Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

dicht achterwiel

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 21 apr 2010 13:12

[quote="joeptimmermans"]Even dit topic gebruiken.

Heeft iemand ervaringen met / meningen over dit wiel? [link]

[img=http://www.sub-4.de/Wheel%20x.jpeg]

Het is erg goedkoop, maar niet erg licht. [/quote]

Bij mij op de club gebruiken wij deze wielen ook. Zijn gewoon legaal in wedstrijden. Hoewel ze niet licht zijn, rijden ze wel goed. Als je er eenmaal gang in hebt, blijven ze gaan.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 21 apr 2010 13:17

staat ter discussie denk ik.

Als ik het goed vertaal is het een normaal gespaakt wiel waar een carbonlaag overheen is gelamineerd.


edit: Aan de andere kant, zouden mijn cosmic carbon SL's dan niet legaal zijn. Dat is ook een gespaakte alu velg met een carbon profiel er op verlijmd
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 21 apr 2010 13:24

Er wordt inderdaad gezegd dat het een gespaakt wiel is met laminering. Maar als ik "Scheibenrad in halbtragender Kohlefaser-Bauweise" een beetje interpreteer is de laminering wel ondersteunend in het wiel.

Heeft de UCI/KNWU trouwens de kennis in huis om tijdens de keuring van je fiets voor een tijdrit te bepalen of een wiel legaal is of niet? Ik kan aan de buitenkant van dit wiel (op het plaatje) niet zien dat er een gespaakt wiel onder zit.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 apr 2010 13:25

Het moet een geïntegreerde constructie zijn. Dat is een rekbaar begrip. Ik denk dat dit wil daar prima aan voldoet. Als je budget niet verder reikt zou ik het zeker overwegen.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 21 apr 2010 13:41

De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 apr 2010 13:55

Zolang je maar kan beweren dat die carbon/glasvezel plaat er zit voor extra stijfheid is 't goed. Enkel voor de aerodynamica mag niet. Dus zolang de boel maar vast gelijmd zit, zit je vrij veilig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 21 apr 2010 14:49

Wel raar als je er over nadenkt, want een dicht achterwiel steek je niet voor de stijfheid, maar juist voor de aerodynamica. En als je dat wiel met opzet aerodynamischer maakt (met een cover of iets) dan is dat weer verboden.

Zal wel zijn om andere rare aerodynamische trucjes te kunnen verbieden.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 21 apr 2010 15:15

ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n I-zen wiel er in real life/detail uit ziet

jasperr heb jij zelf zo'n wiel en zo ja, zou je dan eens wat pics willen schieten?
Ben vooral benieuw naar pics van het profiel (van schuin achter en van recht achter als het kan)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 21 apr 2010 15:27

zijn campagnolo ghibli wielen ook niet gewoon gespaakt? volgens mij kan je de spaken daar gewoon door de laminering heen zien zitten.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 21 apr 2010 15:35

[quote="frenkie"]ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n I-zen wiel er in real life/detail uit ziet

jasperr heb jij zelf zo'n wiel en zo ja, zou je dan eens wat pics willen schieten?
Ben vooral benieuw naar pics van het profiel (van schuin achter en van recht achter als het kan)[/quote]

Het dichte wiel wat ik gebruik is van de club. Tijdens wedstrijden kan ik die lenen. Ik heb het wiel dan ook niet hier thuis en kan er geen foto van maken.
Wel heb ik een foto van het dichte wiel in mijn fiets tijdens de Tijdstrijderscup, maar daar zijn de details natuurlijk niet goed op te zien:

Afbeelding

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 apr 2010 15:49

[quote="Stokie"]zijn campagnolo ghibli wielen ook niet gewoon gespaakt? volgens mij kan je de spaken daar gewoon door de laminering heen zien zitten. [/quote]

In Ghibli's zit wel een speciale structuur in de disc.
Ontwikkeld met ruimtevaartkennis, blah blah...je kent dat wel.
Volgens mij geen spaken.

In Hed Jet discs in ieder geval wel.
Ze noemen dit dan ook een hybride wiel.

Op de UCI en hun regels valt soms volgens mij geen pijl te trekken.
Als er een team/fabrikant wijzend naar een ander met de pispot begint te rammelen.
Dan gaan ze volgens mij pas denken: oh ja, misschien mag dat wel helemaal niet van ons.
FacebookS3RSSite

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 21 apr 2010 15:56

[quote="Amclassic-fan"]Zolang je maar kan beweren dat die carbon/glasvezel plaat er zit voor extra stijfheid is 't goed. Enkel voor de aerodynamica mag niet. Dus zolang de boel maar vast gelijmd zit, zit je vrij veilig.[/quote]

ok, thanks. ik dacht dat covers niet mochten als je ze er ook weer af kunt halen ivm ongewenst losraken. dat is hier overigens ook duidelijk niet het geval.

@joeptimmermans: volgens mij zie je de spaakgaten bij de naaf zitten, vandaar dat ik dacht dat er 32 of 36 spaken in zitten. beetje moeilijk, maar ik telde 8 of 9 gaten op de halve omtrek. spaakkoppen zitten waarschijnlijk allemaal naar buiten.

Plaats reactie