Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Binnenbandje wisselen

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 dec 2009 22:04

Rijd ook al jaaaaaren zonder het bewuste ringetje, eigenlijk hoofdzakelijk omdat ik het geen gezicht vind! Nooit problemen door gehad. Alhoewel, een paar jaar terug, in de afdaling van de St. Gotthard-pas via het Val Tremola (soort kasseien, voor wie die weg niet kent), hoorde ik een "angstaanjagend" geluid in m'n Campa Sirocco wielen. In Airolo maar eens goed naar het wiel gekeken: bleek het (lange) ventiel geweest te zijn, wat op de hobbelige weg tegen het gat in de velg tikte. No problem, maar 't was wel even schrikken. Dat idee van "intapen" is dus zo gek nog niet!
60 x Ventoux

vvoister
Forum-lid

Gebruikersavatar vvoister 07 dec 2009 14:52

Ik heb de ringetjes losgedraaid. Gisteren in de regen gefietst. Nu lijkt het er op dat er water in mijn velg zit. Als ik het wiel vrij laat ronddraaien hoor ik het water kabbelen in de velg. :(. Iemand van jullie dit ooit meegemaakt? Band er maar af lijkt me en even droogmaken van binnen.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 07 dec 2009 18:50

Morel schreef:
KOME schreef:Soms gebeurt het dat het ventiel een vervelend geluid veroorzaakt tegen de velg.
Dit is eenvoudig op te lossen door het ringetje er op te draaien.

Op Michelin bibjes heb je geen schroefdraad:rolleye:

Even het ventiel een jasje aandoen (intapen) helpt tegen rammelen !

grtz,
Morel

Ik trek er ook altijd een stukje tape overheen, zodat het ventielgat ook nog iets dichter is tegen water etc. Tape is flexibel, dus dat geeft geen problemen.

Ik vind tasjes, ringetjes en dopjes er trouwens voor geen meter uitzien.

simic
Forum-lid

simic 07 dec 2009 20:00

Vvoister schreef:Ik heb de ringetjes losgedraaid. Gisteren in de regen gefietst. Nu lijkt het er op dat er water in mijn velg zit. Als ik het wiel vrij laat ronddraaien hoor ik het water kabbelen in de velg. :(. Iemand van jullie dit ooit meegemaakt? Band er maar af lijkt me en even droogmaken van binnen.

Ja, ik vroeger een keertje, maar toen goot het echt! Alles eraf doen (binnen- en buitenband) en dan droogmaken.

Plaats reactie