Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ga fietsen in Frankrijk (Italie, Spanje...), wat voor wijn neem ik mee naar huis?

bibske
Forum-lid

bibske 14 dec 2009 14:15

Tja, het is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is een wat spartaansere wijn in vergelijking met de wat zuidelijkere wijnen uit bvb Italië. De sfeer moet er gewoon naar zijn om een Zwitserse wijn te waarderen. Het was ook een reactie op Rick.S.

Na 25 jaar wintersporten in de Valais heb ik al behoorlijk wat van het spul op :)

dario
Forum-lid

dario 14 dec 2009 15:18

[quote="rob74"]
Culinaire dingen moet je gewoon niet aan Zwitsers overlaten. Die zijn beter in het aanleggen van treinspoor en lange tunnels:)[/quote]

Daar vergis je je toch wel even. Zwitserland heeft op culinair vlak echt wel wat te bieden: het ligt niet alleen op het kruispunt tussen drie verschillende culinaire 'invloedssferen', maar beschikt ook over een enorme waaier aan hoogkwalitatieve producten van eigen bodem. En goede ingrediënten vormen het fundament van elke goede keuken.
En wat de wijn betreft: inderdaad is een groot deel van de Zwitserse wijn zijn geld niet waard (maar dat geldt ook voor Italiaanse); er zijn echter genoeg grote wijnen (die niet noodzakelijk duur zijn) het ontdekken waard. Een nadeel is echter dat je op restaurant systematisch te veel betaalt voor absoluut mediocre flessen - daar waar je in Italië al een goede fles hebt voor geen geld (zal wel met accijnzen te maken hebben). Op restaurant drink ik dan ook liever bier; in de handel is echter genoeg moois te vinden om Zwitserland (kwalitatief beschouwd) tot de grote wijnlanden te mogen rekenen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 14 dec 2009 19:13

uhhhhh....

ik voel een Forum Wijn Rit aankomen...
met veel ravitaillering onderweg.

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

marcmarc
Forum-lid

marcmarc 14 dec 2009 20:37

Ik ben ooit een keer uit de Provence teruggekeerd met 12 dozen wijn in de achterbak en daar boven op 1 racefiets.
De wijn was afkomstig van Domaine Troussel

Plaats reactie