het valt mee! ik loop een beetje als een quasimodo maar het fietsen gaat perfect! dan heb ik zeker een ander gedeelte van de kuit geblesseerd dan de vorige keer...
Vandaag een beetje een sullige val gemaakt. Ik fietste op wandeltempo met fietstassen en bleef daarmee bijna haken aan een paaltje, dus ik probeerde me af te zetten tegen dat paaltje om dat te voorkomen. I.p.v. me af te zetten viel ik echter over het paaltje heen (slim hè.), met m'n rechter onderbeen bovenop het paaltje.
Kuit voelde direct daarna wat pijnlijk aan maar er viel nog goed mee te fietsen. Nu thuis is de pijn bij bewegen / onder druk zetten wel wat verergerd. Het gevoel is vergelijkbaar met dat van eerder dit jaar, toen aan m'n linkerkant het kuitspieromhulsel was ingescheurd. Hopelijk ben ik niet opnieuw 6 weken veroordeeld tot bankzitten en crappy openbaar vervoer. :-/
edit: nou het valt mee! ik loop een beetje als een quasimodo maar het fietsen gaat perfect! dan heb ik zeker een ander gedeelte van de kuit geblesseerd dan de vorige keer...
- geertjan5
- Forum-lid
Ook ik ben er weer bij gaan liggen. Gisteren blokkeerde mijn voorwiel waardoor ik de straat eens van dichtbij bewonderde. Ik wil wel 50x op deze manier vallen tegenover 1x die van begin april. Want ik had totaal geen schade behalve het imago. En het was ook nog eens op de schoolfiets dus materieele schade interesseerd me dan niet;)
- geertjan5
- Forum-lid
tsjaa.. die straat was toch wat harder dan verwacht... mijn fiets stond op de weg alleen ik moest 180 graden draaien (omdat ik die kant op moest) om ipv even de fiets om te draaien, al steppend de bocht te maken. En toen vervolgens de bocht te nauw genomen waardoor het voorwiel blokkeerde..
Als je dreigt te vallen moet je snel handelen en denken wat de beste oplossing is. Zo ben ik al meerdere malen beter ten val gekomen dan dat ik het over mij heen liet komen.
Als je dreigt te vallen moet je snel handelen en denken wat de beste oplossing is. Zo ben ik al meerdere malen beter ten val gekomen dan dat ik het over mij heen liet komen.
Moet een flinke klapper geweest zijn als dat wiel zo uit mekaar geknald is.
Hopelijk kun je nog bij de verzekering terecht.
Iig fijn dat je zelf weinig mankeert!
Iig fijn dat je zelf weinig mankeert!
[quote="Arepol"]Moet een flinke klapper geweest zijn als dat wiel zo uit mekaar geknald is.
Iig fijn dat je zelf weinig mankeert![/quote]
Update - persoonlijke schade valt mee - wat beurse knie met wat vocht erin en knallende hoofdpijn maar de schade aan de rest valt mee[ ahum] ..
Het is dus jammer dat de shifters en wielen dus per paar gaan in de meeste winkels en webshops.
Schade is in behandeling door verzekering - en wiel is gelukkig los te verkrijgen via Shimano. Stuur en lint zijn inmiddels vervangen omdat ik de fiets toch nodig heb.
Iig fijn dat je zelf weinig mankeert![/quote]
Update - persoonlijke schade valt mee - wat beurse knie met wat vocht erin en knallende hoofdpijn maar de schade aan de rest valt mee[ ahum] ..
Het is dus jammer dat de shifters en wielen dus per paar gaan in de meeste winkels en webshops.
Schade is in behandeling door verzekering - en wiel is gelukkig los te verkrijgen via Shimano. Stuur en lint zijn inmiddels vervangen omdat ik de fiets toch nodig heb.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless