Forumrit Drenthe: 25 April 2010!!!
[quote="lancev7"]Even met een vriend uit Meppel zitten kijken naar de route en we kwamen met 2 suggesties voor een herziening. Allereerst lijkt ons het stuk rond Havelte minder aantrekkelijk om op te nemen in de route. Het tweede punt is dat de route nu nog over een aantal 80km wegen loopt waar 'geen' fietspad naast loopt. Het is zonde om daar te rijden omdat het land achter deze wegen zoveel aantrekkelijker is
Wellicht dat hij tzt ook mee gaat [/quote]
Mee eens, maar het is dan ook een voorlopige route die ik enkel langs de dorpjes heb laten lopen.
Google pakt dan gewoon de snelste route volgens mij.
Hij is nu nog iets te lang en mischien skip ik dat stuk bij havelte inderdaat...
Een leuke route kan kunnen we mischien wel uitstippelen tijdens/ voor het proefrijden.
groetjes
Mee eens, maar het is dan ook een voorlopige route die ik enkel langs de dorpjes heb laten lopen.
Google pakt dan gewoon de snelste route volgens mij.
Hij is nu nog iets te lang en mischien skip ik dat stuk bij havelte inderdaat...
Een leuke route kan kunnen we mischien wel uitstippelen tijdens/ voor het proefrijden.
groetjes
mijn Flickr
-
- Forum-lid
[quote="lancev7"]Even met een vriend uit Meppel zitten kijken naar de route en we kwamen met 2 suggesties voor een herziening. Allereerst lijkt ons het stuk rond Havelte minder aantrekkelijk om op te nemen in de route. Het tweede punt is dat de route nu nog over een aantal 80km wegen loopt waar 'geen' fietspad naast loopt. Het is zonde om daar te rijden omdat het land achter deze wegen zoveel aantrekkelijker is
Er zijn héééél veel mogelijkheden voor verkeersluwe B-wegen. Mooi geasfalteerd en overzichtelijk. Hierop kun je lekker doorrijden en genieten van het landschap (en de wind)!
Het rondje van oktober was gepland op een afstand van 90 tot 120 kilometer. Daar zijn we binnen gebleven, ik meen rond de 115 km.
Midden Drenthe is wel heel geschikt voor een goed beeld van de provincie, lijkt mij. Als je de kasseienstrook bij Exloo meeneemt en het stuk westelijk daarvan, dan heb je bovendien een mooi stukje Hondsrug. Ik ken daar ook een mooi stuk vals plat bij Drouwen (Bronneger).
Oftewel, mogelijkheden genoeg. Komend voorjaar maar eens uitvogelen (met pics).
Er zijn héééél veel mogelijkheden voor verkeersluwe B-wegen. Mooi geasfalteerd en overzichtelijk. Hierop kun je lekker doorrijden en genieten van het landschap (en de wind)!
Het rondje van oktober was gepland op een afstand van 90 tot 120 kilometer. Daar zijn we binnen gebleven, ik meen rond de 115 km.
Midden Drenthe is wel heel geschikt voor een goed beeld van de provincie, lijkt mij. Als je de kasseienstrook bij Exloo meeneemt en het stuk westelijk daarvan, dan heb je bovendien een mooi stukje Hondsrug. Ik ken daar ook een mooi stuk vals plat bij Drouwen (Bronneger).
Oftewel, mogelijkheden genoeg. Komend voorjaar maar eens uitvogelen (met pics).
Als mn werk en gezin het toelaat ben ik er ook bij...heb nog nooit een forumrit meegemaakt dus lijkt me leuk.
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Walter G - Wijnand (stalen Gazelle)
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
my third love
-
- Forum-lid
VAM-berg er maar uit laten, meestal kun je er toch niet overheen fietsen alleen op en weer af. en zo veel stelt het ook weer niet voor. stukje steentjes vind ik prima...maar voor mn lol dat gehobbel op klinkers...... rond havelte kun je erg mooi fietsen...maar hoogeveen-pesse-beilen-westerbork-orvelte is ook een leuk stukje...en orvelte is toch wel authentiek drents te noemen zou ik zo zeggen maar in principe ben ik er dus bij
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid HC
Ik ben er ook bij dit keer. Vorige keer moest ik helaas cancelen i.v.m. gebrek aan vervoer. Dit keer zelf in het bezit van een rijbewijs en auto, dus dat moet goed komen.
Ik vind alles tussen de 100 en 200km prima. Lijkt me een leuke voorbereiding op de Elfstedentocht. In een kleine groep, iedereen die weer zin heeft in het nieuwe seizoen en het SUST principe, moet dit toch voor de meeste liefhebbers onder ons wel weer aardig haalbaar zijn.
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
- Ypuh - Ype
Ik vind alles tussen de 100 en 200km prima. Lijkt me een leuke voorbereiding op de Elfstedentocht. In een kleine groep, iedereen die weer zin heeft in het nieuwe seizoen en het SUST principe, moet dit toch voor de meeste liefhebbers onder ons wel weer aardig haalbaar zijn.
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
- Ypuh - Ype
Op zich lijkt mij dit ook leuk! Ik zeg echter nog niets definitief toe omdat ik nog een beetje aan m'n planning aan het sleutelen ben, maar ik hou 'm in gedachten.
Kun je niet beter afspreken om in groepsverband De Ronde van Drenthe te fietsen??
Die komt over de kasseien stroken, legaal 2x over de VAM-berg, uitstekende
verzorging, en zeer goed uitgepijld.
En word in dezelfde periode gereden (11 April)
Bovendien rijdt je dan ook nog voor een goed doel.
http://www.rondevandrenthe.nl/
Die komt over de kasseien stroken, legaal 2x over de VAM-berg, uitstekende
verzorging, en zeer goed uitgepijld.
En word in dezelfde periode gereden (11 April)
Bovendien rijdt je dan ook nog voor een goed doel.
http://www.rondevandrenthe.nl/