Pagina 3 van 5

Geplaatst: 06 jan 2010 13:25
door rufio
Hoezo is dat KCNC stuur eigenlijk zo zwaar, of moet dat 236 zijn?

Geplaatst: 06 jan 2010 17:43
door w0uter
Rufio schreef:Hoezo is dat KCNC stuur eigenlijk zo zwaar, of moet dat 236 zijn?


check! ;) Ik heb geen zin om alles nog een keer na te rekenen, het is een benadering.

Geplaatst: 07 jan 2010 10:15
door pipootje
Sharkman 1 schreef: Met jouw gewicht zou ik voor een redelijk stijf en niet te kort frame gaan, .


Informatieve vraag: Waarom een niet te kort frame ?

Geplaatst: 07 jan 2010 11:26
door patmaessen
Als ik het allemaal zo lees, dan maakt het totaal gewicht van de fiets een stuk minder uit dan het gewicht van de renner zelf. Is dat dan een optie? Qua geometrie pas ik perfect op een 59'er. Heb ik ook nog geld over voor eventueel update van het een of ander (Wielen??)

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=24821

Betreft een alu pro sl, volledig dura ace, easton ea70

Rahmen WCW 7005 T6 Aluminium, triple-butted, innenliegende Zugführung
Rahmengrößen 51 / 53 / 55 / 57 / 59 / 61 / 63 / 66 cm
Gabel "SL Modulus Concept Fullcarbon 1 1/8"" - 1.5"""
Steuersatz Xtreme Oversize, integriert
Laufradsatz Easton EA70
Zahnkranz Shimano Dura-Ace 7900, 11 - 23 (oder nach Wunsch), 10-fach
Reifen Continental Grand Prix 4000 S, 700 x 23 c
Tretlager Shimano Dura-Ace 7900, wahlweise 2-fach 53/39 oder Compact 50/34, mit Press-Fit Innenlager
Umwerfer Shimano Dura-Ace 7900
Schaltwerk Shimano Dura-Ace 7900
Brems-/Schalthebel Shimano Dura-Ace 7900 STI
Bremsen Shimano Dura-Ace 7900
Pedale ohne
Sattelstütze Race Face Revolution
Sattel prologo Nago Evo T2.0
Lenker 3T Ergonova Pro, Oversize
Vorbau 3T ARX Pro, Oversize
Farben anodized-black, shiny-white, shiny-black, sky-blue
Gewicht ca. 7,35 kg (RH: 57 cm, Compact, ohne Pedale, anodized-black)

Geplaatst: 07 jan 2010 11:49
door racertje
Prijs-kwaliteit is bij Red Bull dik in orde. En het Pro Sl frame is al jaren een succesnummer van Rose. Met die fiets zal tijdens de Marmotte het materiaal in ieder geval geen probleem zijn! Denk voor dat soort tochten wel even goed na over de zadelkeuze. Is bij Rose geen probleem om een ander zadel te kiezen.

Geplaatst: 07 jan 2010 12:08
door jorisb
Heb net even de vorige posts doorgelezen, maar Frenkie geeft echt een mooie optie, de Canyon SF SLX met Dura Ace, 6,8 kg en net binnen budget.

Canyon komt altijd als erg comfortable uit de test en dan heb je gewoon een allround topfiets. En dat extra comfort is wellicht handig als je al zo moet afzien tijdens de Marmotte.

En als het RedBull wordt, waarom dan de keuze voo de Pro Sl en niet een Carbon SL? Passen beiden binnen je budget.

Geplaatst: 07 jan 2010 13:55
door japiecarbon
Canyon=comfortabel???? volgens mij zijn die 2 elkaars tegenpolen.

Geplaatst: 07 jan 2010 14:20
door foosho
japie carbon schreef:Canyon=comfortabel???? volgens mij zijn die 2 elkaars tegenpolen.

Nee hoor, 't gaat om de carbon versie hier he..

Geplaatst: 07 jan 2010 17:35
door japiecarbon
Volgens mij zijn die ook erg stijf. Of is dat bij het 2009 en 2010 model minder dan daarvoor.

Geplaatst: 07 jan 2010 17:53
door foosho
Je kunt ook stijf én comfortabel zijn.. lees bijv. deze discussie eens.

Geplaatst: 07 jan 2010 17:58
door japiecarbon
Weet ik, maar voorheen stonden ze nou niet echt bekend als comfortabel. Maar ik heb idd ergens gelezen dat ze daar ieder jaar weer mee bezig zijn.

Geplaatst: 07 jan 2010 18:03
door foosho
Vanaf 2008 zijn de Canyon CF frames comfortabeler geworden (en nog steeds stijf).
Ik had de 2007 CF, die is in 2en, binnenkort (hopelijk :rolleye: ) de 2009 versie, ik zal tegen die tijd in dat topic m'n ervaringen uitzetten tegen de geposte grafiek :)