Fietschallenge 2010
Nee, Die Henk lubberding ed hebben niks met een cyclo te maken.
Je moet eerst 90km hopen dat je overeind blijft terwijl er niks te winnen valt. Je rijdt tussen een stel idioten die nog nooit in een groep geifetst hebben. Om vervolgens pas de laatste 30km te mogen "koersen" wat je in een cyclo gewoon vannaf de start kan!.
Waar dient die eerste 90km voor?
@Bmiller: Boogie extreme is gewoon een toertocht met tijdstmeting.
Een cyclo moet wel aan iets meer voldoen:
Gezamelijke start, tijdsmeting, podium. Oftewel een wedstrijd maar dan op alle niveau's.
Je moet eerst 90km hopen dat je overeind blijft terwijl er niks te winnen valt. Je rijdt tussen een stel idioten die nog nooit in een groep geifetst hebben. Om vervolgens pas de laatste 30km te mogen "koersen" wat je in een cyclo gewoon vannaf de start kan!.
Waar dient die eerste 90km voor?
@Bmiller: Boogie extreme is gewoon een toertocht met tijdstmeting.
Een cyclo moet wel aan iets meer voldoen:
Gezamelijke start, tijdsmeting, podium. Oftewel een wedstrijd maar dan op alle niveau's.
Je hebt een punt! De eerste 90 km mag je halsbrekende zwaberaars ontwijken.
Als je echter de hele dag achteraan rijd is er niets aan de hand. Dan kun je de laatse 30 km koers wel op je buik schrijven, maar kom je wel zonder gebroken fiets en lichaanmsdelen aan de finish. Wat je er dan nog aan hebt?
Maar goed, de SFC is wel de enige in z'n soort in NL dus zou het rete zonde zijn wanneer dit gaat verwdijenen!
Dus is het te hopen dat de organisatie wat kan bedenken...hallo...is hier nog iemand van de organisatie???
Als je echter de hele dag achteraan rijd is er niets aan de hand. Dan kun je de laatse 30 km koers wel op je buik schrijven, maar kom je wel zonder gebroken fiets en lichaanmsdelen aan de finish. Wat je er dan nog aan hebt?
Maar goed, de SFC is wel de enige in z'n soort in NL dus zou het rete zonde zijn wanneer dit gaat verwdijenen!
Dus is het te hopen dat de organisatie wat kan bedenken...hallo...is hier nog iemand van de organisatie???
[quote="Geer"]
Als je echter de hele dag achteraan rijd is er niets aan de hand. Dan kun je de laatse 30 km koers wel op je buik schrijven, maar kom je wel zonder gebroken fiets en lichaanmsdelen aan de finish. Wat je er dan nog aan hebt?
[/quote]
Een godsvermogen betalen om vervolgens moedwillig achteraan te gaan rijden zodat ik wel heel blijf.
Dan kun je die dag dus beter voor 2knaak50 een leuke kleine toertocht in Limbabwe gaan rijden.
De SFC is mits je voorraan rijdt ook een redelijke doodemansrit geworden hoor!
Als je echter de hele dag achteraan rijd is er niets aan de hand. Dan kun je de laatse 30 km koers wel op je buik schrijven, maar kom je wel zonder gebroken fiets en lichaanmsdelen aan de finish. Wat je er dan nog aan hebt?
[/quote]
Een godsvermogen betalen om vervolgens moedwillig achteraan te gaan rijden zodat ik wel heel blijf.
Dan kun je die dag dus beter voor 2knaak50 een leuke kleine toertocht in Limbabwe gaan rijden.
De SFC is mits je voorraan rijdt ook een redelijke doodemansrit geworden hoor!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik denk eerlijk gezegd dat er in Nederland geen draagvlak is voor een cyclo. Hier zijn wielrenners voor mensen vooral vervelende asociale gasten die overal veel te hard tussendoor willen fietsen. Waar ze in Italië de auto langs de kant zetten en beginnen te klappen kun je hier bij wijze van spreken een draai om je oren krijgen.
De locatie is kwa fietsmogelijkheden natuurlijk hartstikke interessant maar doordat je op een relatief klein oppervlak bezig bent is de kans op overlast voor mensen groter. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat zou moeten oplossen. Een lang gestrekt parcours (ala Milaan San Remo) zou het misschien wat eenvoudiger maken maar dat zit er op die locatie niet in.
De locatie is kwa fietsmogelijkheden natuurlijk hartstikke interessant maar doordat je op een relatief klein oppervlak bezig bent is de kans op overlast voor mensen groter. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat zou moeten oplossen. Een lang gestrekt parcours (ala Milaan San Remo) zou het misschien wat eenvoudiger maken maar dat zit er op die locatie niet in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="Bottecchia"]Ik denk eerlijk gezegd dat er in Nederland geen draagvlak is voor een cyclo. Hier zijn wielrenners voor mensen vooral vervelende asociale gasten die overal veel te hard tussendoor willen fietsen. Waar ze in Italië de auto langs de kant zetten en beginnen te klappen kun je hier bij wijze van spreken een draai om je oren krijgen. [/quote]
Zelden zulke dooddoeners gezien als hierboven.
Zelden zulke dooddoeners gezien als hierboven.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Waarom denk je dan dat ze problemen hebben om de organisatie rond te krijgen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik denk dat ze vanwege precies dezelfde reden in Nederland ook niet staan te juichen. België staat inderdaad de meeste grote nederlandse tochten niet meer toe dus dat zal absoluut ook een rol spelen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 jan 2010 16:37
D'r is ieder weekend wel wat met fietsen in Limburg. het houdt een keer op! De Shimano Fiets Challenge is dan weer niet het school voorbeeld van een strakke organisatie. Als de mensen bij fiets voor een goed format kunnen zorgen, dan voorzie ik in de toekomst geen problemen met de vergunningen. Tot nu toe was het een grote puinhoop. Ik hoorde een verhaal van iemand die met een gebroken ketting 24 km terug kon gaan lopen. Geen hulpdienst op de weg...maar das een verhaal he...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="TiesT"]Associaal gedrag + enorme puinhopen = geen verguningen bij de zuiderburen.[/quote]
En als het door een Belgische organisatie georganiseerd wordt is er met dezelfde Hollanders direct geen probleem meer...
De organisatie van SFC was alles behalve goed, maar als de politie in België maar besluit de bordjes weg te gaan halen...
En als het door een Belgische organisatie georganiseerd wordt is er met dezelfde Hollanders direct geen probleem meer...
De organisatie van SFC was alles behalve goed, maar als de politie in België maar besluit de bordjes weg te gaan halen...