Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Specialized schoenen

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 aug 2010 15:42

Volgens mijn dealer waren de rode zolen die standaard in de Specialized van vorig seizoen zaten niet dezelfde inlegzolen als de losse rode BG + Footbeds die je bij een Specialized dealer kan kopen. De BG footbed kun je in +, ++ of +++ krijgen waarbij het plusje de mate van extra verdikking is. De meegeleverde zolen in de Specialized schoenen zouden helemaal geen plusje hebben (wederom volgens mijn dealer)

Omdat dit nogal verwarring opleverde hebben alle nieuwe Specialized schoenen standaard een grijs footbed.

De plusjes zijn in principe alleen om de druk verdeling voor verschillende holtes van voeten te corrigeren. De wedges hebben een ander doel namelijk om de hoek van de voet zodanig aan te passen dat de kniebeweging en belasting optimaal is. Specialized gaat er vanuit dat meer mensen een kleine hoek nodig hebben dan niet, vandaar dat in de harde zool van een BG schoen al een correctie zit.

Ik vind de nieuwe S-works trouwens nog veel beter dan mijn vorige favoriete schoen: de BG Pro carbon, het enige punt van kritiek dat ik heb is dat de Boa's af en toe wat losser gaan zitten en moeten worden bijgesteld tijdens het rijden.
Ik heb trouwens ook nog een setje van de duurste Shimano's liggen (Custom Fit SH300) maar die vind ik beduidend minder dan beide Specialized. Als ze pas op maat gemaakt zijn zitten ze wel goed maar het duurt niet lang voordat ze hun vorm weer verliezen. Zo zie je maar ondanks dat voor beide merken aanpassingen op de voet mogelijk zijn werkt het nog niet overal.
Ik vraag me af of de Schlecks volgend jaar ook nog op S-works schoenen blijven rijden.
Afbeelding

Plaats reactie