Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

eelcoz

eelcoz 31 dec 2009 17:56

Armstrong is een van de beste wielrenners aller tijden en daarnaast een irritante oncollegiale eikel. Het spel is wel mooi om te volgen, maar ik ga er vanuit dat Contador in juli het laatste woord zal hebben. Verder genoeg respect voor wat Armstrong gepresteerd heeft.

optico
Forum-lid

optico 31 dec 2009 21:00

Interessant is te zien hoe Armstrong innovatie brengt in de wieler sport. Niet alleen als materiaal freak maar het "gedoe" er omheen. Kijk naar voetbal, daar heb je ook vetes tussen trainers, spelers en etc... Daar heb je dan weer experts bij en roddel programma's om de mogelijk persoonlijke drijfveren uit te lichten. Voetballers zijn net filmsterren. Tennis spelers begint een beetje dezelfdekant op te gaan en waarom het wielerennen dan niet?

LA heeft denk de eerste stap gezet om ook de media hierin te gebruiken. Niet alleen z'n opmerkingen maar ook twitter en andere modernere communicatie middelen. Hij snapt als weinige dat psychologisch ook sterk moet zijn om te winnen. Als iemand goede benen heeft maar mentaal er doorheen zit, dan ga je gen record rijden. Beiden moeten kloppen en daar speelt hij op deze manier mee. Fantastisch.

Fietsen is en blijft een spelletje en LA heeft het speel bord iets groter gemaakt. Ik vind het geweldig omdat ik en dat dit de sport volwassener maakt, zoals eerder genoemde sporten. Tevens ben ik blij dat de renner door de discussie centraler komt te staan. Ik hoop dat meer renners dit voorbeeld gaan volgen. Meer media zal het gaan volgen en dat is goed voor de populariteit van de sport.

Wie zou er niet kijken naar Albert Verlinden die de laatste roddels over Kennie uit de doeken doet, een soap "Wielren vrouwen" of een afvalrace F-factor waarin het talent van NL op de proef wordt gesteld om een nieuwe ster te scouten.

Het leuke aan LA is dat hij interesant is om te volgen, ook als hij niet op de fiets zit. Bij hoeveel andere renners is dit het geval?
Loeki Pro

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 31 dec 2009 22:30

Buzz schreef:Naar mijn idee is Lance Armstrong de beste Tour de France-renner aller tijden, en ik vind 'm doorgaans zeer aimabel.

Volgens mij ben je Eddy Merckx vergeten. Die heeft toch heel wat meer overwinningen op zijn naam staan. En Merckx beperkte zich niet tot de Tour zoals Armstrong dat wel altijd gedaan heeft.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2009 22:42

Er staat toch "de beste Tour de France-renner", in de Tour heeft niemand gepresteerd wat hij heeft gedaan, ook Merckx niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

simen
Forum-lid

simen 01 jan 2010 11:32

Armstrong richt zich maar op en sportief doel ,de tour.
De enige die hij daar werkelijk sterker weet na het aanloopjaar 2009 ,is Contador.
Dus die moet gesloopt worden.
En daar begin je dan direkt mee bij de start van de voorbereidingen.
Voor ons toeschouwers wel boeiend,dan zie je die twee het hele seizoen bezig .
Zo krijgt Contador ,die anders toch onzichtbaar is tot juli,een media podium in de schoot geworpen.
Als ik hem was ging ik de underdog spelen.
Dat werkt in Europa goed.
Heeft hij zeker de toeschouwers en de pers op zijn hand.
Zij is ook tegen

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 01 jan 2010 11:43

Vergeten we hier ook niet nog ene A.Schleck ?? Daar zal LA ook langs moeten in de tour.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 01 jan 2010 12:07

Optico schreef: Het leuke aan LA is dat hij interesant is om te volgen, ook als hij niet op de fiets zit. Bij hoeveel andere renners is dit het geval?

Frank VdB
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

edwin01
Forum-lid

edwin01 01 jan 2010 13:47

Ja, dat was pas een fietsende soap......

grev047
Forum-lid

grev047 01 jan 2010 14:14

Ehhh Tom Boonen niet te vergeten...levende legende...

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 01 jan 2010 14:29

Amclassic-fan schreef:Er staat toch "de beste Tour de France-renner", in de Tour heeft niemand gepresteerd wat hij heeft gedaan, ook Merckx niet.

Wanneer je naar het aantal tourzeges kijkt dan zou je Armstrong misschien de beste Tourrenner aller tijden kunnen noemen. Maar wanneer ik kijk hoe Merckx de Tour heeft gewonnen dan verdient hij dat predikaat.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 01 jan 2010 14:40

De beste is degene die het meeste wint. En aangezien Lance de meeste TdF eindzeges heeft is hij de beste TdF renner. Zo gaat dat in de sport. Hoe iemand wint maakt niet uit, dat is meer heroïek.

En heroïek maakt de TdF tot het evenement wat het heden is. Samen met Ronde van Italie en Spanje en de klassiekers.
What makes the boat go faster?

100cols
Forum-lid

100cols 01 jan 2010 14:59

+1

Er is veel kritiek op Armstrong, ik vind Contador dan weer een uitgesproken saaie renner, waar ik echt niet graag naar kijk. Volgens mij gaat het er in sport gewoon om wie er wint. Afgelopen jaar was dat Contador, hij was dus de beste en is ook een groot kanshebber voor dit jaar (als zijn ploeg tenminste ook van niveau is). En als je kijkt naar de historie dan is Armstrong de beste. Ik wil niet zeggen dat hij kansloos is voor een zege dit jaar, maar het lijkt me sterk dat hij dat flikt. En doet íe dat wel, dan is dat een ge wel di ge prestatie.

Plaats reactie